fallback

Ето как филтърът за твърди частици може да бъде почистен

Смяната на този елемент е много скъпа, но има и значително по-евтино решение

Всички модерни дизелови, а вече и бензинови автомобили, притежават филтър за твърди частици. В зависимост от модела и начина на шофиране модерните филтри издържат между 100 и 180 хиляди километра, а при честа употреба в града - дори по-малко. След това те се затлачват със сажди. При изгарянето на дизела се създават сажди с различна големина, които извън неизгорелите въглеводороди съдържат тежки метали и други отрови.

Филтрите се състоят от керамична структура с формата на пчелна пита, която е покрита с благородни метали като платина. Тази структура се затваря с натрупването на частиците и дори прогарянето й на всеки 500 или 1000 километра с движение по магистрала не помага. Първо чувствително намалява мощността поради покачването на обратното налягане, а след това се вдига и разходът. В краен случай автомобилът остава неподвижен.  

Повечето производители и сервици предлагат цялостна смяна на филтъра за твърди частици, с включен демонтаж и монтаж. В зависимост от ремонта сумата може да достигне до 4500 евро. Пример – само филтърът за Mercedes C-Class струва 600 евро.

Смяната не е непременно необходима. Често старите филтри могат да бъдат почистени и използвани наново. Това струва около 400 евро. Не всеки начин на чистене обаче е препоръчителен.

Един от подходите за почистване на филтрите е изгарянето на частиците в пещ. Те бавно се нагряват до 600 градуса Целзий и след това се охлаждат бавно. Прахът и саждите се почистват със сгъстен въздух и сух сняг (твърд въглероден диоксид, CO2).  

След почистването филтърът получава почти същите способности като новия. Процесът обаче трае до пет дни, тъй като трябва да бъде повторен многократно. Цената достига половината на тази на новия филтър.

Алтернатива на този начин е химическото почистване. При него пчелната структура се изпръсква с течност. Тя разяжда най-вече саждите, но не помага особено много срещу останалите налепи. Затова е нужно продухването със сгъстен въздух, което може да увреди пчелната структура.

При почистването филтърът може да бъде изпратен до специализираната фирма, а почистването трае няколко дни. Така 95 до 98 процента от филтрите могат да се използват наново, при това на цени от 300-400 евро.  

Снимки: Süddeutsche Zeitung

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    До #16Надин ще я почистят на пресата!
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Почиства се,като се сложи дизеловия клозет на пресата и се направи на ваделка.Така спира да бълва воня и *** и всичко е точно.
  • #21
    Николай ( преди 2 години )
    Нафтовите контейнери на *** и това е.Няма да им дишаме фекалиите.
  • #20
    Боб ( преди 2 години )
    До номер 18Надин почистват.На пресата
  • #19
    5336754 ( преди 3 години )
    Моята няма нито катализатор, нито дпф и не пуши !!!! Да поясня и гуми няма!!!!!
  • #18
    ЖАО ( преди 3 години )
    Ако не пуши, значи не е кола... Да ни дадат пари за нови Тесли и няма да махаме DPF-а...
  • #17
    Геле ( преди 3 години )
    А какъв е смисъла от тези филтри, след като при регенерация изхвърлят всичко накуп отново в атмосферата?
  • #16
    ПП ( преди 4 години )
    Препоръчайте фирма в София за почистване на DPF на Ауди А4 2008г.Благодаря!
  • #15
    Пълни глупости ( преди 4 години )
    Малко се по изложихте!
  • #14
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Както каза niko - в държава, която е пълен смрад, трябва да ти дават пари, за да си смениш филтъра!
fallback
Последни