BMW ще увеличи и ускори инвестициите в развойна дейност и нови технологии, като ангажиментът в тази област ще достигне 30 милиарда евро за следващите пет години, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе по време на годишната отчетна конференция в Мюнхен.
BMW тепърва ще извлича ползи от досегашните си инвестиции в нови технологии, заяви шефът Оливер Ципсе
През 2019 година BMW подобрява рекорда си за продадени автомобили - 2.538 милиона бройки. От тях 2.185 милиона се падат на марката BMW (3.3% ръст на годишна база), като особено впечатляват 75-те процента ръст в най-високия ценови сегмент, благодарение най-вече на новата Серия 8. С 13% са се увеличили доставките на eлектрическото BMW i3. Доставките на MINI са 347 474 бройки, с 4.6% спад спрямо 2018. Луксозната марка Rolls-Royce отчита най-силната година в 116-годишната си история, с 5100 доставени автомобила, ръст от почти 22% на годишна база.
Европа си остава най-силният регион за BMW с 1.08 милиона продажби (спад от 1%), пред Китай - 724 000 (ръст от 14%) и САЩ - 375 000 (+5.7%).
Новата Серия 8 се радва на много голямо търсене и има съществен принос за увеличаването на приходите през 2019
Приходите на групата през годината са се увеличи значително и за пръв път в историята надхвърлят границата от 100 милиарда евро (104.21 млрд.).
Опертивната печалба е 7.12 млрд. евро, а нетната печалба - 5.02 милиарда. BMW ще разпредели дивидент от 2.50 евро на акция - над двойно по-висок от този на конкурента Daimler.
Отчетът показва, че в BMW вече са започнали да увеличават чувствително разходите за изследователска и развойна дейност - 5.952 млрд. евро през 2019, с 12% повече спрямо 2018. Според Оливер Ципсе компанията тепърва ще извлича ползи и от по-ранни решения в тази област, които дават на компанията сериозно предимство пред конкурентите. Дори и в момент BMW е един от най-големите работодатели в германския IT сектор, с 5300 програмисти.
Компанията има и подписани дългосрочни договори с фиксирани цени за доставка на суровините, необходими за електрификацията. Благодарение на подобни договори BMW e в състояние сама да обработва нужните количества кобалт и литий, и да ги предоставя на поддоставчиците си за производство на клетки за батерии.
Бъдещото i4 ще вкара BMW в един сегмент, в който за момента Tesla няма сериозни конкуренти
Според финансовия директор Николас Петер програмата за електрификация ще генерира икономии в размер на 12 млрд. евро още до края на 2022 година. Петер потвърди, че до 50% от сега съществуващите двигатели ще отпаднат още от догодина. Това ще опрости производствените процеси и ще спести средства.
В момента BMW предлага два чисти електромобила - BMW i3 и MINI Cooper SE. Тази година в Китай започва производството на електрическия кросоувър BMW iX3, който догодина ще дойде и в Европа чрез завода в Динголфинг. Тогава в Мюнхен започва сглобката и на седана BMW i4. Изцяло електрическа версия ще има и новото поколение на флагмана BMW Серия 7.
Ципсе заяви също, че компанията е разтревожена от икономическите ефекти на текущата коронавирусна пандемия, но подкрепя решенията на политическите власти. "Нужни са солидарност и отговорни действия. В нашето общество е дълг на силните да защитават слабите. В този смисъл BMW Group напълно подкрепя мерките срещу разпространението на коронавируса", обяви главният изпълнителен директор.