IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Качество за малко пари: заслужават ли си старите Ford Focus, Mazda3 и Opel Astra?

Собственици на тези модели споделят дали си струва да се инвестира в тях

Качество за малко пари: заслужават ли си старите Ford Focus, Mazda3 и Opel Astra?

Трябва ви автомобил, но бюджетът ви е ограничен. Покупката на кола на старо винаги е свързана със сериозен риск, като често всичко (поне до голяма степен) зависи от късмета на купувача.  В случая става дума за 3 сравнително популярни модел втора употреба, които може да бъдат купени за около 4000 евро (около 8000 лв). Нека видим какво споделят техните собственици, които са натрупали сериозен опит, като извадката на мненията им е от различни форуми.

Ford Focus II

За тази сума можете да придобиете Focus от второто поколение на модела, произвеждано през периода 2005-2011 г., в това число и фейслифта от 2008 г. Предлагат се предимно автомобили с 1,6-литрови бензинови и дизелови мотори, 1,8-литрови бензинови и 2,0-литрови бензинови и дизелови. Шансът да попаднете на вариант с 1,0-литровия EcoBoost е по-малък. Скоростните кутии са както механични, така и автоматични.

Ford Focus

Както обикновено, не бива да се обръща особено внимание на обявения пробег, защото повечето коли на пазара втора ръка са с превъртян километраж. И все пак, ако имате възможност, опитайте се да проверите реалния пробег на предлагания екземпляр.

За какво хвалят Ford Focus?

Надеждност, икономични двигатели и разумни цени на резервните части и на обслужването (стига то да не е в официален сервиз).

LasloG: „Надеждoна кола, карам я вече 13 години и съм изминал 160 000 км, като съм сменил предни амортисьори и накладки – предните 3 пъти и задните 2 пъти. Всичко останало си и оригинално, дори една лампичка не е изгоряла. Дори акумулаторът „FORD” продължава да си работи“.

Ford Focus

Valery: “Колата ми е от 2006 г., двигателят е 1,8-литров със 125 к.с., като е с най-ниското ниво на оборудване. За това време автомобилът се показа откъм най-добрата си страна, тъй като предлага отлично съотношение цена-качество. Двигателят е супер, механичната скоростна кутия – също Разходът е около 6,7 л/100 км, от което съм много доволен“.

Serj: “Като цяло съм доволен от комфорта, управляемостта и ниския (дори след 12 години) разход на гориво. На дълъг път постигам 5,5 л/100 км, което си е отличен показател за бензинов мотор. Веднъж ми се наложи да измина близо 2000 км с малки спирания за почивка и всичко беше наред, а все пак говорим за сравнително стар автомобил“.

Ford Focus

За какво критикуват Ford Focus II?

Бюджетен автомобил с малко оборудване. Кола, която е отличен вариант, за тези, които не могат да си позволят нещо по-добро. Общо-взето – компромис. Проблеми с ходовата част, както и с боята и лака.

Denis: “Докато е нова, колата определено е добра, но след като измине 70 000 км (примерно около 5 години), всичко се съсипва. Компютърът първи отказа, последваха го блокът за управление на въздушните възглавници, вентилаторът, климатикът, ламба-сондата, бензиновата помпа. Накрая едва се отървах от това чудо на американското автомобилостроене“.

Еugeny: „Боята е ужасна, като при мен започна да пада на места – предния капак и багажника, още през първата година (купих колата нова). Добре, че беше черна и при препродажбата просто запълних местата с маркер. На 60 000 км изгоря лампичката за налягането на маслото“.

Ford Focus

Bashka: “Ford Focus може да те разори направо. За 100 000 км пробег смених почти всичко по ходовата част, както и бензинова помпа. Съединителят приключи още на 40 000 км. За 3 години вложих огромна сума пари в автомобила.“

Извод

„Ако се сравняват положителните и отрицателните отзиви, можеш да останете изненадани, тъй като изглежда, че хората говорят за напълно различни модели. Явно, основна роля играят два фактора – късмет и правилно отношение към автомобила от страна на предишния собственик“.

Mazda3

Японският модел, който дели една платформа с втория Ford Focus, се превърна в едно от най-добрите предложения на пазара. За 4000 евро може да се купи първото поколение на автомобила, произвеждано от 2003 до 2009 г., като  повечето предложения са за бензиновите варианти, разчитащи на 1,6-литров мотор със 105 к.с. или на 2,0-литров със 150 к.с. Скоростните кутии са механична или автомат, като обявеният пробег обикновено е между 180 000 и 300 000 км.

