Четвъртото поколение на хечбека Honda Fit ще се появи на пазара в Европа рез лятото, като ще се предлага в два варианта - стандартен и "всъдеходен" Crosstar. Стартовата цена в Германия е 22 000 евро за стандартната версия, което е доста над предшественика (17 290 евро). За Jazz Crosstar клиентът ще трябва да плати минимум 26 250 евро.
Причината за поскъпването е хибидното задвижване на модела, което е без алтернатива. Стандартният Jazz на размери е идентичен с японския вариант - дължина от 3995 мм, широчина 1695 мм, височина 1515 мм и разстояние между двете оси от 2530 мм. Размерите на Jazz Crosstar са съответно 4090-1725-1545 мм, като той се отличава по допълнителните пластмасови предпазители, контрастния покрив, рейлингите и водонепромокаемия плат на седалките.
Задвижването на двете версии е поверено на агрегат e:HEV , в който влизат 1,5-литров бензинов двигател, електромотор и стартер-генератор. Съвкупната мощност на систеамата е 109 к.с. и 253 Нм, което е по-малко от бензиновия мотор с обем 1,5 литра (130 к.с. и 155 Нм) при стария Jazz. Разходът на гориво обаче е значително намален - 4,5 л/100 км (6,0 л/100 при стария вариант), а вредните емисии СО2 са 102 тр/км (преди бяха 131-150). Версията Crosstar харчи 4,8 л/100 км при СО2 от 110 г/км
Хибрдният Jazz предлага 3 режима на движение, които се променят незабелязано за пасажерите. Engine Drive означава, че бензиновият мотор е свързан с предните колела с помощта на иновационна трансмисия с фиксирани предавателни числа. При Hybrid Drive двигателят с вътрешно горене захранва стартер-генератора, който на свой ред дава енергия на електромотора.
Още снимки на Honda Jazz - вижте в галерията:
При последния режиме EV Drive агрегатът е включен към литиево-йонната батерия. В градски условия EV Drive и Hybrid Drive се сменят плавно, а Engine Drive се използва най-вече за магистрали, като електромоторът помага на двигателя с вътрешно горене при ускорение.
Новости има и в салона, където диагоналът на централния тъч-скрийн е увеличен от 7 на 9 инча. Цифровият приборен панел е 7-инчов, а мултимедията поддържа Apple CarPlay и Android Auto, като смартфоните могат да се включват и без кабел. За първи път в Jazz има точка за достъп WiFi, както и гласов асистент Honda Personal Assistant, който е същият като при електрическата Honda e.
Още снимки на Honda Jazz Crosstar - вижте в галерията:
Комплексът за безопасност Honda Sensing включва адаптивен круиз контрол и е част от базовото оборудване на модела. Той включва още система за аварийно спиране, функция за поддържане на лентата, контрола на слепите зони, автоматично превключване на светлините и др.
Снимки: Honda