IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Компактни ванове на старо – заслужават ли си Ford C-MAX и Opel Zafira?

Ето какво споделят собствениците на тези два популярни модела

Компактни ванове на старо – заслужават ли си Ford C-MAX и Opel Zafira?

Криза, коронавирус, затворени граници, колапс на международната туристически индустрия... Какво ще правим през лятото? Хората искат да пътуват и се надяват, че тази година няма да пропадне. За голямо  пътуване обаче трябва и автомобил с повечко място за багаж.

Представете си, че се нуждаете от такъв, а бюджетът ви е в рамките на 6000 евро – около 12 000 лв. Не ви трябва комби, като и кросоувър или SUV, затова сте се насочили към компактен ван, каквито на пазара на автомобили на старо има в изобилие. Какво обаче да изберете? Ето мненията на собствениците на два популярни модела от този клас.

Ford C-MAX

В зададения бюджет е вмества 3 варианта – първото поколение с фейслифта и второто поколение преди обновяването. При впечатление сериозния избор от двигатели – бензинови и дизелови с обем 1,6, 1,8 и 2,0 литра, като мощостта им варира от 90 до 150 к.с. Има варианти с автоматична или механична нскоростни кутии, както и с различен салон (предлага се и версия Grand),  така че може да ви се наложи сериозно да пообикаляте, преди да избере нужния ви автомобил.

Ford C-MAX

Що се касае до пробега, внушителните цифри на километража, те са нещо нормално при автомобилите от този клас, тъй като те се ползват ежедневно и с тях се пътува на големи разстояния.

За какво хвалят Ford C-MAX?

Надеждност, вместителност, икономични двигатели.

german petr: „Надежден, непретенциозен и евтин за обслужване автомобили. Разходът на бензин също е напълно приемлив. При мен той е средно 6,7 л/100 км, като карам колата предимно в града през работните дни“.

SergN: „Нямам никакви претенции към автомобила, а го карам вече 9 години. Нпрем първите 5-6 години сменях само консумативи, но в един момент се наложи и ремонт на двигателя, който харчеше много масло. Проблемът вече е решен и нямам оплаквания, с изключение на това, че се наложи да сменя въздушната възглавница отдясно. Тя обаче е на 12 години, така че не виждам притеснения“.

Ford C-MAX

Maxim: “Вместителен и бърз автомобил, който се кара много приятно. Моят е на 10 години, като преди последната зима смених амортисьорите , защото 3 от тях не работеха, както и пружините. След  ремонта всичко е наред, колата си върви чудесно, къде ли не съм ходил с нея. Много съм доволен.“

За какво критикуват Ford C-MAX?

Твърдо окачване, малък клирънс, ниска надеждност на някои от агрегатите.

Yuskow: “Съсипва се пред очите ми, тъй като я използвам всекидневно. Двигателят изкарва максимум 180 000 км и то при много грижливо отношение. Ходовата част е много слаба, също и рейката. Предната стойка пречи при завой, тъй като се образува голяма мъртва зона. Продадох я и се родих“.

Paul Brag: “Проблемите не са малко – малък клирънс, твърдо окачване, което в комбинация с нископрофилни гуми прави нещата още по-лоши. Много висок разход на гориво – около 11,5 л/100 км, а също така и лоша шумоизолация. Моята кола е на 4 години, като съм навъртял 45 000 км и я карам ежедневно, тъй като ходя с нея на работа.“

Ford C-MAX

StanisllavLed:  “Не обича резките ускорения и скоростите над 90 км/ч. Лошата настилка също не и понася. Понякога климатикът и печката не работят както трябва – например, топлината не стига до краката на хората, които се возят на задните седалки. Капачката на резервоара се отваря с ключа за запалване. Окачването е доста твърдо, неясно защо.“

Opel Zafira

Друг много популярен компактен ван на пазара, като в бюджета от 12 000 лв. Се вмества второто поколение на модела (Zafira B), което се произвеждаше през периода 2005-2014 г., а през 2008 г. претърпя фейслифт. При него изборът от двигатели също е доста богат – бензинови с обем  1,6, 1,8 и 2,2 литра, както и дизели с обем 1,7 и 1,9 литра. Мощността варира от 105 до 150 к.с., като се предлагат както механична скоростна кутия, така и автомат.

Opel Zafira

Пробегът на Zafira на 10 и повече години е сериозен, нищо, че на километража може да пише нещо друго. Затова и тук всичко опира до късмет, ако не може да се провери реалната сервизна историята на автомобила.

За какво хвалят Opel Zafira?

Надеждност, голям брой възможности за трансформация на салона, вместителност:

Stass-ex:  “Отличен семеен автомобил със 7 места. Предназначен е за спокойно каране, като на пътя се държи като комби, а това е плюс. Трябва обаче да се поддържа внимателно, за да ви служи вярно. За мен, той предлага оптималната комбинация от цена и качество“.

