IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да разпознаем манипулираните километражи?

Това е една от най-честите измами от търговците на автомобили втора ръка, но срещу нея има противодействие

Как да разпознаем манипулираните километражи?

Според статистиката в Германия всеки трети продаден автомобил е с манипулиран километраж. Можем само да гадаем каква част от тези коли, както и от пристигащия „нов внос“ от Италия и други европейски държави в България е с редовни показания. Но „майсторите“ оставят следи.

Играта е като на котка и мишка. Производителите непрекъснато подобряват софтуера в автомобилите си, който трябва да ги предпази от манипулации. Но мошениците намират вратички само след няколко дни. Според експерти купувачите са в лоша позиция, тъй като измамите се откриват трудно.

Но начини има. Манипулираният километраж трудно може да бъде доказан технически, но добро проучване и внимателна експертиза на автомобила помагат за откриване на скритите километри.

километраж

Какво може да направи всеки? Проверете внимателно всички документи, с които върви автомобила. Всеки автомобил трябва да има актуален документ от технически преглед. На него към момента на извършване на прегледа се отбелязват и изминатите километри. Така на база на стари прегледи може да се възстанови изминатата дистанция. Фактурите от ремонти по правило също съдържат информация за пробега. Същото важи и за сервизната книжка.

При някои автомобилни производители по номера на шасито може да бъде проверена пълната техническа история и обслужване на даден автомобил. В този смисъл допълнителна сума за преглед в оторизиран сервиз винаги си заслужава. Ако продавачът отказва категорично такъв преглед, откажете се.

километраж

Проверете внимателно автомобила. Поглед под капака показва кога е извършена последната смяна на масло. Обикновено някъде из моторния отсек виси бележка кога и на какъв пробег е налято новото масло. Тези данни трябва да съвпадат с останалите документи.

В салона също може да има следи. Износването може да ви подскаже дали километражът е реалистичен. При интензивно и продължително използване на седалките, волана или скоростния лост, по тях остават много следи. Педалите също показват дали автомобилът е каран много. Според данни на Auto Club Europa (ACE) подобни следи се появяват след пробег от поне 120 хиляди километра, но не и преди това.

километраж

Свържете се с предишните собственици или сервизите, в които автомобилът е обслужван. В някои европейски документи за собственост имената на предишните собственици съществуват. Така може да се информирате за предишния пробег.

Сервизите от своя страна съхраняват данни за обслужваните в тях автомобили с години. Ако разполагате с имената или други данни от предишния собственик, автомобилът лесно може да бъде идентифициран, а с него и историята на обслужването и съответните пробези.

Снимки: Süddeutsche Zeitung

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с просто OBD конектор не става. Трябва ти фирмена програма и лаптоп, за да влезеш в данните. То, ако ставаше ей така всички щяха да влизат и да ровичкат, ама не става. По принцип в Германия и където и да е другаде новите коли се пипат от професионалисти, които имат фирмен софт или просто работят за дадената марка и имат достъп до всичко. Дори официални сервизи го правят. Мерцедес в Германия официално променя километражите. Има видео заснето със скрита камера от немска телевизия. Така, че...
  • #7
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    VAG-овете след 2012-та имат средно по 30-40 ECU-та минимум в една кола, от които поне 10 ECU-та дават данни с километраж. Даже не споменавам тези, които разчитат датчици за преминало гориво и т.н. - т.е. косвени данни. Съответно, трябва да е много голям хакер чичо Пешо от Горубляне или чичо Мустафа от автокъщата в Източен Берлин, че да пипне всичко това. То са криптографски двойки, алгоритми, кодове... мани, мани.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Купете си OBD конектори и проверявайте смело колите. Повечето "търговци" не си правят труда или не знаят как да сменят километражите на всички възможни броячи в колата, различни от километража на таблото. Колкото по-нова и сложна е колата, толкова повече акъл им трябва за да пипнат километражите по другите ECU-та в колата. Лично съм виждал с един такъв конектор манипулирана кола - веднага светват несъответсвията.
  • #5
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Затова само от първи собственик - БГ / ДЕ / ИТ - където можете да си позволите. Две такива съм купувал досега - по честотата на повредите очевидно може да се съди че другите които съм вземал от автотърговци са на няколко пъти по-голям пробег от посочения на километража! А и е нереално - 8 годишен дизел на 110 000
  • #4
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизел нов внос минимум 40К на година, минимум! При бензина, ако няма газово има шанс да е карана и по 10К на година. Ако колата е купена като нова в БГ малкото км. дори и за дизелова кола са напълно възможни, лесно се проверяват.
  • #3
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Нов внос Уникат ( преди 1 година )
    Всички лъжат масово.Направо слагайте + 100 000км или дори двойно.От немските сайтове са на по 350 000+км, от българските над 180 000 няма.Само най-доброто! Баба - пенсионерка до магазина. Всичко е сменяно тъкмо преди да я продадат.
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    автодилърите и автомонтьорите са най големите мошеници странно защо регулаторните органи не ги проверяват но ако в магазин ти продадат некачествен продукт и подадеш жалба търговеца ще го скъсат от проверки
  • #1
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    Ама това е една страхотна статия! Обогати ме неимоверно и сега вече НЯМА КОЙ да ме излъже за каквото и да било! :)