IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 2800 GTS – тайното оръжие на Frua

Италиански дизайн и баварски двигатели – това бе резултатът от съвместния проект от преди 60 години

BMW 2800 GTS – тайното оръжие на Frua

Кооперацията на автомобилни производители с производители на каросерии не е нищо необичайно в средата на миналия век. Това опита да направи и BMW през 60-те години, когато съвместно с италианския производител на каросерии Frua създаде прототип на 2800 GTS. Впоследствие той бе изгубен, а наскоро класическият отдел на BMW го възстанови напълно.

Специалните италиански моменти в историята на BMW включват някои студии на Frua. След покупката на автомобилния производител Hans Glas от BMW през 1966 г., фирмата от Торино загуби един от най-лоялните си клиенти. За продължат бизнеса с новия собственик от Мюнхен, те започва преговори и предлага различни идеи.

BMW 2800 GTS Frua

Една от тях е 2800 GTS, базирано основно на BMW E9 Coupe. Но дори и най-изкусителният дизайн не помогна – опитът на италианците да се рекламират не дава резултат в Бавария. Независимо от това или просто заради това, BMW възстанови почти изчезналата концептуална кола от нулата.

През 1969 и 1970 г елегантното и много ниско 2+2-местно купе предизвиква сензация на автосалоните във Франкфурт, Париж, Женева и Барселона. От последната си спирка GTS става частна собственост на испанец през 1971 г, след това е препродадено, изведено от експлоатация и отново продадено.

BMW 2800 GTS Frua

През 80-те години моделът е пребоядисан във винено червено и получава нов двигател и голям текстилен люк на покрива. През 2000 г холандец купува 2800 GTS и го транспортира от Валенсия в родината си за продажба. Открива го класическият отдел на BMW, след което дълго време моделът остава спяща красавица.

От 2017 до 2019 г е извършена цялостна реставрация с участието на различни специалисти от Бавария. За да бъде върнат автомобилът в първоначалния му вид, се налага следователски нюх, тъй като оригиналната боя, светло зелено металик, не се е виждала сред по-новите слоеве.

BMW 2800 GTS Frua

Оригиналният цвят е намерен само под пантата на капачката на резервоара. Както при първата студия, интериорът е облицован със светлокафява кожа. Впоследствие инсталираният сгъваем покрив е заменен от масивен метален. Двигателят също е сменен. Сега под дългия капак на BMW 2800 GTS работи редови шестцилиндров, взет от 2800 CS.

Дивото му минало, славната одисея и различните преобразувания вече не могат да се видят в това уникално произведение. От гледна точка на някои фенове на патината това може да се счита за престъпление, но сега 2800 GTS блести отново във вида, в който Пиетро Фруа вече го създаде веднъж – като автомобилно произведение на изкуството.

Снимки: BMW

0 от 500