IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eлектрическите автомобили отбелязват ръст от 80% в ЕС

В България през 2019 г. увеличението е със 7,7% до 237 бройки

Eлектрическите автомобили отбелязват ръст от 80% в ЕС

Новорегистрираните автомобили с алтернативно захранване отбелязват ръст от над две трети (66,2%) в страните ЕС през последното тримесечие на 2019 г. Това показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Основен двигател са електрическите автомобили с растеж от 81,3% или 156 805 бройки. Както при сегмента на колите с батерии, така и при plug-in хибридите се наблюдава впечатляващ ръст от съответно 77,9% и 86,4%. Все още хибридните автомобили са основната част от групата на алтернативно захранваните автомобили, продавани в ЕС.

В България обаче тенденцията е точно обратната. У нас през последното тримесечие са продадени общо 17 електрически автомобила, всички от които plug-in. Това представлява спад от 80,5% спрямо последното тримесечие на 2018 г. За 2019 г. обаче се отбелязва ръст от 7,7% до общо продадени 237 коли.

Както вече отбелязахме, 17 plug-in автомобила са продадени у нас през последното тримесечие, което на годишна основа е впечатляващ ръст от 466,7%, тъй като през периода октомври-декември на 2018 г. продадените коли са били едва три. На годишна основа ръстът е по-малък, но също толкова силен – 115,4%, до общо 56 автомобила.

Не така обаче стоят нещата при електрическите коли с батерии. През последното тримесечие на 2019 г. не е продаден нито един такъв автомобил. От 84 в края на 2018 г. За цялата година спадът е от 6,7% до 181 коли.

Какво още се случва на пазарите у нас и в ЕС - четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    32 rate up comment 0 rate down comment
    waso ( преди 4 години )
    Прави чест на българина, че стои здраво на земята.Ако не е бруталното изкривяване на пазара в западна европа, и там ще е същото.Впрочем , в Копенхаген, където живея, има доста тсли,ентусиазма падна бързо обаче, и повечето собственици са мангизлии, дето живеят в къщи и си имат по още една, ама истинска кола.А останалите собсвеници са кметства, социални служби и фирми за шеринг на коли.Обикновените граждани нямат нужния ентусиазъм и логично.
  • #13
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Скептик ( преди 4 години )
    Абе Аутомедия, може ли да цитирате от къде са ви данните за броя продадени електромобили в България?
  • #12
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Факт до TSLA ( преди 4 години )
    Ако Ботев беше с каска...Левски с ботуши....А Форд Мустанг 5.0 по 1000лв. ...И всички Еакулози биха си го купили !
  • #11
    33 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Не е срамно да си беден, срамно е да си завистлив и упорит в простотията. Ако ел. колите бяха по 1500 лв, всеки нафтаджия щеше да се извърти като фурнаджийска лопата и да подложи трътка на тънканата 2 лв/100 км и липса на обслужване.
  • #10
    35 rate up comment 0 rate down comment
    Jojo ( преди 4 години )
    Докато продажбите на електромобили в останалата част на Европейския съюз растат, през последните три месеца на 2019 г. в България не е регистриран нито един нов такъв, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили. На годишна база бележат спад от 6,7 процента до общо 181. Плъгин хибридите пък растат до 56.С голям ръст се отчитат автомобили, използващи бензин - 21 200, или 12,9 процента повишение за 2019 г. спрямо предходната година. Дизеловите пък се сриват с 20 ...
  • #9
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Никола Тесла ( преди 4 години )
    Още са скъпи , поне двойно ще паднат цените на електричките до 2-3 години. Трябва и инфраструктура. За следващите 10г. елецтричките ще бъдат 2та кола в семейството, идеални за градски условия. Първата кола ще бъде водородна, ама ще видим и това.
  • #8
    37 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    В подобряване на ДВГ и трансмисии са се влагали много пъти повече пари от колкото в подобряване на батерии и електромотори а и поради недостиг на батерии са правили по-малко и по-скъпи модели но нещата се променят и масовите електромобили навлизат тепърва
  • #7
    34 rate up comment 0 rate down comment
    До4 ( преди 4 години )
    И това в Холандия преди колко години викаш щото 2019та е тази с най-много продажби 66К което е 15% дял от пазара при 6% за 2018та с еднакви субсидии които постепенно ще се премахнат до 2024г
  • #6
    31 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето и линк, към статията от 2017: https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29802-zashto-prodajbite-na-hibridi-v-holandiia-se-srinaha
  • #5
    31 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето и линк, към статията от 2017: https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29802-zashto-prodajbite-na-hibridi-v-holandiia-se-srinaha