Още през пролетта на тази година генералният директор на Honda - Такахиро Хатиго, разкри, че компанията навлиза в криза, която се дължи на разходите по няколко сервизни акции, както и на други груби грешки, допуснати през последните години. Тогава бе обявено, че е необходимо да се проведат реформи, които ще засегнат дори начина на управление на японския производител.
Сега Хатиго е готов с плана, който трябва да измъкне Honda от трудното положение. Една от първите крачка е централизация на взимането на решение и промяна на статута на научно-изследователския отдел на компанията. Досега той беше независим, като създаваше технологии и иновации, които след това бяха използвани от марката.
Навлизането на електромобилите обаче е доста скъпо и това принуждава Honda да опрости процеса на проектиране на нови модели и съответно да има по-ефективно използване на инженерните си ресурси. От началото на следващата година научно-изследователският център ще бъде интегриран в компанията и съответно ще се намира под контрола на нейното ръководство.
Идеята е специалистите да работят в тясно сътрудничество с маркетинговия и производствения отдел, като това ще доведе до повишаване на качеството и на продажбите. В Honda Motor са убедени, че реформирането на бизнеса с цел подготовка на навлизането на мобилни технологии от ново поколение е най-важната задача пред мениджмънта на компания в момента.
Експерти припомнят, че през 80-те години на миналия век името Honda хвърляше в ужас ръководителите на автомобилните производители в САЩ, тъй като техните модели не можеха да се сравняват с ефективните, качествени, надеждни и достъпни като цена коли на Honda. През последните години обаче японците имаха доста проблеми с компонентите, доставяни от външни фирми и марката загуби позиции, като се смъкна на 18-о място в класациите да надеждност, които преди време оглавяваше.
Снимки: Honda