IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 5 на най-надеждните автомобили

Класацията е на база статистика и е само за модели, продавани в Европа

Всеки има свое мнение как трябва да изглежда една класация за най-надеждните автомобили на пазара, като тя се основава както на личен опит, така и прочетено в интернет, където по въпроса са се изказали доста експерти. Разбира се, далеч по-авторитетно изглеждат мненията на застрахователни агенции, както и на компании, които изучават именно тези показатели въз основата на собствени проучвани или тестове.

Най-популярните в случая са - TÜV Report; DEKRA Used Car Report; ADAC Car Reliability Ratings; Warranty Direct Reliability Index. Top-100 UK Cars; Consumer Reports: 10 Most Reliable Cars; Consumer Reports: 30 Best Used Cars; J.D. Power and Associates Dependability Study. Това са германски, британски и американски източници.

Създателите на тези класации не само разпитват собствениците на автомобили на различна възраст, но и анализират сервизните акции, застрахователните случаи, както и сервизната история на всяка машина. Например, германската асоциация за технически надзор (TUV) годишно събира данни за 10 млн. автомобила, като всеки един се оценява по 100 параметъра. Друга германска агенция за проверка на автомобилите (DEKRA) избира дори повече - 15 млн., а в автомобилния клуб ADAC (отново немски) членуват 18 млн. души от цяла Европа.

Това е огромна база данни, която позволява да се види всичко за даден модел и най-вече реалният процент повреди по него. В България подобна система няма, но пък гамата, предлагани на пазара модели, е доста широка. И тя включва автомобили, които неизменно са в челото на класациите по надеждност в Германия, Великобритания и САЩ.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    аврам брястов ( преди 5 години )
    Поредната платена класация за надежност.Каква надежда давате?Или най-обикновенна реклама.Мантрата че само продуктите на ФВ груп и некой друг японец със смешни продажби в ЕС я разбиха преди няколко години.Няколко т.н. автожурналиста даже и в затвора влязоха за фалшиви класации по надежност. Като гледам сервизите за немски коли не страдат от липса на работа.Даже са и най-посещавани.Пазара показва наистина кое е надежно и кое си струва парите.Там тез модели нещо не вървят.Голф,Дъстър и 3008 са там.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Мантрата за здравите Трошета продължават да я пробутват навсякъде. В Германия има частни сервизи, които се занимават с ремонта на колите от тази марка. Реномирани са и рейтингът им е по-висок от официалните сервизи. Гаранцията важи и при тях. Часовата ставка там е около 100 евро на час, а в официалния е 180. Ремонтите не влизат в базата данни и излиза, че колите им са много здрави. Да, ама не. Освен всичко това не са коли за ежедневно ползване и се карат много малко. Така, че...
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Първо е важно да се спомене че въпросната класация черпи данни от други класации и от форуми, като например за 2018 година класацията са я направили на база на 18,119 разгледани случая което не е много от статистическа гледна точка, предвид броя на моделите които класират. И накрая ми е интересно откъде го извадиха това Ауди на трето място в статията, като ако се гледа сайта, то е на трето място при компактните СУВ, но Kia Sportage и Volvo XC40 са преди него, но аз не ги виждам в статията.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    За повечето хора в богатите държави Хонда и Тойота са работни коне и понеже са евтини се ползват като консуматив. Купуват ги нови, карат ги докато им изтече гаранцията и продават. После втория собственик кара докато кола спре и я хвърля за рециклиране. Така е в САЩ. Taм почти никой не се занимава с ремонти и подръжка на евтини коли защото цената на труда е вискока и не си струва. Един майстор в сервиз взема по 40 долара на час. В Англия е същото. Затова колите втора ръка са толкова евтини.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Значи едно е да имаш Порше като втора или трета кола, да го държиш в гараж, и да го караш само в хубаво време през уикенда или когато си на кеф. Също и да минаваш редовно и качествено сервизно обслужване.Съвсем друго е караш Тойота всеки ден при всякакви условия, зима, лято дъжд, сняг и мръсотия, да държиш колата на улицата, и да я обслужваш в кварталния сервиз веднъж на 2-3 години или чак когато започне да издава странни звуци.В САЩ има хора които никога не сменят масло и консумативи.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Това за надеждността на Поршетата е голям мит и много далеч от реалността!Колко километра навиват собствениците на Порше, и колко навиват собствениците на на Хонда илиТойота?Повечето собственици на Порше това им е просто една от многото коли. Поршето не го карат постоянно, обикновено зимата и дори в лошо време изобщо не го карат, държат го в гараж, и минават редовно и качествено обслужване.А Тойотите ги спукват от каране през цялата година, зима, лято..дъжд, сняг. Стоят отвън на ули ...