IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan отново поиска независимост от Renault

Японците настояват за равен дял при партньорството си с френската компания

Nissan отново поиска независимост от Renault

Японският производител Nissan предложи възобновяване на преговорите с Renault за постигане на балансирано партньорство в рамките на алианса, в който двете компании участват заедно с Mitsubischi. Идеята е французите да продадат част от акциите си в Nissan, след което да бъде подписано споразумение за съвместния инвестиции в нови технологии, което ще заздрави съюза, съобщава Automotibe News.

Според източник на изданието, пожелал анонимност, разговорите между Renault и Nissan са все още в първоначално фаза и няма решение. Говорители на двете компании отказаха да потвърдят подобни твърдения, като заявиха, че няма никакви дискусии за намаляване на дела на Renault в Nissan, който в момента е 43%. В същото време японците имат едва 15% от френската компания, което ги поставя в неизгодно положение.

Преди да бъде взето подобно решение, Renault трябва да намери човека, който ще помогне на компанията да излезе от тежката ситуация. За днес е насрочено заседание на Управителния съвет на френската компания, което да назначи Лука де Мео за нов главен изпълнителен директор.

Лука Де Мео

Де Мео напусна ръководения от него SEAT в началото на месеца, като тогава причини не бяха съобщени. От Volkswagen Group, който притежава испанския производител, заявиха че решението влиза в сила незабавно, но италианският мениджър ще остане на работа в концерна.  

Дори след утвърждаването си за шеф на Renault, Де Мео ще може да започне работа в Renault най-рано през юли, тъй като в договора му с Volkswagen има клауза, която му забранява да работи за друг автомобилен производител поне 6 месеца след напускането на концерна. Освен това, германският и френският производители ще имат разговори, на които бъдат съгласувани подробности около преминаването на италианският мениджър на новата му длъжност. 

На поста Де Мео  заменя Клотилда Делбос, която временно е начело на френската компания. През октомври миналата година тя зае мястото на Тиери Болоре, който стана жертва на чистката, организирана от ръководството на Renaut. Нейната цел беше от компанията да бъдат освободени всички ръководители, близки до вече бившия изпълнителен директор на алианса Карлос Гон.

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До11 ( преди 4 години )
    Дет хабер си няма...ако не беше Рено жълтурът щеше да е блед спомен бе смехурйо, пък баш бай германския *** Мерцедес дет били големи двигатели сто и те монтират двигатели на Рено що ли тъй, я да ни светнеш, че гледаме си падаш отвори))))
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    kramolin ( преди 4 години )
    ....Каптур и Дъстър имам предвид!
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    kramolin ( преди 4 години )
    От комбината с Рено, Нисан загуби и се обезличи!Вижте Кашкай, под капака на бензиновия модел се мъдри някакъв френски, универсален напомпан, малолитражен мотор, който поставят на автомобили от различни марки- Рено Контур, Достъп, Нисан Кашкай! Кой сериозен клиент ще предпочете кола без характер и собствена идентичност?!
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Карлос маКарОН ( преди 4 години )
    Големия батко Рен ги изкара от ***, сега претендират да са равни с него. Няма как да стане тая работа, при положение, че Рено и преди Нисан си живуркаха, а Нисан без Рено нямаше да ги има отдавна. Да претендират за равенство - лицемерие. Ако една независима и самостойна компания иска равенство с друга независима и самостойна компания ОК, но в случая единият е спасил другия от фалит, а пък претендира за равенство с него. Оризарите са технологична нация,но гледище на морал и ценности са БАТАЛ
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    електрифициран ( преди 4 години )
    Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак. Завидяха едни меринджеи на друг меринджей и решиха, че те могат да папкат като Карлос ама не се получи. Балона се спука от лакомия. Карлос поне продаваше и подлъгваше клиентите да купуват, имаше стратегия и нещата се получаваха, докато лакеите около него не му завидяха и го сготвиха. Но хитреца пак успя да се измъкне, така както измъкна нисан от тресавището. Сега хитреца се е скрил в Ливан и няма кой да измъква каруцата
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До коментари 2,3 и 4 Рено е със 120 годишна история и е минала през доста по-големи катаклизми,като двете свметовни войни и петролни кризи и е оцеляла,а Нисан е с история на човек на под средна възраст. Ако не бе Рено,Нисан да е вече спомендалечен,уви това е на път да се случи,защото продължават да губят по всички направления и Нисан нямат вътака да са самостоятелни,защото са вегетиращи трупове дори в момента.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако не стане това което анализаторите предлагат като най-добър вариант - някаква комбинация между Нисан, Мицубиши и Хонда (тук там Субару намесват ама те са по-скоро с Тойота), според мен има голям шанс някой китайски бранд да ги лапне и ще си мечтаеят феновете Рено да ги откупи. В момента китайците направиха толкова пари от евтини *** че отиват в големи компании и казват от утре сте наши само кажете цена. Както видяхме BAIC да налива милиарди за 15% от Даймлер
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    xaxaxax ( преди 4 години )
    За пореден път го казвам, да събират пари и да си откупват акциите! Друг вариант няма!!!
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    То досега единствено Нисан е бил на път да изчезне от картата. Нищо де - нека настъпят мотиката още един път да видим този път кой ще ги спаси.
  • #3
    7 rate up comment 22 rate down comment
    ..! ( преди 4 години )
    надали автомобилният свят ще изгуби нещо ако системно некачествен производител като Рено изчезне от картата.