IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

зарядни станции

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

0 от 500
  • #9
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ясен Желязков, няма никаква грешка! Най-евтината ел.енергия в Германия е 30 цента на кВт. Няма нощна тарифа, няма нищо. И това е най-най-евтиното и го плащаш само при определени условия иначе е по-скъпо и по принцип е по-скъпо. Има бързи зареждачки на електрички в Хамбург по 99 цента на кВт/ч ел.енергия. Смятай за какви цени си говорим! Ама ско и в БГ ще стане скъпо, като затворят Козлодуй и започнем да внасяме от Турция и Румъния ел.енергия. Тиквата от износител ни превръща във вносител на ел
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Ясен Желязков - единствената грешка е при електричарите :) Даже и у нас на зарядна станция зареждането е над 70 стотинки на киловат, а не колкото плащаш в къщи :)
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Каква Тойота бе ВАГи, какви 5 лв. Пак ли Тойота са ти виновни нещо? Виж ги кои са мошениците, които пак искат картел да го играят и да изнудват хората, защото това си е живо изнудване. И понеже пита за Тойота и явно или отново не си запознат и не си чел или пак се правиш на луд то Тойота многократно са казвали, че електромобилите на този етап на развитие на технологиите, батериите и зарядните са неизгодни. Много пъти са казвали, че бъдещето са хибриди и водородни автомобили. Сега разбра ли?
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Ясен Желязков ( преди 4 години )
    Да няма грешка нещо, бе хора? У нас дневната енергия е 22 стотинки, нощната - 12, а от панелите вече е нула, когато има слънце, разбира се. Тая фима горната нещо се е объркАла.
  • #5
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз си карам хибрида и ме боли шпека колко струвало зареждането на зареждачките на ел. станциите. Отдавна го бях написал, че специално в Германия нямаш никаква сметка да караш електричка. Цената на ел.енергията дори и от контакта е твърде висока, за да си на някаква далавера. Няма нощна ел.енергия, няма нищо. 100 км пробег ти излизат над 6 евро. С Хибрида ми харчи без да го жаля 5/100х1,34 бензина ми излиза 6,70 евро на 100 км. Ако реша да карам икономично го смъквам на 4/100 или 5,34 евро.
  • #4
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Честито на електричарите. Не стига че плащаш двойно за колата, не стига, че ще платиш още веднъж тоя акумулатор да ти го рециклират... ами и зареждането струва повече от високо октанов бензин! Дерзайте електричарчета - тя простотията не е по гората - по хората с електричките е :D
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето го ключът от палатката: Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Събрали са се най-големите мошеници да ви продават ел.енергия и да правят монопол. С колите им е същата работа. Продават ви надценени ***. Факт! Чрез ел.енергията и станциите ще контролират продажбите не електрички. Вдигат ви цената, никой не купува електрички и те са пас, защото така или иначе не продават или продават малко. Hyundai защо се е набутал там незная? Как ли са го излъгали
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    почна се електроразпределителните дружества ще си ценообразуват гледайки звездите и движението на планетите а тролейбусните шофьори ще се чудят как са попаднали в тази галактика а някой да си спомня как зарибиха клиентите да ползват дизелови двигатели колко икономичен бил дизела и с по ниска цена в сравнение с бензина и когато държавните регулатори спят по бюрата и пеят в един глас че няма картел това ще е бъдещето на мобилносттакойто има кинти ще се движи който няма кинти с кУелото и на село
  • #1
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 4 години )
    ЕЛ-балона рече БУУУМММ!