IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW инвестира още 30 милиарда евро в електромобили

Компанията отчете рекорд по продажби през 2019 и 5 млрд. евро чиста печалба

BMW ще увеличи и ускори инвестициите в развойна дейност и нови технологии, като ангажиментът в тази област ще достигне 30 милиарда евро за следващите пет години, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе по време на годишната отчетна конференция в Мюнхен.


Оливер Ципсе, BMW

BMW тепърва ще извлича ползи от досегашните си инвестиции в нови технологии, заяви шефът Оливер Ципсе

През 2019 година BMW подобрява рекорда си за продадени автомобили - 2.538 милиона бройки. От тях 2.185 милиона се падат на марката BMW (3.3% ръст на годишна база), като особено впечатляват 75-те процента ръст в най-високия ценови сегмент, благодарение най-вече на новата Серия 8. С 13% са се увеличили доставките на eлектрическото BMW i3. Доставките на MINI са 347 474 бройки, с 4.6% спад спрямо 2018. Луксозната марка Rolls-Royce отчита най-силната година в 116-годишната си история, с 5100 доставени автомобила, ръст от почти 22% на годишна база.
Европа си остава най-силният регион за BMW с 1.08 милиона продажби (спад от 1%), пред Китай - 724 000 (ръст от 14%) и САЩ - 375 000 (+5.7%).


BMW Серия 8

Новата Серия 8 се радва на много голямо търсене и има съществен принос за увеличаването на приходите през 2019

Приходите на групата през годината са се увеличи значително и за пръв път в историята надхвърлят границата от 100 милиарда евро (104.21 млрд.).
Опертивната печалба е 7.12 млрд. евро, а нетната печалба - 5.02 милиарда. BMW ще разпредели дивидент от 2.50 евро на акция - над двойно по-висок от този на конкурента Daimler.

Отчетът показва, че в BMW вече са започнали да увеличават чувствително разходите за изследователска и развойна дейност - 5.952 млрд. евро през 2019, с 12% повече спрямо 2018. Според Оливер Ципсе компанията тепърва ще извлича ползи и от по-ранни решения в тази област, които дават на компанията сериозно предимство пред конкурентите. Дори и в момент BMW е един от най-големите работодатели в германския IT сектор, с 5300 програмисти.
Компанията има и подписани дългосрочни договори с фиксирани цени за доставка на суровините, необходими за електрификацията. Благодарение на подобни договори BMW e в състояние сама да обработва нужните количества кобалт и литий, и да ги предоставя на поддоставчиците си за производство на клетки за батерии.


BMW i4

Бъдещото i4 ще вкара BMW в един сегмент, в който за момента Tesla няма сериозни конкуренти

Според финансовия директор Николас Петер програмата за електрификация ще генерира икономии в размер на 12 млрд. евро още до края на 2022 година. Петер потвърди, че до 50% от сега съществуващите двигатели ще отпаднат още от догодина. Това ще опрости производствените процеси и ще спести средства.

В момента BMW предлага два чисти електромобила - BMW i3 и MINI Cooper SE. Тази година в Китай започва производството на електрическия кросоувър BMW iX3, който догодина ще дойде и в Европа чрез завода в Динголфинг. Тогава в Мюнхен започва сглобката и на седана BMW i4. Изцяло електрическа версия ще има и новото поколение на флагмана BMW Серия 7.

Ципсе заяви също, че компанията е разтревожена от икономическите ефекти на текущата коронавирусна пандемия, но подкрепя решенията на политическите власти. "Нужни са солидарност и отговорни действия. В нашето общество е дълг на силните да защитават слабите. В този смисъл BMW Group напълно подкрепя мерките срещу разпространението на коронавируса", обяви главният изпълнителен директор.

 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #11 Научи се да пишеш името на държавата правилно бе неграмотник! А немците колко са добре си личи от статията с печалбите. Една японска компания има печалба колкото всички немски взети заедно. Прехваленото немско не виждаш ли как се отича в канала? Тази година и следващите,като започнат да плащат милиардите глоби, печалбите и състоянията им още повече ще станат зле. Не е нужно да си специалист или да си кой знае колко умен, че да ги видиш тези очебийни неща. Ти обаче явно си прекалено глyпав...
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мани мани ( преди 6 месеца )
    Много разбирачи из таз Баугария, личи си и по държавния апарат и по народа до каде е стигнал. Няма по кадърни консултанти и критици от нас. Бедните немци как са го закъсли значи нема кой акъл да им даде. И лъвовете са си овце и овцете се правят на лъвове. Страшно
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 6 месеца )
    Поздравления за коментара на колегата #7. Абсолютно вярно! Относно 5300-та програмисти които се цитират искам да кажа че с опита който имам с БМВ няма сила на света която да ме накара да работя за тях. Трябва да си много много много много много ... закъсал, за да се хванеш да работиш за тях. Няма по-скапан работодател.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    мдаа.. ( преди 6 месеца )
    Мерцедес продава повече от БМВ, но печели по-малко! всеки да си направи сметката кой какво слага в колите и коя е надеждната марка.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тези грозилници на първата и третата снимка, ако не ги махнат на момента ще глътнат много яко вода и си мисля, че тогава и китайците няма да могат да ги спасят.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Правилата в успешните стратегии са: първо трябва да имаш някаква цел (не виждам такава в тази марка), второ да имаш мечти (техните са да правят дизели и да падат кинти), трето да имаш стратегия (тяхната издиша нещо), да имаш начертан план стъпка по стъпка до целта (те нямаха цел всъщност)...още няколко точки и чак накрая стигаме до инвестициите. Тези и 100 млр. да инвестират, ако нямат горните точки ще фалират. На троловете ще кажа, че тези точки не съм ги измислил аз,а компании, които са успели
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Новите БМВ-та са едни скъпи, пластмасови, тотално загубили *** си коли...
  • #5
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Скъпа марка, посредствено качество.
  • #4
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И 300 млрд. да инвестират, нищо не става от тях.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мы вам - не друзья :D