Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.
В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Нетна загуба: 0.785 млрд. евро
Продажби: 0.367 милиона автомобила
2019 беше най-добрата година в историята на Tesla, в която американският производител на електромобили успя да увеличи с 50% доставките спрямо 2018 и направо да ги утрои спрямо 2017. Все още обаче компанията на Илон Мъск си остава на загуба - 862 милиона долара. За разлика от миналата година, която приключи със сериозен дефицит, сега Tesla разполага с 1.436 милиарда долара оборотен капитал. Но и дългосрочните задължения са пораснали от 13.4 до 15.5 милиарда долара.