IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задният мост на автомобила не оставя избор на клиента

Видовете конструкции се различават по това дали колелата се задвижват и дали трябва да завиват

Задният мост на автомобила не оставя избор на клиента

Задният мост на един автомобил по принцип е монтиран неподвижно. Това означава, че задните колела не могат да завиват. Малко са автомобилите, които притежават завиващ заден мост. При камионите завиващите задни колела са нещо обикновено.

От двете външни страни задният мост е оборудван с лагери. На тези лагери са монтирани задните гуми. Задните колела притежават собствено задвижване ако говорим за автомобил със задно или с двойно предаване. Задвижването също е монтирано на задния мост. При автомобили с предно предаване задният мост притежава по-елементарна конструкция, тъй като колелата му не се задвижват.

Задният мост може да бъде различен тип. Най-простата конструкция е твърдият заден мост. При модерните леки автомобили той почти не се използва. Такъв тип заден мост намира място в тежкотоварните модели или всъдеходите.

Renault Megane

Модерен лек автомобил притежава многозвенен заден мост. Често колелата са свързани с независимо окачване и така задният мост се състои от две части. Въпреки това обозначението „задна ос“ също продължава да се използва.

Към задния мост са свързани и други компоненти. Сред тях са носачите, пружините с амортисьорите и подрамата. Тя е връзката между двете части на моста при независимо окачване.

Задният мост винаги е нагоден към целта на употреба на автомобила. Състезателните модели притежават например двойни А-рамена със специално окачване. При леките автомобили има разлика в конструкцията, когато задният мост е със задвижване или без.

Audi RS Q8

Ако автомобилът е с предно предаване, някои модели притежават торсионна греда. Тази торсионна греда не притежава независимо окачване. Точното обозначение е полутвърд заден мост.

Автомобил със задно или двойно предаване трябва да притежава диференциал. По тази причина конструкцията на задния мост се различава от тези, при които задвижвани са само предните колела.

Като потребител при покупката на лек автомобил нямате избор върху вида на задния мост. В списъка с екстри не можете да поръчате различна конструкция. Ако за вас определен тип мост е важен, трябва да изберете автомобил, който го притежава.

В случай, че искате автомобилът ви да притежава завиващи задни колела, може да потърсите такъв при Renault, Audi или Porsche например.

Снимки: Mercedes, Renault, Audi

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    zord ( преди 4 години )
    доста глуповато обяснено....
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    qqq ( преди 4 години )
    Напълно безсмислена статия.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е вярно и че не може да се избира задния мост. Напоследък някои производители оборудваха по-ниските нива на оборудване с торсиони, а по-високите с изцяло независимо окачване. Така че и това може да се избира. Но повечето хора не разбират разликата, след като и в медиите се пишат неверни неща.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 4 години )
    Или която минава през задните колела. В случая те лежат на една ос. Но пак става дума за тероретична ос.
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 4 години )
    Между "ос" и "мост" конструктивно и функционално има ОГРОМНА разлика. Така че изразът задна ос е по-скоро разговорен израз. Или може да се вземе и практически, ако се каже, че се прокарва мислена ос там където се захваща задният мост. Но пак е малко абстрактно!