IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кое е по-важно при автомобил на старо - пробег или година на производство?

Германското дружество DEKRA се опитва да даде отговор на този въпрос

Кое е по-важно при автомобил на старо - пробег или година на производство?

В първите три-четири години един нов автомобил, в зависимост от марката и модела, губи половината от стойността си. След това кривата на загубата на стойност става по-равна. Модели от този период са оптимални за тези, които търсят употребяван автомобил с добро съотношение цена-качество и които няма да губят драматично от стойността си.

Един от най-старите въпроси при избора на такъв автомобил е кое е по-важно: изминатият пробег или възрастта на возилото. Според германското дружество за технически прегледи DEKRA отговорът е еднозначен на база събраните от него данни.

Средният пробег на един автомобил според DEKRA е 15 до 20 000 километра годишно. Дружеството стига до извода, че ниският пробег при покупката на автомобил на старо е по-важен от възрастта.

Години/километри

Защо километрите са така важни? Според DEKRA автомобили, с които е изминат по-голям пробег, показват повече недостатъци, причинени от износване. При автомобили, които стоят паркирани по-дълго време, тенденцията е обратната.

Опасността да се появят недостатъци като износени лагери, е по-висока при автомобили на повече километри. Напуканите уплътнения с лекота могат да бъдат приписани на възрастта, но не са толкова тежък или скъп проблем като недостатъците, възникнали при употреба и съответно повече изминати километри.

Изводите на DEKRA са извлечени от техническите прегледи на около 15 милиона автомобила. При анализа автомобилите са разделени на четири групи: с пробег до 50 хиляди км, 50-100 хиляди км, 100-150 хиляди км и 150-200 хиляди км.

Тук са взети предвид недостатъци, причинени от типичната употреба, включително класиките загуба на масло и разбити лагери. Недостатъци, причинени от лоша поддръжка, включително от износени гуми или пера на чистачките, не са взимани предвид.

Години/километри

Но не всички експерти са съгласни с това мнение. Някои от тях твърдят, че въпросът не може да получи толкова прост отговор. Като аргумент те посочват и следните критерии, които трябва да бъдат взети предвид:

Къде и как е каран автомобилът? От значение са не само броят изминати километри. Къде и как са изминати също има значение.

На къси или на дълги отсечки? Километри, натрупани предимно при движение на дълги отсечки, са много по-малко натоварващи за голяма група части в автомобила, от километри, изминати на къси отсечки.

Години/километри

Налична ли е сервизна история? Ниският пробег е предимство само когато автомобилът е обслужван редовно. Поглед към добре попълнената сервизна книжка също е важен.

Къде е държан автомобилът, как е каран и какви грижи са полагани за него? Въпросът дали става дума за гаражен автомобил и как е гледан той също трябва да бъде взет предвид. Роля играе и начинът на шофиране на предишния собственик, за който обаче трудно могат да бъдат направени изводи.

Снимки: Autorevue

0 от 500
  • #23
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    новите автомобили решават и двата проблема - и километри и години :) пожелавам на всеки да успее да си купи нов автомобил. Удоволствие е да си го поръчаш такъв какъвто искаш, а не каквото изпадне. И употребата му е безпроблемна в общият случай - което е безценно.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Байчо ( преди 3 месеца )
    Хонда акорд 2006та ,на 270 000км карана в Бг , купувал съм я нова.За тия години всичко което съм сменил е - дискове , накладки , съединител на 230к , ремък 2 пъти.Масла , течности филтри.Върви все още като нова.По окачването нищо не е пипано , още държи.Така че зависи от марката най вече , после как и къде се кара и най-накрая км
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Има детайли, които стареят но има и други детайли, които се износват с километрите и това са детайлите, които могат да те оставят на пътя.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Цветан ( преди 3 месеца )
    Нито пробега,нито годината. Ключа е, как е подържана.Ако всичко е сменяно на време и не е пестено за качествени части пробега не я бърка и годуната
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 17 ( преди 3 месеца )
    Сигурен ли си че не си пропуснал една цифра от километрите или без ДДС. Аз в сайта на Пежо виждам на 35к км базово та дрънка за 17к. А тези около 13к са 7 годишни. Та ако е така купувай бързо и продавай с печалба
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ти кой АБ четеш? Да не четеш инструкциите на Тойота в които пише, че нормалния разход на масло е 10 литра на 10000км.? Какви 5 литра в багажника, дай да го прочетем ха ха.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 3 месеца )
    Тъкмо вчера гледах едно Пежо 208 в гаранция към СФА, купено от БГ на 4 години и 17 хил.км за 13 000 лева. Ново това е било над 25 / високо ниво на оборудване е колата /. Значи за 4 и половина години и 17 хил.км колата е на 50% цена.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    #15 ( преди 3 месеца )
    Дизелите винаги са вървяли евтино Нов дизел винаги е по-скъп от бензин със същите коне, а употребяван е по-евтин. Просто европееца не купува дизел, ако не планира да го сцепи от каране. Или да има някакви директни облаги - ниски или никакви данъци, достъп до ценъра и тн. И като цяло не са уважавни. Конкретно в Германия (Меката на дизела) 60% от пазара на нови коли е служебни, но само 40% от новите коли са дизели. Тоест дори бизнеса не работи изцяло с дизели.
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #13 Само така си мислиш! Колите в продължителния тест на АБ са чисто нови и се карат и поддържат както трябва. Прав ли съм? Кажи тогава защо има коли със сериозни проблеми? Защо на Фолксвагените возят 5 л масло в багажника да доливат, че много го гори? Защо двигатели и трансмисии умират пак предимно при същите? Така, че мантрата за доброто гледане на колата, която няма да се счупи я забрави! Много автомобили излизат счупени още от завода. Факт! За цените в мокмента дизелите вървят евтино.Защо ли
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    """Кое е по-важно при автомобил на старо - пробег или година на производство"""? И двете чедо.