IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

От първия провал на Jeep до саботирания Saab 9-4X

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

Още откакто първият Willys бе създаден за нуждите на американската армия през Втората световна война, популярността на всъдеходните автомобили, или още джипове, расте непрекъснато. А в последния четвърт век, с изковаването на термина SUV, интересът към тях се превърна в мания. Който има такива модели в гамата си, печели. Който няма, бърза да направи - и това се отнася дори до такива икони като Rolls-Royce, Lamborghini и даже Ferrari.
Колкото и да е странно обаче, в тази плодородна нива има и провали. Ето 12 SUV модела, които по една или друга причина не успяха да вземат своето парче от тортата и днес са благополучно забравени.


Jeepster Commando (1948–1950)

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

Военният Willys постави началото на високопроходимите автомобили. Но опитът на създателите му да го приспособят за мирновременни нужди не се оказа твърде успешен. Първото Commando приличаше повече на файтон - със сгъваем покрив, но без странични прозорци, а под капака се криеха твърде скромните 63 кончета. Естествено, никой не го поиска. В края на 60-те компанията, вече собственост на Kaiser, опита да го възроди, предлагайки го в най-различни версии - кабриолет, комби, пикап. И това не помогна.


Saab 9-4X (2011–2012)

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

Понеже Saab по онова време още бе част от General Motors, техният първи SUV бе роден като близнак на Cadillac SRX. Но шведите с обичайната си обсебеност от детайла го бяха преработили напълно и превърнали в доста интересна машина. За нещастие 9-4Х стана готов за пазара точно в момента, в който компанията стана готова за окончателния си фалит. Имаше известни надежди колата - а и самата славна марка Saab - да се възродят с нови китайски собственици, но GM се запъна за патентните права и окончателно сложи точка на славната някога фирма.


Toyota RAV4 Convertible (1998–2000)

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

RAV4 бе един от крайъгълните камъни, върху които стъпи SUV-революцията, и според мнозина тъкмо той създаде сегмента на компактния кросоувър, който е толкова популярен днес. Но двувратата му версия никога не получи същото внимание като четиривратата. А кабрио вариантът й вероятно държи рекорда за най-слабо продаваната Toyota в последния четвърт век.


Isuzu Axiom (2002–2004)

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

Японската компания, която е по-известна с камионите и с дизеловите си мотори, се опита да се закачи за SUV-модата с този модел, построен върху шасито на пикапа Rodeo. Axiom бе снабден с 3.5-литров V6, с адаптивно 4х4 задвижване и с достатъчно авангарден дизайн, за да бъде избрана за автомобила на Антонио Бандерас във филма "Деца шпиони". Но пътното поведение си оставаше на товарен пикап, а двигателят бе твърде лаком дори за американските стандарти.


Kia Mohave (2008–2011)

Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

Корейците решиха да направят голям всъдеход през 2005, в самия пик на SUV-манията. Но докато Mohave слезе от конвейера, вече бе започнала световната финансова криза, и дори американците започнаха да купуват повече хибриди, отколкото пикапи Ford F-150 (впрочем куриозно е, че моделът, наречен на една пустиня в САЩ, се продаваше на американския пазар под името Borrego заради спорове за търговската марка). Още през 2010 Kia се отказа от него, макар че в заводите в Русия и Казахстан производството продължи още известно време.


Mazda Navajo (1991–1994)


Без следa: 12-те незаслужено забравени SUV (I част)

В началото на 90-те Ford и Mazda бяха партньори, с разменени пакети от акции. Но когато японците поискаха от съюзниците си да им помогнат с разработването на SUV за щатския пазар, от Ford им дадоха само версията с 2 врати на своя Explorer, докато далеч по-търсената версия с 4 врати запазиха за себе си. Всичко в Mazda Navajo всъщност бе Ford - и съвсем разбираемо, защото колата се произвеждаше в същия завод в Луисвил, където и Explorer. Три години по-късно японците се предадоха и се отказаха.


 

0 от 500