Когато през пролетта на 2017 г. компанията Honda представи електрическа версия на седана Clarity, тя беше позиционирана като първият „достъпен електромобил със средни размери“. Японският производител залагаше на сравнително ниска цена и на богато стандартно оборудване, като жертва пробегът с едно зареждане. Именно това и се оказа ахилесовата пета на модела.
Както съобщава USA Today, като се позовава на източници от компанията, производството на Honda Clarity Electric вече е спряно. Това обаче се отнася само за електрически вариант, докато хибридът и този с водородни клетки остават в гамата поне за още една година. Твърде вероятно е, след това и те да бъдат спрени, тъй като продажбите на модела като цяло са много слаби. За 2019 г. Honda е реализирала едва 11 654 бройки, което е с 42% по-малко от 2018 г.
По-голяма част от продажбите се падат на хибридния вариант, тъй като този на ток се предлагаше единствено на лизинг и то само в Калифорния и Орегон. Водородната Clarity пък е достъпна единствено в Калифорния, където има зарядни станции за такива автомобили.
Електрическата Honda Clarity разчита на акумулатор с капацитет 25 кВт/ч, като това е причината за малкия пробег – едва 143 км, което е три пъти по-малко от Tesla Model 3 Standard Range Plus. Богатото оборудване на модела явно не впечатли американците, а преди това от него се отказаха в Канада и Япония. Отказът от тази версия означава, че Honda остава без модел на ток в Северна Америка, тъй като показаният наскоро хечбек е разработен за Европа и ще се предлага само на този континент.
Снимки: Honda