Графичните дизайнери на британското издание Auto Express предложиха свое виждане как ще изглежда бъдещият малък кросоувър на Alfa Romeo - опирайки се, по собствените им твърдения, на вътрешна информация. Очакваният нов модел ще е и първият на Alfa с изцяло електрическо задвижване.
Италианската компания като цяло закъсня да яхне SUV вълната, която преобрази европейския пазар в последното десетилетие. Представеният през 2017 г. Stelvio засега е единственият висок модел на Alfa, което накара фирмата да промени плановете си и да представи два по-малки модела в следващите две години. Първият ще бъде версия на концептуалния Tonale от автосалона в Женева, а по-късно ще видим и по-малък електрически модел.
Скорошното сливане на Fiat Chrysler Automobiles (FCA), собственикът на Alfa Romeo и групата PSA, която притежава Peugeot, Citroen и Opel, дава на марката достъп до всички технически решения за бързото създаване на електрически кросоувър.
Вероятно бъдещият модел ще се базира на компактната модулна платформа (СМР), която използват Peugeot e-208 и Opel Corsa-e. В момента тя съдържа акумулатор с капацитет 50 кВт/ч и един електромотор, задвижващ предните колела. Максималният пробег с едно зареждане е около 300 км. За компактен кросоувър едва ли Alfa ще промени концепцията за въвеждането на двойно предаване, тъй като се очаква моделът да се използва предимно в града. Това ще запази и по-ниска цената.
Alfa Romeo ще предлага и конвенционални бензинови двигатели с вътрешно горене. Платформата, разработена от PSA, ще приеме най-лесно 1,2-литровите трицилиндрови двигатели на концерна. Това ще намали допълнително разходите за разработка на италианската фирма и ще доведе до по-бързото въвеждане на автомобила на пазара.
Макар в бъдещия модел да бъдат използвани готови технически решения, дизайнът на малкия SUV ще бъде уникален за марката, както показват новите изображения. Тесни фарове и характерната решетка ще отличават модела от останалите на пазара. С очаквана дължина от малко над 4 метра, той ще конкурира автомобили като Audi Q2 и Nissan Juke.
Основната цел на малкия модел е да подобри продажбите на марката. За сравнение: в Европа Nissan продава около 60 хиляди броя Jukes годишно, което е около две трети от цялото производство на Alfa Romeo.
Илюстрации: Auto Express