IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ще успеят ли Mercedes-Benz и BMW да покрият новите еко норми?

Двете германски компании трескаво разширяват плъг-ин хибридната си гама

Ще успеят ли Mercedes-Benz и BMW да покрият новите еко норми?

Mercedes-Benz и BMW добавят нови плъг-ин хибриди към моделната си гама с цел да положат още повече усилия за намаляване на емисиите на CO2 по новите и още по-тежки екологични стандарти, наложени от ЕС. Ще успеят ли да се справят с това? Според тях, да, но според експертите, едва ли.

Mercedes разширява предложенията си с ниски емисии в компактната си гама с плъг-ин хибридни версии на купето CLA, комбито CLA Shooting Brake Station комби и GLA SUV. Моделите имат 1,3-литров бензинов двигател, който работи в тандем с 75-киловатов електромотор, захранван от батерия с капацитет 15,6 кВтч. Задвижващата система вече се използва в плъг-ин хибридните варианти на A class и B class. Mercedes също така ще добави 7 плъг-ин хибридни версии с обновения си E-class седан и комби, включително бензинови и дизелови.

Компанията-майка Daimler цели да намали емисиите на CO2 с 20%, за да се съобрази с новите еко стандарти на ЕС, които влязоха в сила тази година. "Малко ни остава до целта", каза изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус. "До края на 2020 г. искаме да удвоим продажбите си на "меки" хибриди и да удвоим дела на плъг-ин хибидните превозни средства", добави той.

Тази година BMW също ще разшири плъг-ин хибридната си гама с включването на комби версията на 3-series, във вариантите със задвижване на двете и на четирите колела. Към гамата ще се присъедини и версията със задвижване на всички колела на настоящия 330e плъг-ин хибриден седан. Освен това предложенията на баварската марка ще бъдат допълнени от плъг-ин хибридни версии на компактните кросоувъри X1 и X2.

BMW 330e

BMW има ръст от 43% в продажбите на електрически и хибридни модели досега тази година, заяви изпълнителният директор Оливер Ципсе. Шефът на продажбите и маркетинга на компанията - Питер Нота, пък каза, че тази година производителят ще намали емисиите на CO2 в Европа с около 20% и така ще изпълни новите еко стандарти на ЕС както за 2020 г., така и за 2021 г. BMW иска да има повече от 1 милион превозни средства с електрически задвижващи системи по пътищата до края на 2021 г., като една четвърт да са в Европа.

ЕС постави цел на автомобилните производители да намалят емисиите на CO2 с 40% между 2007 и 2021 г. във връзка с борбата срещу климатичните промени и поиска допълнително намаление с 37,5% до 2030 г. Но нивата на замърсяване от автомобилите се увеличават, тъй като клиентите все повече предпочитат да купуват кросоувъри с ДВГ, което означава, че компаниите трябва да увеличат продажбите на плъг-ин модели, ако искат да избегнат огромни глоби от 2021 г.

Всеки автомобилен производител има индивидуална цел да постигне общата на ЕС за намаляване емисиите на CO2 до 95 грама на километър до края на 2021 г. Daimler е изправен пред 997 милиона евро глоба, тъй като няма да постигне целта си за 2021 г. от 103.1 гр/км, защото емисиите му ще паднат до 114,1 гр/км, показва анализ на PSA Consulting. BMW пък може да отнесе 754 милиона евро глоба, защото емисиите й ще намалеят до 110 гр/км от 123,6 гр/км сега, пропускайки целта си от 102 гр/км. Средните паркови емисии на автомобилите в Европа се повишиха за трета поредна година през 2019 г. до 121,8 гр/км, заявиха анализаторите от JATO Dynamics на 3 март.

Снимки: Mercedes-Benz и BMW

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Мазда ( преди 2 месеца )
    До #13 Аха, карат богатите мерцедес и бмв, но им съдират задниците с поддръжките на тия коли. Тези марки точно за това са измислени - да скубят пари от платежоспособни клиенти. Па нека ми е зле със скучната тойота, която не ми бърка в джоба...
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В Съседната статия има продажбите на Мерцедес и БМВ, те са огромни за такъв скъп клас коли. И тези коли се купуват от богати хора. А кои са богатите? Хората, които си правят най-добре сметката, най-хитри са и акъла им сече като за петима. Поне по-големия брой от тях. Та тия хитри и умни хора са избарли тия две марки, а тия които им прислужват карат Тойота, която в съседната статия дадоха, че с ниско качество и евтини материали печели най-много. Демек, прекарват балъците като им ошушкат и малкото
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като не могат да ги закриват или да ги купуват такива, които могат. Все на немците някой им е виновен, че са некадърни. Иначе се бият в гърдите колко са велики, а всъщност са пълна скръб.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #10 Дрънкаш простотии за правата тръба в САЩ. Там също имат строги екологични изисквания, а специално по отношение дизелите са едни от най-строгите в света и са доста по-строги от европейските. Дори в много щати са забранени. Така, че аре стига лъжи, че видите ли само в Европа имало еко норми. А и защо европейските производители не си оправиха навреме емисиите, а сега реват? Немците и Рулетката се смееха на Тойота,че правела хибриди. Хората са казалии, че който се смее последен най-добре се смее
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Anonimen ( преди 2 месеца )
    Докато не въведат някакви мерки с безхаберието с годишния преглед и някви вагаджии с 1.9 права тръба ми минава тест за емисии, ще е така хора без вина ще плащат за нашите неволи...а и да пропуснах да кажа как така Америка нямат дпф филтри катализатори 7 литра дизелов мотор на 2 тона кола с права тръба,а тука европейци се чудят какво да измислят за да се намалят емисиите а те си щракат с пръсти
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #8 Някои може и да ги боли, но все те сърби! Хубаво ти е явно да си амбреаж ВАГи!
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Боли, нали! Явно много са те "обиждали" у немско!!
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Мазда ( преди 2 месеца )
    Хм, на немец вяра да нямаш. Излъгал ли е веднъж, ще излъже пак. А и няма как да лежиш на стари лаври и да си мислиш, че винаги ще си номер 1 в света. Новите глобални играчи са тук и тепърва ще се чува за тях. И който чул - чул, останалите - на борсата...
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Когато другите могат да изпълняват нормите, а европейските тарикати не могат някой друг им е виновен! Не, сами са си виновни, че проспаха всичко и искаха да лъжат до последно с нафтовите печки. Тези новите еко норми не са от днес или вчера, а са известни от 10 г. Имали са достатъчно време да направят нещо, а не да чакат последния момент и да си мислят, че пак ще им се размине.
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най вероятно след разразилата се криза, ще отменат изискванията и ще има лека дерегулация. Ще се поотложат жендърските простотиии