IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо умират германските нишови марки

Анализът е на интернет-изданието Autoutro

Защо умират германските нишови марки

Германия e горда и могъща нация. За всеки, който не предлага Audi, VW, BMW, Mercedes или Porsche, нейният автомобилен пазар е истински кошмар. Затова и никак не е чудно, че производителите на нишови спортни автомобили постепенно отмират.
Защо умират германските нишови марки
Тази съдба настигна първо Artega - марка без никакви отличителни черти, която с помощта на обикновен мотор на Volkswagen се опитваше да атакува Porsche Cayman и Audi TT-RS, като на всичко отгоре не предлагаше стимулираща цена. Тази тактика не сработи, защото всеки уважаващ себе си германец при една цена купуваше оригинала, а не копието.

Друга компания - Gumpert, със своя Apollo също се опита да се намести в елита. Тя намали кръга на потенциалните си клиенти, като предлагаше състезателен по същността си автомобил, който може да се кара на обществени пътища. Това доведе единствено до провал. На пазарите извън Германия тази машина просто нямаше никакъв имидж, а на всичко отгоре нейната цена бе толкова ниска, че нямаше как да развълнува арабските шейхове.
Защо умират германските нишови марки
Weisman

Към момента сериозни трудности изпитва Wiesmann - фирма, която благодарение на комбинацията от ретро-дизайни и високоефективните технологии на BMW довеждаше до екстаз малкото си, но предани клиенти. Последните информации сочат, че Wiesmann все пак се е спасила от банкрут, но засега не се съобщава как точно е станало това.

Защо обаче немците презират своите малосерийни производители и ако все пак решат да се отделят от тълпата залагат на чуждите Lotus или Donkervoort? И защо именно тези компании успяват да оцелеят, докато германските изглеждат напълно обречени?
ОК Защо умират германските нишови марки
Artega

Ако се разгледа глобалния пазар на спортни автомобили в далечна перспектива, то може да се разделят 3 сегмента. Първият е именно на подобни независими производители, предлагащи нишови продукти. Вторият е на средни по размер производители без връзки с големи действащия концерни - като Aston Martin, например. Тези марки винаги са в рисково положение. И третият са класически марки като Porsche и Ferrari, които са контролирани от майчин конгломерат. На път е да се обособи и още една категория, в която влизат известни марки, предлагащи спортни версии на своите автомобили - като BMW M и Mercedes AMG.

Любопитното е, че именно малките и независими производители в други страни оцеляват. Във Великобритания Lotus, макар и с помощта на държавата, се връща към старите ценности. Отново там Morgan следва упорито линията си. На Острова, разбира се, има и изчезнали вече марки - Bristol и TVR, но пък другите оцеляват успешно.
Защо умират германските нишови марки
Gumpert


Какво всъщност е нужно, за да се направи малък бранд? Име, много пари, самобитност, престиж и най-вече - късмет.  McLaren направи име във Формула 1 и ако продуктът му не е пълен провал, се купува на сляпо. Spyker ще живее, докато е жив неговият собственик-милиардер. Lotus залага на леките конструкции, които са много модерни напоследък. Bugatti пък се кара от този, който иска да покаже своето благосъстояние пред света. А ако човек иска играчка, която освен да е бърза, и да завива добре, просто си купува Pagani. За всеки има по нещо.

В Германия обаче немски коли от този сегмент не се купуват. Местните хора са си извоювали репутацията на трезви и рационални хора, които във всички случаи биха предпочели Audi R8 вместо Apollo, и Cayman вместо Artega. И точка. А белите врани се насочват към чужбина в полза на британския Elise или холандския Donky.

Снимки: Производителите

Тагове: wiesmann gumpert artega
0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японците са били и винаги ще бъдат най силните в автомобилостроенето, колкото и да плюят немските фенчета....всичко друго е чесане на езиците..
  • #10
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Пора ( преди 10 години )
    Немците са били и винаги ще бъдат най силните в автомобилостроенето, колкото и да плюят японските фенчета....всичко друго е чесане на езиците..
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 10 години )
    За съжаление изчезването е съдбата на всичките чисто спортни фирми, само Астън Мартин се крепи все още, продажбите на спортни модели се подчинява на рекламата и на случайността, а оцеляването на последните -на прищевките на китайски,руски и индийски милиардери
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    до: Станчев ( преди 10 години )
    Преди да даваш съвети за за това, кой какво да пие е необходимо ти да си изпиеш своите хапове, че гледам си ги пропуснал днес.Немската авто индустрия отива там, където е немската електроника. Така, че свиквай с подобни новини и не забравяй хапчетата.Иначе, като сравнение с глупостите, които пишеш мога да ти дам арабите. Те са измислили цифрите, но да си чул случайно за арабин математик? Та така и с германчетата...
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хора, започнете да си пиете лекарствата! Автомобилната индустрия се е зародила в Германия.I KAKVO KATO SE E ZARODILA TAM, DA NE BI DA E ZAPAZENA MARKA NA GERMANCITE I SAMO TE DA MOGAT DA PRAVYA AVTOMOBILI V DNESHNO VREME? S TAKOVA MISLENE, SKORO TI SHTE TRYABVA DA ZAPOCHNESH DA VZEMASH HAPCHETA!
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    защо умират ( преди 10 години )
    те не умират бе *** едно странично огледалце на тоя автомобил струва примерно 3000 евро ...за какво е такава простотия дето и за работа не можеш да отидеш щото няма смисъл а световната криза удря всичко ....пари дадени в автомобили не е инвестиция стига сте се лъгали
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Германия Италия Франция и от части Великобритания там се зараждат моторните спортове и като цяло автомобилите. А за тези автомобили да наистина на са добри но вижте с колко строг дизайн са нищо по разчупено техните конглокенти са с доста по напреднал дизайн ,а човек който иска такава кола иска и да е различен да се откроява. Дизайна на тези е леко стар се едно гледаме прототипите в карана 80-те
  • #4
    16 rate up comment 2 rate down comment
    hohoh ( преди 10 години )
    abe stranata na sportnite koli4ki mai e Italia...no neka opitvat,da stignat batko ;)
  • #3
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Станчев ( преди 10 години )
    Хора, започнете да си пиете лекарствата! Автомобилната индустрия се е зародила в Германия. Просто погледнете къде са родени Адам Опел, Готлиб Даймлер, Рудолф Дизел, Карл Бенц, Вилхелм Майбах, Николаус Ото, Роберт Бош и т.н.
  • #2
    11 rate up comment 12 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    abe neslu4aino GB e rodina na motornite sportove, a ne De...samo kato spomena ariel atom, radical, noble, caterham...germancite prosto nea kvo da izkarat na tezgqha, te za tva si i otivat edno po edno...