Днес автомобилният свят претърпява още една революция. Желанието да се премине към модели, които частично или изцяло работят на ток, сега е толкова голямо, че според последните данни около 40% от шофьорите в Европа, които обмислят да купят нов автомобил, не са против да станат собственици на хибрид. Това обаче не винаги бе така. Достатъчно е да си припомним какви коли ни заобикаляха преди около десетина години, когато съвременните технологии все още не бяха станали масови и достъпни. Пък и манталитетът на хората беше различен.
А по това време първите серийни хибриди вече се движеха по пътищата. Тогава те не получаваха същото внимание като днешните бензиново-електрически модели. Поради факта, че бяха много по-скъпи от аналозите с традиционните ДВГ. И не можеха да се похвалят с голяма мощност и икономия на горивото. Някои от тях все още се предлагат на пазара, но нямат голям успех. А от онова време единственият "оцелял", при това с огромни продажби, е легендарният Toyota Prius, за когото, разбира се, в тази галерия не става дума.
Появата на тривратия хибрид, който дебютира през 2010 г., беше очакван от мнозина с огромно нетърпение - CR-Z трябваше да стане наследник на Honda CR-X - някога популярен, бърз и икономичен модел за широк диапазон клиенти. Уви, не стана. CR-Z беше купуван заради атрактивния дизайн, конкурентната цена и защото не приличаше на колите, които се произвеждаха тогава. Възможностите на шасито обаче надхвърляха тези на хибридната система - 1,5-литров четирицилиндров двигател и електромотор, с обща мощност 130 коня. Просто казано, в завоите колата бе много по-бърза, отколкото на правите, което я съсипа. Моделът бе спрян след 6 г. производство.