IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault пуска крос-купето Arkana в Европа

Автомобилът ще се прави в Южна Корея и ще е различен от руската версия

Renault пуска крос-купето Arkana в Европа

През 2019 г. френската компания Renault пусна на пазара в Русия купеобразния кросоувър Arkana. Автомобилът беше създаден за руския пазар и се произвежда само в завода в Моска. Малко по-късно стана ясно, че крос-купето ще стигне и до Южна Корея, където беше представен концептуалния модел Samsung XM3 Inspire. Именно той ще бъде в основата на европейската версия на автомобила, чийто сериен вариант ще се появи до края на 2020 г.

Новият вариант на крос-купето се различава от руската версия както на външен вид, така и като оборудване и двигатели. Европейската Arkana ще получи опростена оптика, както и хромирана решетка на радиатора (при руската хромът е само по краищата на този елемент).

Arkana

Основата разлика е в платформата, тъй като вариантът за Русия използва B0, на която е изградено първото поколение на Dacia Duster, докато корейското крос-купе е на архитектурата CMF-B на Renault (тя е в основата на Captur). То ще е само с предно предаване, докато руската версия се предлага и със задвижване на четирите колеба 4WD.

Европейската Arkana ще получи 1,5-литров дизел dCi, както и 1,3-литровия бензинов турбомотор, разработен съвместно от Renault и Daimler. Вторият се поставя на руския вариант, където развива 150 к.с., но във версията за Европа ще получи 160 к.с.

Arkana

На първо време крос-купето ще се произвежда в автомобилния завод на Samsung в Пулсан, който е собственост на компанията Renault. Първите бройки ще слязат от конвейра през есента.

Снимки: Carsweek

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ванката ( преди 6 месеца )
    На вид ме кефи много Ама иначе поредната косачка
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    zord ( преди 6 месеца )
    Та значи руския вариянт щял да е 4х4 със 150коня а европейския щял да е 160коня само на предно предаване..... никога не съм намирал логика в рено...
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Готин ( преди 6 месеца )
    До #7 От тридесет години карам само Рено!!! Не си уцелил пистата. И пак, това е най-лошият им модел.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ха ха ( преди 6 месеца )
    Ми затова в Русия няма Каджар...там Kaptur , а не Саptur като в Гейропата е с 20 см по дълъг кат Каджара....пък и на гейропейците закво им са 4х4 с хубавите пътища, е има и разни папуняци кат нас с магистралите МУ ама къв пък фактор можем да сме за Рено....?
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До #6 ( преди 6 месеца )
    Как еГоУфето а, дига ли 200 а)))))
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Готин ( преди 6 месеца )
    Най лошият модел на марката.
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Никой ( преди 6 месеца )
    Мен пък ме кефи.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 6 месеца )
    Най ще ми бъде смешно, когато някой реши да се прави на гъзар с тая джипка и го задмина с хечбекчето си, дето е 30 коня надолу.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #2 каква проходимост бе онзи, СУВ се купува 99% за гъзария и показност... проходимост.. хахаха. После, колко хора НАИСТИНА имат нужда от проходима кола?!? пак над 90% вероятно никога не стъпват извън асфалта... за зимата която вече почти я няма - едни зимни гуми са предостатъчни да нямаш проблеми.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Само за Русия 4х4, а другите да правят, както вятъра само с предно! Браво бе Рено! Пак избивате рибата! Честно казано не разбирам хората, които си купуват СУВ на предно. Нали най-главната цел на тези машини е да бъдат по-проходими. Ами, че то като ще е с предно по-добре кола или ВАН. Слагаш по-високо окачване, по-големи гуми и си готов. Дори съм сигурен, че ще е по-добър вариант от тези СУВ-чета, по-евтино, по-икономично, удобно за дълъг път и с повече място за пътници и багаж, ако е ВАН.