За какво хвалят Mazda3?

Надеждност, комфорт за водача и пасажерите, както и добър дизайн – показател, по който японския модел изпреварва своето „братче“ Ford Focus.

Mazda 3

AlexDemil: „Купих я чисто нова през 2006 г., като през първите 3 години не е ремонтирана (освен техническо обслужване). След смених предни накладки, а на следващата година – и задните. Акумулаторът изкара 8 години.  Едва през 2015 и 2016 г.  смених почти всичко по ходовата част, а през 2018 и бензиновата помпа“.

GrafKruk: “Взех я на старо и не съжалявам. Личи се, че е правена от японци. Тази кола дава повече надеждност и комфорт, отколкото очаквах.  Седалките са много удобни, не ми харесва само волана, но той може да се смени в крайна сметка“.

GoryabinL: “Притежавах такъв автомобил в продължение на 7 години, като го купих на 25 000 км през 2009 г.  Работи напълно безотказно, като съм правил ремонти само по ходовата част, но това си е в реда на нещата. Продадох я с оригиналните японски агрегати, като бях достигнал 270 000 км“.

Mazda 3

За какво критикуват Mazda3?

Тесен салон (особено задните седалки), сериозен разход на гориво особено при по-високи скорости, лоша щумоизолация и проблеми с елементи от интериора.

Beauty: “Харчи прекалено много за 1,6-литров мотор (понякога стигам за 12 л/100 км в града при спокойно каране). Ако включа и климатика, разходът скама още. Мощността също не е достатъчна. Не е и достатъчно устойчива на пътя – давам 4 точки от 6 възможни“.

Mazda 3

Peter_12: “Тази кола е за ниски хора, аз съм 192 см и след първите 200 изминати километра ми се искаше да я продам. Салонът не е нищо особено. Удариха ме леко отзад, докато чаках на светофар и бронята веднага падна, а  по-късно капакът на двигателя, както и този багажника бяха сериозно надрани в автомивка. Добре, че имах каско. Не бих си купил втори път такава кола.“

Craig: “Разходът е много висок за кола с 1,6-литров мотор – 12,5 л/100 км в града, но това зависи и от начина на каране. Налага се и често доливане на масло. Задните седалки се тесни, шумоизолация почти няма, а по неравен път доста тресе.“

Mazda 3

Извод

Искаш да караш бързо Mazda3 – плащаш си за удоволствието с повишен разход на гориво и дори на масло.

Opel Astra H

При бюджет от 4000 евро предложенията на пазара са от третото поколение на модела – Astra H, което се произвежда от 2004 до 2009 г. Преобладават офертите с 1,7-литров дизелов двигател (другият вариант е 1,9-литров), но се срещат и такива с бензинови мотори с обем 1,6 и 2,0 литра. В повечето случаи скоростната кутия е механична, но има и автомати.

За какво хвалят Opel Astra H?

Opel Astra

Нисък разход на гориво, голям обем на багажника, просторен салон и дизайн.

Andrew:  „Страхотна кола, особено като съотношение цена/качество.  Поддръжката не е никак скъпа, като това е доста важно в наши дни. Нисък разход на гориво, надеждност на агрегати и удобство в салона. Има какво да се желае само от шумоизолацията, особено при скорост от над 100 км/ч“.

Jeff451: “Машина на семейство, което пътува с повече багаж.  Задните седалки се сгъват равномерно и така се освобождава още повече място.  Има сензори за дъжд и за светлини. Поддържката е периодична, като разходите не са високи. Надежден и непретенциозен автомобил. Имах притеснения за ръждата, но те не се оправдаха“.

Opel Astra

Martin: “Доволен съм от автомобила, което използвам всекидневно, за да пътувам до работата си. Става и за излети сред природата, тъй като клирънсът му е достатъчен. Разходът на гориво е между 5 и 7 л/100 км. Какво да кажа – качествена германска кола“.

За какво критикуват Opel Astra H?

Качество на материалите, недостатъчна динамика, лоша шумоизолация, лоша сглобка.

David: “За града става, но извън него мощността не е достатъчна. Моята е с 1,7-литров дизелов двигател и на дълъг път е истинско мъчение, затова по-добре потърсете вариант с по-мощен мотор. Качеството на материалите в салона също не е от най-високите.“

Opel Astra

Guhter: “Имах Astra H с 1,9-литров дизел, което не е особено удачен избор. Проблемите са при  EGR (клапан за рециркулация на изгорелите газове), всмукателния колектор и филтъра за сажди, който се запушва често. Електрическата система също се повреди, като ми се наложи да правят сериозни разходи“.

