Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 5.89 млрд. евро
Продажби: 7.7 млн. автомобила
След като безмилостно оряза всичките си недотам печеливши подразделения, някогашният световен номер 1 сега е на път да изпадне извън топ 5 по обем, но печалбата си остава добра - 6.58 млрд. долара за 2019 (5.89 млрд. евро). Това е спад от 17% спрямо предишната година, но пък компанията твърди, че е загубила около 3.6 милиарда долара от масовата стачка на работниците в заводите си. Маржът на оперативната печалба е 6.1%.


7