Компанията BMW разкри подробности за новия водороден силов агрегат i Hydrogen NEXT, който е разработен съвместно с Toyota. Технологията горивни клетки ще стане част от портфолиото на баварската марка, като водородното задвижване ще бъде използвано за топ-моделите от семейството X.
Задвижващият агрегат BMW i Hydrogen NEXT се състои от блок eDrive от пето поколение, електрически преобразувател и два балона, в които под налягане от 700 бара са вкарани 6 килограма газообразен водород. Над електромотора е поставена така наречената „батерия с пикова мощност“, която за кратък период увеличава мощността си (при стартиране от място и резки ускорения). Електро-химическият генератор развива 125 киловата (170 к.с.), а съвкупната мощност на системата е 275 киловата (374 к.с.).
В баварската компания предвиждат през 2022 г. да излезе на пазара пилотна серия BMW X5 i Hydrogen NEXT. Водородните кросоувъри ще бъдат използвани за настройки на силовия агрегат, като през 2025 г. ще се появят и серийни автомобили с тази технология.
От BMW уточняват, че е възможно плановете да бъдат коригирани в зависимост от състоянието и изискванията на световните пазари. Проблемът е, че все още, дори в Европа, няма развита мрежа от станции за зареждане на водородни автомобили.
Снимки: BMW