IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

VW сам ще си купува електромобилите

По този начин производителят ще избегне глобите за нарушаване еконормите в ЕС

VW сам ще си купува електромобилите

Германският автомобилен производител Volkswagen реши да продава електрическите си автомобили на собствената си услуга за каршеринг WeShare. По този начин компанията планира да избегне глобите за нарушаване на екологичните стандарти в страните от ЕС, съобщава Fortune.

Засега услугата за споделяне на автомобили WeShare е налице само в германската столица Берлин, където са достъпни 1500 електрически хечбека e-Golf и 500 бройки e-up! В близко бъдеще обаче услугата ще стартира в още седем големи европейски града, включително Хамбург, Мюнхен, Париж и Милано, а броят на електромобилите ще се увеличи до 8400 бройки.

От средата на 2020 г. на разположение на клиентите на WeShare масово ще започне да се появява и електрическият хечбек Volkswagen ID.3. Според автомобилния производител, до 2022 г. само в Германия, броят на потребителите на каршеринг услугите ще се увеличи до 3,84 милиона души.

Покупката на електрически превозни средства от страна на WeShare ще намали средните емисии на автомобилите от марката VW и по този начин концернът ще избегне глобите. Според правилата на ЕС автомобилните компании трябва постоянно да намаляват нивото на вредните емисии. Взема се предвид сумарните емисиите именно на продадените, а не на произведените автомобили. От 2020 г. летвата е намалена от 130 на 95 г/км. При надвишаване на нормата компаниите трябва да плащат глоба от 95 евро за всеки грам емисии въглероден диоксид отгоре за всеки автомобил, продаден в Европа.

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нямат шанс да прокопсат, едно също сто години, нов Голф с 5 сантиметра по-голям - аре няма нужда, бегайте у лево и Тесла да идва.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 3 месеца )
    #7 Именно, нещо подобно и аз вече писах за ЕС "хитреците" вhttps://automedia.investor.bg/a/2-novini/40898-brekzit-vze-parvata-si-zhertva-sred-avtomobilite
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    none ( преди 3 месеца )
    С този си ход, ФВ режат клона на който са седнали, понеже вместо да си оптимизират двигателите да влязат в нормите, те ще подаряват ел. колите си (които така или иначе в момента никой не купува) на carsharing услуга, която им отнема от пазарният дял (не само на тях, но те основно продават коли в Европа и Китай). От друга страна, последните години ФВ си стана марка основно за служебни коли, така че импакта върху тях може и да не е толкова значителен (освен ако фирмите също не минат на carsharing)
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #6 Той и мозакът е полезен за хората, ама ти що не го ползваш никой не знае!
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #5 Погледнато от една гл.т. регулацийте "помагат" не само на 1 японски производител, най-големият автомобилен в света, но и на един американски също най-голям в света, но при електромобилите. Това обаче не е точно помощ. Европейските авомобилни фирми докараха нещата до това положение да са в губеща позиция и да изглежда, че някой помага на други. Тези регулации се знаят, че ще се случат от 10 и повече год.и докато едни развиваха наистина екологични автомобили, то други се чудеха как да излъжат.
  • #6
    15 rate up comment 10 rate down comment
    к. к. ( преди 3 месеца )
    Каква е тая ЛУДОСТ с СО2??? СО2 Е ПОЛЕЗЕН И ЗА РАСТЕНИЯТА, И ЗА ХОРАТА ГАЗ!!!
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 4 месеца )
    Аз силно се съмнявам, че някой знае какво да прави в автомобилният свят днес. Доста е комплицирана ситуацията с епизодични влошавания. Строгите европейски регулации, никак не помагат на европейските производители, /а по скоро на 1 японски производител/, а това ще доведе до нови регулации за защита от конглокенция в ЕС от чужди монополи, а това до нова регулация за свободата на търговия и т.н. Тоест, това не е пътя. А кои е, никой не знае.
  • #4
    24 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сефте! Преди години нали ги бяха хванали да препродават автомобилите си между представителствата и така да помпят продажбите. После дублиране на едни и същи ВИН номера и какво ли още не. Тея само схеми и измами измислят. Ако си мислите, че продават най-много коли в света се лъжете! 100% някаква схема са измислили, но рано или късно всичко ще излезе наяве, както излезе за измамата им с дизелите. Колкото повече човек рови, толкова повече мирише в тази измамническа фирма.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Завист голяма ( преди 4 месеца )
    Де да можеше "великия" Български гений да се проваля, но все пак да успява толкова колкото "жалките" немци, японци или които и да са други народи стараещи се в постигането на "жалките" си успехи
  • #2
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Факт!!! ( преди 4 месеца )
    немците са тотален прОвал.