IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кое е по-важно при автомобил на старо - пробег или година на производство?

Германското дружество DEKRA се опитва да даде отговор на този въпрос

Кое е по-важно при автомобил на старо - пробег или година на производство?

В първите три-четири години един нов автомобил, в зависимост от марката и модела, губи половината от стойността си. След това кривата на загубата на стойност става по-равна. Модели от този период са оптимални за тези, които търсят употребяван автомобил с добро съотношение цена-качество и които няма да губят драматично от стойността си.

Един от най-старите въпроси при избора на такъв автомобил е кое е по-важно: изминатият пробег или възрастта на возилото. Според германското дружество за технически прегледи DEKRA отговорът е еднозначен на база събраните от него данни. Средният пробег на един автомобил според DEKRA е 15 до 20 000 километра годишно (освен ако вярвате на показанията на километражите в Горубляне, според които средният пробег е поне наполовина по-малък). Дружеството стига до извода, че ниският пробег при покупката на автомобил на старо е по-важен от възрастта.
   
    
Години/километри
   
      
Защо километрите са така важни? Според DEKRA автомобили, с които е изминат по-голям пробег, показват повече недостатъци, причинени от износване. При автомобили, които стоят паркирани по-дълго време, тенденцията е обратната.

Опасността да се появят недостатъци като износени лагери, е по-висока при автомобили на повече километри. Напуканите уплътнения с лекота могат да бъдат приписани на възрастта, но не са толкова тежък или скъп проблем като недостатъците, възникнали при употреба и съответно повече изминати километри.

Изводите на DEKRA са извлечени от техническите прегледи на около 15 милиона автомобила. При анализа автомобилите са разделени на четири групи: с пробег до 50 хиляди км, 50-100 хиляди км, 100-150 хиляди км и 150-200 хиляди км.

Тук са взети предвид недостатъци, причинени от типичната употреба, включително класиките загуба на масло и разбити лагери. Недостатъци, причинени от лоша поддръжка, включително от износени гуми или пера на чистачките, не са взимани предвид.
  
   
Години/километри
   
     
Но не всички експерти са съгласни с това мнение. Някои от тях твърдят, че въпросът не може да получи толкова прост отговор. Като аргумент те посочват и следните критерии, които трябва да бъдат взети предвид:

Къде и как е каран автомобилът? От значение са не само броят изминати километри. Къде и как са изминати също има значение.

На къси или на дълги отсечки? Километри, натрупани предимно при движение на дълги отсечки, са много по-малко натоварващи за голяма група части в автомобила, от километри, изминати на къси отсечки.
  
  
Години/километри
    
       
Налична ли е сервизна история? Ниският пробег е предимство само когато автомобилът е обслужван редовно. Поглед към добре попълнената сервизна книжка също е важен.

Къде е държан автомобилът, как е каран и какви грижи са полагани за него? Въпросът дали става дума за гаражен автомобил и как е гледан той също трябва да бъде взет предвид. Роля играе и начинът на шофиране на предишния собственик, за който обаче трудно могат да бъдат направени изводи.

Снимки: Autorevue
 

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Километрите може и да са малко ама ако е бъхтена градско на кратки разстояния, както и може и много да са, но ако са на магистрала предимно може да не е много износен двигателя. Аз нямам такива грижи карам си я от 0 км.
  • #10
    28 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    При немските коли километрите са най-важен елемент. На километрите при които немските талиги отиват за скрап, японските автомобили тъкмо са се разработили и са в силата си. Ако на някого не му се вярва да погледне цените на колите втора ръка. Японските автомобили най-бавно губят стойност и най-много държат цена.Дори скоро имаше статия тук за същото, където думите ми се потвърждават. Обезценяването при немските и особено, ако е премиум е огромно.
  • #9
    10 rate up comment 33 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Стига колата да не е японски полуфабрикат, което означава че се разкапва дори да стои на място, километрите са по-важни.
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    каквото и да си вземете от автосалон или от първи собственик в момента в който я вкарате в сервиза за профилактика считайте че ганг банг с вашия автомобил почва ама без да ви питат и е желателно да не гледате какво се случва
  • #7
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Приказки ( преди 4 години )
    Най-важното е да била кола на един, ама човек, не обезяна!Колкото повече са били обезяните собственици на колата,толкова по-зле!Хора трябват ,хора,не *** шибеци!
  • #6
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Българин ( преди 4 години )
    Българчетата искат да купуват автомобил на цена на нов смартфон, да не го ремонтират и подържат и да им служи вярно и без проблеми поне 10г. Това е мечта,която не могат да постигнат и на МАРС!НАЙ-ДОБРАТА СТАРА КОЛА Е 5годишна, до 100хил.км.,ПОДЪРЖАНА В СЕРВИЗ И С ПЕРФЕКТНО ВОДЕНА СЕРВИЗНА КНИЖКА,СРЕДЕН КЛАС НА ЦЕНА ДО 7500евро!!!
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    естествено че километрите - то през ден има новина за някой стар премиум на под 1000 километра на цена по-висока от чисто нова кола от същия модел. не знам кой въобще би се замислил между някоя стара М-ка на 200-300 км или някоя на 2-3 години ама на 500 000 км, убита от каране, за смяна на двигател, скоростна и т.н.
  • #4
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 4 години )
    Всеки търси кола на 3 - 4 години, купена и прибрана в топъл гараж, по възможност почти некарана на цена под 40% от първоначалната или дори и по-ниска.
  • #3
    27 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    При автомобил на старо най-важното нещо е да не е немски. Особено ако е премиум.
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ко каза?