fallback

Прогресът се отменя – новите коли в Европа замърсяват все повече

За трета поредна година средните нива на СО2 на континента се увеличават

Екологичните изисквания към новите автомобили постоянно се увеличават, но някои производители все още не са готови за влизащите в сила през 2020 г. средни нива на вредни емисии СО2 в Европа. Новият стандарт е 95 гр/км и който не успее да го покрие, ще плаща сериозни глоби.

Последните данни на английската агенция за наблюдение и анализи на автомобилните пазари JATO Dynamics са доста притеснителни, тъй като се оказва, че средните нива на СО2 на континента се увеличават, вместо да намаляват. Така те са достигнали най-високите си нива от 2014 г. насам, като се влошават за трета поредна година. И ако през 2016 г. показателят е бил 117,8 г/км, то през 2019 е 121,8 г/км.

Всичко това се случва на фона на декларираната борба за екология и при продължаващ ръст на продажбите на електромобили и хибриди, които влияят положително на тази статистика. Според JATO Dynamics, това противоречие се дължи на две причини. Първата е, че растат продажбите на кросоувъри, които са по-тежки и съответно по-малко ефективни. А втората е, че намалява дялът на дизелите, които също сваляха средните нива на CO2.

Сред производителите лидер е Toyota, чиито автомобили отделят най-малко вредни емисии. Японската компания е един от трите производителя, подобрили показателите си през 2019 г., като причината за това е ясна – продажбата на хибриди. Близо 60% от реализираните през миналата година в Европа нови коли на Toyota са именно с такова задвижване.

Оказва се, че най-замърсяващи коли правят Mazda и Mercedes-Benz.

Експертите от JATO Dynamics разкриват и друга интересна статистика – тази по държави. Начело в нея са Норвегия и Нидерландия, което с оглед на високите продажби на електромобили в тези страните е напълно нормално. В същото време Германия е на дъното на списъка, като по-зле са само Полша и Швейцария. 

Снимки: JATO Dynamics

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    "Е как така Тойота може, а другите не могат?" Наистина, не всички могат да правят безжизнени, виещи легени с евтини пластмаси за хора без никаква радост в живота. Тази пазарна ниша е твърдо окупирана от японците.
  • #15
    112 ( преди 4 години )
    Ех тия японци, пак са по-добри от останалите...
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не се учудвам, че Българя я няма в списъка.
  • #13
    zord ( преди 4 години )
    Турбо мурбо... като се прецака турбото изгориш 3 кила масло и докато оправиш колата замарсиш все едно за целия живот на колата си карал камаз
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Мунипулативна статия, която едва ли не казва, че видите ли дизелите, като са по-малко и заради това е така. Всъщност обаче СО2 е безвреден сравнен с Менделеевата таблица, която бълват тракалниците и саждите които ни задушават. Чудя се защо производителите не наблягат на автомобили с газ и метан, като не могат да правят хибриди, като Тойота. Чудя се и Тойота защо не прави хибриди на газ. В Европа има доста Приуси таксита с газови уредби. Харчат 5-6/100 газ, което е по-евтино дори от електричките.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Е как така Тойота може, а другите не могат? И защо продължават да мерят само СО2. Дайте да видим колко много са намалели азотните окиси и ФПЧ, които са по-вредни за хората, откакто нафтовите печки взеха да се продават по-малко.
  • #10
    Факт! ( преди 4 години )
    Да ама дизелите отделят азотни оксиди и смъртоностните фпч в по-големи количества.Американците казват за дизелите Дърти Фюъл сиреч мръсно гориво неслучайно.В Ел.Колите е бъдещето да живее Мъск Да Живее Тесла.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Що бе, какво се плашите - нали според местните "екперти" замърсяването не влияе на климата, нЕма глобално затопляне - това е само блъф за повече пари! Дизел-мизел, въглища, няма значение - тя, природата ше се опрай!!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Човек като свикне на широко трудно можеш да го накараш да се откаже и да се навре в някоя сапунерка. Жалкото е, че глобите ги отнасяме ние чрез повишение на крайните цени на автомобилите. Направо ми се ще да замина за САЩ, аман от тая евротолерастия.
  • #7
    Брандо ( преди 4 години )
    Нас не ни броят за хора ! На Гърция и отпуснаха сега 700 млн., а Боко го потупват и той им се хили....Като е така, защо ще им спазваме правилата ?!
fallback
Последни