IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Компактни ванове на старо – заслужават ли си Ford C-MAX и Opel Zafira?

Ето какво споделят собствениците на тези два популярни модела

Компактни ванове на старо – заслужават ли си Ford C-MAX и Opel Zafira?

Криза, коронавирус, затворени граници, колапс на международната туристически индустрия... Какво ще правим през лятото? Хората искат да пътуват и се надяват, че тази година няма да пропадне. За голямо  пътуване обаче трябва и автомобил с повечко място за багаж.

Представете си, че се нуждаете от такъв, а бюджетът ви е в рамките на 6000 евро – около 12 000 лв. Не ви трябва комби, като и кросоувър или SUV, затова сте се насочили към компактен ван, каквито на пазара на автомобили на старо има в изобилие. Какво обаче да изберете? Ето мненията на собствениците на два популярни модела от този клас.

Ford C-MAX

В зададения бюджет е вмества 3 варианта – първото поколение с фейслифта и второто поколение преди обновяването. При впечатление сериозния избор от двигатели – бензинови и дизелови с обем 1,6, 1,8 и 2,0 литра, като мощостта им варира от 90 до 150 к.с. Има варианти с автоматична или механична нскоростни кутии, както и с различен салон (предлага се и версия Grand),  така че може да ви се наложи сериозно да пообикаляте, преди да избере нужния ви автомобил.

Ford C-MAX

Що се касае до пробега, внушителните цифри на километража, те са нещо нормално при автомобилите от този клас, тъй като те се ползват ежедневно и с тях се пътува на големи разстояния.

За какво хвалят Ford C-MAX?

Надеждност, вместителност, икономични двигатели.

german petr: „Надежден, непретенциозен и евтин за обслужване автомобили. Разходът на бензин също е напълно приемлив. При мен той е средно 6,7 л/100 км, като карам колата предимно в града през работните дни“.

SergN: „Нямам никакви претенции към автомобила, а го карам вече 9 години. Нпрем първите 5-6 години сменях само консумативи, но в един момент се наложи и ремонт на двигателя, който харчеше много масло. Проблемът вече е решен и нямам оплаквания, с изключение на това, че се наложи да сменя въздушната възглавница отдясно. Тя обаче е на 12 години, така че не виждам притеснения“.

Ford C-MAX

Maxim: “Вместителен и бърз автомобил, който се кара много приятно. Моят е на 10 години, като преди последната зима смених амортисьорите , защото 3 от тях не работеха, както и пружините. След  ремонта всичко е наред, колата си върви чудесно, къде ли не съм ходил с нея. Много съм доволен.“

За какво критикуват Ford C-MAX?

Твърдо окачване, малък клирънс, ниска надеждност на някои от агрегатите.

Yuskow: “Съсипва се пред очите ми, тъй като я използвам всекидневно. Двигателят изкарва максимум 180 000 км и то при много грижливо отношение. Ходовата част е много слаба, също и рейката. Предната стойка пречи при завой, тъй като се образува голяма мъртва зона. Продадох я и се родих“.

Paul Brag: “Проблемите не са малко – малък клирънс, твърдо окачване, което в комбинация с нископрофилни гуми прави нещата още по-лоши. Много висок разход на гориво – около 11,5 л/100 км, а също така и лоша шумоизолация. Моята кола е на 4 години, като съм навъртял 45 000 км и я карам ежедневно, тъй като ходя с нея на работа.“

Ford C-MAX

StanisllavLed:  “Не обича резките ускорения и скоростите над 90 км/ч. Лошата настилка също не и понася. Понякога климатикът и печката не работят както трябва – например, топлината не стига до краката на хората, които се возят на задните седалки. Капачката на резервоара се отваря с ключа за запалване. Окачването е доста твърдо, неясно защо.“

Opel Zafira

Друг много популярен компактен ван на пазара, като в бюджета от 12 000 лв. Се вмества второто поколение на модела (Zafira B), което се произвеждаше през периода 2005-2014 г., а през 2008 г. претърпя фейслифт. При него изборът от двигатели също е доста богат – бензинови с обем  1,6, 1,8 и 2,2 литра, както и дизели с обем 1,7 и 1,9 литра. Мощността варира от 105 до 150 к.с., като се предлагат както механична скоростна кутия, така и автомат.

Opel Zafira

Пробегът на Zafira на 10 и повече години е сериозен, нищо, че на километража може да пише нещо друго. Затова и тук всичко опира до късмет, ако не може да се провери реалната сервизна историята на автомобила.

