IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Самоускоряващи коли на Tesla причиниха над 100 катастрофи

Властите САЩ разследват инцидентите, при които са пострадали 52 човека

Самоускоряващи коли на Tesla причиниха над 100 катастрофи

Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) започна проверка по жалбите на 127 собственици на коли на Tesla, които се оплакват от "внезапно и преднамерено ускорение" на техните електромобили. Проблемът, който е причинил повече от 100 катастрофи,  е открит при Model S, Model X и Model 3. 

В жалбите са посочени уникалните идентификационни номера на 123 електромобила. Сред тях са Model S (2012–2019), Model X (2016-2019) и Model 3 (2018-2019). Всички тези автомобили са започнали внезапно ускорение, като не са се подчинили на действията на водача. Така се е стигнало до 110 катастрофи, при които са пострадали 52 човека.

Сега отделът зо разследване на дефекти на автомобили (ODI) ще трябва да даде оценка на изложените в жалбите факти, за да прецени дали да ги приеме или отхвърли. Ако те бъдат приети, NHTSA ще стартира разследване, в което ще бъдат включени и представители на Tesla.

Проблемите с моделите на Tesla най-често са свързани със системата Autopilot. Заради нейното име водачите не я приемат като по-усъвършенствана версия на круиз-контрола, а като пълноценен комплекс за безпилотно движение. Затова те често пренебрегват елементарни правила за безопасност, като дори махат ръцетеси от волана, а това е нещо, което Tesla препоръчва да не се прави.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Малоумници ( преди 1 месец )
    Защо въобще се измислят такива тъпи екстри, колата ще ме вози ама ще държа ръцете на волана - абсолютна дебилщина.Или караш или хващаш такси като не ти се кара , кви са тия глупости
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Резултат има и официалното становище е: Има два датчика на *** на "газта" при тези коли като във всички тези случаи логовете са показали, че педалът е бил натиснат от шофьора. В такива случаи хората твърдят обратното, но в паника се оказва друго. По-интересното е обаче друго: всички тези жалби всъщност е една жалба със 127 VIN номера, подадена от един човек, който няма Тесла. Браян Спаркс. Той залага в акции "на късо" срещу Тесла и губи пари, когато акциите поскъпват. Ето ключът от палатката.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    опитите с живи хора продължават... работейки в софтуерния бизнес, не бих се доверил на никакви автопилоти и/или асистенти...
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Една от причините за самоускоряването може да бъде,че при катастрофа с висока скорост, по-висока от разрешената, шофьорът може да се оправдае, че колата сама е ускорила. Нека органите докажат дали е така или не. Като се съберат няколко подобни оправдания и става проблем за производителя. Друго нещо е да са забравили адаптивния КК включен. На мен ми се е случвало. Следвам предната кола, но тя се маха от обхвата на радара и колата сама ускорява до зададената скорост.Ако сте влезлии в град е опасно
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересен ще бъде резултата от разследването! Да не се окаже, като сомоускоряващите Приуси при които собствениците са използвали неоригинални стелки, които са се заклинваи в пeдaла на газта и заради това са се "самоускорявали". Другото инитересно тогава беше, че се случваше това нещо само в САЩ и никъде другаде по света, а заводът, който произвежда Приус е само един в Япония и ако има техн.проблем би трябвало навсякъде да го има. С Тесла е същото. Само в САЩ се самоускоряват и никъде другаде.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Светло Бъдеще ( преди 1 месец )
    За едно по светло бъдеще Тесла.Колата която самоускорява,самозапалва или гази пешеходците а когато недай си боже катастрофира никой не я рециклира и няма къде да се складира!!!!!!Едно по светло бъдеще обещано на мас от Краварите виновни за 97% от войните по света ,избили милиони хора затрили десетки нации.Тези който сами сринаха своите Кули и убиха собствените си събратя.Та тези Господа ни предлагате!?!?!?!? Не Благодаря!!!!!!
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При Ауди 100 проблема е в стелката, която ако си местиш и суркаш наляво и дясно крака може да закачи *** на газта, ако обаче натиснеш спирачката колата спира, двигателя е на пълна газ реве, но колата спира а тука става въпрос за решение на колата ускори и нищо не може да я спре.
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    NEDRA ( преди 1 месец )
    The National Electric Drag Racing Association
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    NEDRA ( преди 1 месец )
    1987 - Audi 100: 700 инцидента с внезапно ускорение, 6 от които фатални. Следват масови инциденти с Honda (през '88), Jeep (през '97), Ford (през 2000-та), Toyota (между 2004 и 2011 та), Kia (през 2005-та) и други. Хиляди и хиляди такива случаи. Извод: по давление на точните числа, Тесла си остава най-сигурният автомобил ;) До #4: фактите са математика, не истерични мнения с по 20 препинателни хахах
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    Един разбирач вика дистроник ... Ха ха ха