Opel Zafira

Sereman: “За висок 1,9 метра човек вътре е достатъчно комфортно. Трансформиране на салона също ме радва. Клирънсът е 140 мм, като на мен са ми напълно достатъчни. Карам тази кола от 10 години и съм напълно доволен. Не бих я сменил“.

Igor Rostun: “Имам колата от 3 години, като я взех на 95 000 км. Веднага смених ангренажния ремък с ролките и помпата. За три години навъртях още 50 000 км и нямам никакви проблеми. Много съм доволен, нито веднъж не ме е подвела.“

За какво критикуват Opel Zafira?

Проблеми с лака и боята, както и ниска надеждност на някои агрегати, които излизат от строя при по-голям пробег.

Vic: „Боята и лакът са ужасни, на 150 000 км колата се нуждае от пълно пребоядисване. Общо-взето след този пробег започват и проблемите, които се увеличават и съответно струват повече пари. Затова и аз продадох моята Zafira на около 200 000 км“.

Opel Zafira

Nikolay Bol: “Още на първото година главата на двигателя се повреди, като в Opel я оправиха по гаранция. Въпреки това, парите от маслото замърсяват повърхността на мотора. Боята и лакът също са под всякаква критика, като на 5-ата година се наложи да боядисвам шофьорска врата, както и тази на багажника. Резултатът е поява а ръжда на доста места.“

Alex Hramow: „На 13 000 км ми смениха ръчната спирачка (по гаранция), а на 17 000 км отказа скоростната кутия. В сервиза отстраниха повредата за около час. На 25 000 км протече един от задните амортисьори, а на 38 000 и другият. Някой ще си помисли, че аз съм виновен, но смятам, че съм внимателен шофьор, който се грижи за автомобила си“.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    !? ( преди 8 месеца )
    Преди 2 години един познат си купи чисто нов "Опел" като този на снимката, така че или снимката е грешна или информацията че се е произвеждал до 2014-та.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Форда е мега зле. Не се оставяйте някой дето само това кара да ви заблуди, както е заблудил и себе си..
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 8 месеца )
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    запознат ( преди 8 месеца )
    Зафирата на снимките в статията е Zafira C (демек 3 поколение) а се говори за Zafira B. (второ поколение). Zafira C няма нищо общо като интериор и екстериор с дървото Zafira B.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    ченгето ( преди 8 месеца )
    Скоро данс ще ви се усмихнат на вратата . . .
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Драгой ( преди 8 месеца )
    като е студена. Гори в София 10,5 - 13 газ, на бензин е 1,5 до 2 литра по-малко. Просторна е, багажника не е много голям. Не е шумна, но преди съм карал само дизели. Капачката за горивото не е с ключ, а капака се отключва и заключва с централното. Хубава кола е, има хубава музика, AUX, телефонна система, 4 автоматични стъкла, двузонов климатик и др. Като чета някой с 10 годишен премиум какви ремонти прави съм наясно, че избора ми е правилен. Зафира е по-голяма кола, но 7 места само за деца.
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Драгой ( преди 8 месеца )
    Струваше ми 700 лв. От тогава само карам, непредвидено смених помпата на хидравликата и мембраната на газовата, останалото са консумативи. Колата е безпроблемна и приятна за каране, върви прилично и с високи скорости, управлението е е типично за Форд, прецизно и стабилно. Отпред и отзад е висока, не съм закачвал нищо. На междуосието обаче е ниска и закачва на път с коловози или преодоляване на някакво препятствие. Седалките са удобни с регулиране на лумбалната опора. Пластмасите пукат
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Драгой ( преди 8 месеца )
    Имам C-max първа генерация фейслифт 2009 година 2,0 LPG с фабрично BRC, втори Форд ми е и бих си купил трети. Карам го от 2 години, малко над 30 000 км. Купих го с ясното съзнание, че веднага след покупката ще правя клапани. На километража пишеше 80 000, но е на повече. Много запазена кола, оборудване Titanium. Беше сменяна верига и зъбни колела, но от 16 клапана в Италия нито един не беше регулиран. На третия ден я вкарах за клапани, шлайф, нова гарнитура, две биалетки и един тампон на мотора.
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    познат има с-макс ghia даже с екстрите... еми голяма бангия! не знам колко издържа и колко е надеждна, но е отвратително не-комфортна и шумна кола... качеството на изработка се вижда във всяка фуга и луфт... никога не бих си купил такава кола.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    mancho ( преди 8 месеца )
    Имах Ц-макс 2007, фейслифт, български от МП, купих го 2009г, 2 годишен, на 40,000 км. Карах го 5 год. като стигнах 125,000км. Освен съединител и маховик, който сам си прецаках в едни ледове и преспи, в които загазих самичък, нищо друго не съм барал освен консумативи. Аз бих препоръчал Ц-Макс 1, фейслифт, 1.8 бензин, 125к.с.,МТ.