Oleg: “Бях чул, че е сравнително надежден автомобил, но не мога да се съглася напълно. Моята Astra е с 1,6-литров бензинов двигател, като харчи повечко масло. Мощността също не е достатъчна, поне според мен, а за качеството на сглобката не ми се говори. Не бих рискувал отново с подобна кола“.

Извод

Opel Astra

Тук явно се вижда, че повечето претенции са към версиите с дизелов двигател, докато бензиновите получават похвали, но и забележки заради ниската мощност на по-слабия вариант. 

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Искам да напиша нещо което е споменал ,,Тинктури -минтири,, за ,,че повечето неща са били глупости,,.Когато човек е роден на запад с друго мислене ,и с друг стандарт на живот,много вероятно е за хората от Балканите разсъжденията им да са глупости .Стова приключвам без всякакво намерение да се заяждам .Просто така си мисля ,а може ,и да не съм прав в случая.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    HowardInoft ( преди 2 години )
    инфракрасная плнка
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Понеже съм карал доста опели и понеже още съм си част от клуба и съм имал близки контакти и с Х-ка мога да кажа, че повечето написано са глупости, 1.7 вариантите със 110 и 131 коня са повече от достатъчни за купето, а 1.9 е надежден и изключително издръжлив мотор. Да качеството на материалите не е на топ Ниво, но честно казано и в Голф няма да намерите нещо по-добро...
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мазда3 ( преди 4 години )
    #22 няма, но имам подгрев на седалките, при това работи още, и пръскалки на ксеноните. Серийно Маздата излиза с повече екстри, за да се продава, но в крайна сметка ми харесва вътрешно и външно повече, затова и я карам още.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Мазда 3 ( преди 4 години )
    Имам мазда 3 2008 1.6 бензин от 2016, взех я лично от Германия на 289 000км, без ръжди и не харчи масло, за сега съм доволен. Реалната и цена е около 4000лв. и ако е хубава колицата е по-добре от форда и опела. И екстериара и интериора на маздата са по-готини и качествени. Аз съм 190 и отпред ми е добре.
  • #17
    5 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пусни си в търсачката ford focus rust problems и ще видиш за какво става въпрос! Ако влезеш в чужди форуми на марката ще видиш, че хората са пропищели от ръждата по тази гробница. Така, че болния фордаджия да вземе да се информира първо преди да дрънка глупости!
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #13 Е точно пък да с4авняваш Опели от онези години не бива. Те тогава хлОпел измислиха ръждата и точно съм имал Корса 1993 г. Това е Корса Б 1,2 моноинжекция 54 к.с. Ръждилник отвсякъде. От Германия си я вкарах и беше на 5 г. на 74 000 км. От собственик я купих, гаражна. Ръжда все още нямаше, но за 1 г. в БГ ръждите и избиха отвсякъде. Толкова ръждясваща кола не бях виждал никога. Като двигател и техника си беше ок колата, но ръжда изби навсякъде и втората година я разкарах.
  • #15
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Не си бивш маздаджия, но определено си настоящ лъжец. Фокуса и Маздата са с един и същи произход и обработка против корозия на ламарините. Те идват от Форд и Форд ги налага тези неща заради икономии. Интересното обаче е, че Фокусите ръждясват не само по калници и прагове, но и по тавана, вратите, предени заден капак, докато Мазда не.Така, че да дрънкаш простотии и откровени лъжи не бива. Има хора, които са се докосвали и до двете марки и знаят каква е истината. Мазда откакто е сама няма короз
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    теслЪ ( преди 4 години )
    9, не те знам на какъв фокус си , но това си е второто полколение след фейслифта! При трето поколение задните светлини не са толкова високо а са свалени долу , както при Мазда например.
  • #13
    7 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Най ме кефи Oleg тъй като е ясно, че няма как да е бил по на изток от гринуич и как е сметнал, че: "харчи повечко масло. Мощността също не е достатъчна", " а за качеството на сглобката не ми се говори."Браво, господине! Тъй като там в русия вашите автомобили отдавна настигнаха и задминаха "западните" по качество и параметри, нормално е ъпичката астра да не ти дава мощност, нали ве, гащник