Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.
В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Нетна печалба: 0.019 млрд. евро
Продажби: 3.8 милиона автомобила
Спадът в продажбите на френската група е съвсем умерен - едва 3.4% спрямо много силната 2018 година. Приходите от оборота са намалели с още по-скромните 3.3%. Но нетната печалба на Renault буквално се сгромоляса - от 3.45 милиарда евро преди година сега е едва 19 млн. евро. Причината е почти изцяло в Nissan, където Renault е главен акционер и откъдето в предишни години идваше по-голямата част от печалбата.