За какво хвалят Opel Zafira?

Надеждност, голям брой възможности за трансформация на салона, вместителност:

Stass-ex:  “Отличен семеен автомобил със 7 места. Предназначен е за спокойно каране, като на пътя се държи като комби, а това е плюс. Трябва обаче да се поддържа внимателно, за да ви служи вярно. За мен, той предлага оптималната комбинация от цена и качество“.

Opel Zafira

Sereman: “За висок 1,9 метра човек вътре е достатъчно комфортно. Трансформиране на салона също ме радва. Клирънсът е 140 мм, като на мен са ми напълно достатъчни. Карам тази кола от 10 години и съм напълно доволен. Не бих я сменил“.

Igor Rostun: “Имам колата от 3 години, като я взех на 95 000 км. Веднага смених ангренажния ремък с ролките и помпата. За три години навъртях още 50 000 км и нямам никакви проблеми. Много съм доволен, нито веднъж не ме е подвела.“

За какво критикуват Opel Zafira?

Проблеми с лака и боята, както и ниска надеждност на някои агрегати, които излизат от строя при по-голям пробег.

Vic: „Боята и лакът са ужасни, на 150 000 км колата се нуждае от пълно пребоядисване. Общо-взето след този пробег започват и проблемите, които се увеличават и съответно струват повече пари. Затова и аз продадох моята Zafira на около 200 000 км“.

Opel Zafira

Nikolay Bol: “Още на първото година главата на двигателя се повреди, като в Opel я оправиха по гаранция. Въпреки това, парите от маслото замърсяват повърхността на мотора. Боята и лакът също са под всякаква критика, като на 5-ата година се наложи да боядисвам шофьорска врата, както и тази на багажника. Резултатът е поява а ръжда на доста места.“

Alex Hramow: „На 13 000 км ми смениха ръчната спирачка (по гаранция), а на 17 000 км отказа скоростната кутия. В сервиза отстраниха повредата за около час. На 25 000 км протече един от задните амортисьори, а на 38 000 и другият. Някой ще си помисли, че аз съм виновен, но смятам, че съм внимателен шофьор, който се грижи за автомобила си“.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Нямам идея от какъв зор да са с ключ, но е факт, че са с ключ. Ако не ми вярваш влез във всеки сайт за резервни части, напиши за капачка на модела и ще видиш какво ще ти излезе. Влез в оригиналните сайтове на форд с резервни части и ще видиш, че там са така.
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Карам бензинова (1.8, 140 коня) Astra H вече 10 години, от нова. Зафирите от моя "набор" са със същите двигатели/купета. Да ви кажа ли колко ръжда има? Няма! Били маслояди... моята що не гори масло? А да, трябвало да се обслужва редовно и да се слага хубаво масло. Е, аз зат'ва съм си купил Опел, а не БМВ, по джоба ми е да го обслужвам с оригинални масла/части. А, да.. и не трябвало да се кара в "червеното" а ми да, така карам.Който иска "резачка", тези коли не са за него, моята е семейна кола.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Соня ( преди 4 години )
    Опел Зафира я имаме от 3год. Досега не сме имали проблеми. Доволни сме. Пътува се комфортно и удобно. Супер са.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 4 години )
    Капачката е клик-клак и е вързана към централното заключване. От къв зор да се пъха ключ като е с централно?
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    120 хил.км съм го търкалял. Бил с ключалка - да бе.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не се окаже, че мисирката си точно ти? Ford C-MAX е с ключалка!!! Говоря за нов внос от Германия производство 2007 г.
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Капачката на резервоара се отваря с ключа за запалване. ********** Айде на измислиците. Имах ц-макс 2006 преди фейслифта и резервоара не искаше ключ за отваряне. Мисиpки сър
  • #1
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Когато някой ми каже, че хлОпелите не ръждясвали да прочете тази статия! Ръждясват си и още как. Е, не както старите Вектри, Астри, Корси и Кадети, но си ръждясват. Лошото е, че вече не са така надеждни, като старите. Двигателите им са маслояди и много, много лоша техника навсякъде. Хубавото е, че части има и са сравнително евтини. Форд обаче са по-зле от Опел. Там не знаеш от къде ще изскочи заека за някой много скъп ремонт. При Форд евтини ремонти НЯМА! Няколко са минали през мен и ги знам.