IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW представи нова водородна задвижваща система

Агрегатът i Hydrogen NEXT е разработен заедно с Toyota

Компанията BMW разкри подробности за новия водороден силов агрегат i Hydrogen NEXT, който е разработен съвместно с Toyota. Технологията горивни клетки ще стане част от портфолиото на баварската марка, като водородното задвижване ще бъде използвано за топ-моделите от семейството X.


BMW i Hydrogen NEXT


Задвижващият агрегат BMW i Hydrogen NEXT се състои от блок eDrive от пето поколение, електрически преобразувател и два балона, в които под налягане от 700 бара са вкарани 6 килограма газообразен водород. Над електромотора е поставена така наречената „батерия с пикова мощност“, която за кратък период увеличава мощността си (при стартиране от място и резки ускорения). Електро-химическият генератор развива 125 киловата (170 к.с.), а съвкупната мощност на системата е 275 киловата (374 к.с.).

В баварската компания предвиждат през 2022 г. да излезе на пазара пилотна серия BMW X5 i Hydrogen NEXT.  Водородните кросоувъри ще бъдат използвани за настройки на силовия агрегат, като през 2025 г. ще се появят и серийни автомобили с тази технология. 


BMW i Hydrogen NEXT


От BMW уточняват, че е възможно плановете да бъдат коригирани в зависимост от състоянието и изискванията на световните пазари. Проблемът е, че все още, дори в Европа, няма развита мрежа от станции за зареждане на водородни автомобили.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #28
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На немеца му дай да издялка нещо с теслата и някоя нафтова печка да направи. Когато нещата опрат до финни неща и високи технологии, винаги се молят на японците да помагат. Дори ис помоща на японците пак нищо не могат. Където пипне немец, работата е забатачена. Тойота от колко години им дава на БМВ технологии и ги учи, нопак нищо не могат да направят и се провалят. Тойота им помогна за електричките и хибридите и какво стана знаете. Нищо не стана. Сега и с водородната баваркаще е същото ако излезе
  • #27
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Горят го в ДВГ умнийй германофил. Поне не се излага и им виж разработките и ела пак на интересен да се правиш.
  • #26
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти по рождение ли си неостър или от японския ориз си станал такъв? Мерцедес горели водорода. Леле-мале... Не е лесно да си сляп фен...
  • #25
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Магарцедес се отказаха, защото искаха да го горят водорода. БМВ, както и ФВ също правеха опити в тази насока, но всичките толкова им беше акъла, че не можаха да се сетят как да ги направят нещата. Японците измислиха как се прави водородна автомобил и го правят и то доста успешно щом изкарват второ поколение и немците ги търсят за помощ. То и хибридите уж бяха мъртва технология, но Тойота ги наложи и продава милиони от тях.
  • #24
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дизелът нямал бъдеще. Той ще се върти още 20-30 години, докато водородът е мъртво-роден. Тойота го разработва по една единствена причина - държавни грантове, т.е. с чужди пари. БМВ показва такива задвижващи системи по същата причина. Марките, които инвестираха собствени средства, като Мерцедес, се отказаха преди 10 години поради потресаващата безсмисленост на технологията.
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Минаващ ( преди 1 месец )
    Хаха водорода се произвежда чрез електеолиза.Сиреч вкарваш енергия за да получиш по-малко енергия абсолютно нерентабилно гориво.
  • #22
    3 rate up comment 9 rate down comment
    шофер ( преди 1 месец )
    ПС: В 21 век да ядеш ориза с клечки и да се мъчиш да направиш кола нема как да стане. И съседите им ги видехме дето ядат прилепи и плъхове докъде докараха света.
  • #21
    6 rate up comment 8 rate down comment
    шофер ( преди 1 месец )
    Естествено, че германеца ПАК и ОТНОВО измисля нещата. Другите копират и се пънат да подобряват. Германската кола си е кола. Останалите талиги и електрокари може само да се учат.
  • #20
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #19 За 2JZ-GTE чувал ли си? За Toyota Supra MK4 чувал ли си? Аре малко, като чуеш, ела пак да ми се обясняваш! Хората изкарват 2400 к.с., а ти ми се пънеш с някакви си 1500 на БъркаМаслоВода (БМВ). И като си такъв отворяга, обясни защо БъркаМаслоВода (БМВ) не си правят сами хибридите и водородните коли, а все до Тойота опират? Дай да видим каква нова простотия ще измислиш!
  • #19
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно Тойота да ги изтъкваш като мощност спрямо БМВ значи не си бил роден през 80-те. 1,5 литра и 1500 к.с. кога ще извадят от Тойота за да настигнат БМВ от 80-те на миналия век?