fallback

Прогресът се отменя – новите коли в Европа замърсяват все повече

За трета поредна година средните нива на СО2 на континента се увеличават

Екологичните изисквания към новите автомобили постоянно се увеличават, но някои производители все още не са готови за влизащите в сила през 2020 г. средни нива на вредни емисии СО2 в Европа. Новият стандарт е 95 гр/км и който не успее да го покрие, ще плаща сериозни глоби.

Последните данни на английската агенция за наблюдение и анализи на автомобилните пазари JATO Dynamics са доста притеснителни, тъй като се оказва, че средните нива на СО2 на континента се увеличават, вместо да намаляват. Така те са достигнали най-високите си нива от 2014 г. насам, като се влошават за трета поредна година. И ако през 2016 г. показателят е бил 117,8 г/км, то през 2019 е 121,8 г/км.

Всичко това се случва на фона на декларираната борба за екология и при продължаващ ръст на продажбите на електромобили и хибриди, които влияят положително на тази статистика. Според JATO Dynamics, това противоречие се дължи на две причини. Първата е, че растат продажбите на кросоувъри, които са по-тежки и съответно по-малко ефективни. А втората е, че намалява дялът на дизелите, които също сваляха средните нива на CO2.

Сред производителите лидер е Toyota, чиито автомобили отделят най-малко вредни емисии. Японската компания е един от трите производителя, подобрили показателите си през 2019 г., като причината за това е ясна – продажбата на хибриди. Близо 60% от реализираните през миналата година в Европа нови коли на Toyota са именно с такова задвижване.

Оказва се, че най-замърсяващи коли правят Mazda и Mercedes-Benz.

Експертите от JATO Dynamics разкриват и друга интересна статистика – тази по държави. Начело в нея са Норвегия и Нидерландия, което с оглед на високите продажби на електромобили в тези страните е напълно нормално. В същото време Германия е на дъното на списъка, като по-зле са само Полша и Швейцария. 

Снимки: JATO Dynamics

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 - това им е хубавото на турбо моторите - все едно имаш 2 двигателя. Като караш леко един 1.5-1.6 150-180коня харчи колкото, понякога и по-малко от атмосферен 1.5-1.6. А като настъпиш върви не по-лошо от 2.2-2.4 с тия коне (е и харчи колкото тях).
  • #5
    СУВ ( преди 4 години )
    Държа да подчертая, че в статията с говори само за емисии от автмобили. Общите емисии на ЕС никога не са падали. Няма две поредни години, в които емисиите да не са нараствали, дори по време на кризата от 2008-***, дори и при най-големкия бум на централи от ВЕИ и износ на производство за Китай. Частично това се дължи на новите ТЕЦ-ове.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Турбо моторите служат за манипулиране на изследванията за вредни емисии. Най-често разпространените за пример 1.6 турбо с около 160кс произвеждат емисии при нормално каране колкото по-голям атмосферен със същата мощност. Но когато се тества, моторът е в ниски обороти, под турбо-диапазона и мощност от около 90кс. Всеки знае че на двигателя му трябва гориво и въздух. Колкото повече въздух, съответно повече гориво, съответно повече мощност, съответно повече вредни емисии.
  • #3
    До none ( преди 4 години )
    Ти си някакъв ***, който непрестанно и на сляпо, без да мисли и да знае реално нещата на пътя как са, чака само нещо да излезе и да плюе конкретно по Мазда. Тези показатели са заради увеличените продажби на CX-5. Ако говорим за 3-ката, тя си гори точно колкото и ко.нглокентите с емисии от 119гр. Това на хартия, на практика разход на гориво при ръчните кутии между малък с турбина 1.4, 1.5 и 2.0 на Мазда почти няма. Да, DSG е по-икономична, в сравнение с класическия автомат, но пък и проблемна.
  • #2
    none ( преди 4 години )
    Хмм и как така. Нали големите атмосферки на Мазда отпреди 20 години с автоматици на също толкова преклонна възраст бяха много екологични. Не им трябваха двигатели с турбо и се смееха на даунсайзинга. Като ги гледам с асматиците които произвеждат са в премиум групата, която поне прави мощни двигатели, та има някакъв резон да имат по-сериозни емисии. Хонда с новите цени на 1.5 мотори със СВТ, тотално са изпаднали от класацията ;)))
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами нормално като цяло има сериозен ръст на продадените СУВ-та и като цяло на по-мощни коли. Електричките са все още капка в морето и са масови от 2-3 години в Европа. Жалко че ни няма нас в класацията. Ако имаше реално замерване сигурно щяхме да гоним 200гр
fallback
Последни