IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

зарядни станции

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

0 от 500
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    нормално е да стане неизгоден електрическият автомобил... ел. енергията ще поскъпва, а и построяването на огромни мрежи не е евтино - инвестициите трябва да се изплащат. Само мечтатели си мислят че след 10на години като електричките ще са по-навлязли, цената за карането им ще е същата...
  • #38
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Който се надява, че вечер ще пълни на нощна тарифа евтино е в голяма заблуда също. В момента в който стане масово, когато всеки се ключи да помпи 7+ kw ще има много по-висока цена, може да се досетите сами защо.
  • #37
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Моят "премиум" ток направо лекува вашите батерии, айде народее!
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Правят голям подарък на Тесла дори преференциалните цени са по-високи те са 39 цента на КВТ и се плаща 18 евро на месец с 1 годишен договор поне за Ауди но вероятно и за другите е същото като се сметне че тока им идва по-евтин от този на дребно сигурно са си сложили средно 100% надценка на тока и то за преференциалните цени а без договор няколко стотин процента
  • #35
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Цената скача защото вероятно новите ел. коли ще се купуват с префенциални условия за тази мрежа за зареждане. Ако нямаш такива бонуси към колата ще плащаш повече.
  • #34
    38 rate up comment 9 rate down comment
    хората оглупяха ( преди 4 години )
    И това не са единични случай, а масово е така. Хората хем се оплакват от мръсен въздух и безпаричие, хем от колите си не слизат. Не го разбирам честно казано. Аз например при хубаво време карам колело. В градски условия (централна част) гарантирано съм по-бърз от кола, правя лек фитнес с карането на колело и не мисля за паркиране и допълнителни разходи. Изобщо не ме бърка какво щели да кажат хората. А и си мисля, че повечето хора, ако действаха така щяхме да живеем в по-чиста среда.
  • #33
    16 rate up comment 4 rate down comment
    хората оглупяха ( преди 4 години )
    Та тази моя позната с кола стига за същото време, а понякога и по-дълго, защото трябва да мине 2 кръстовища, а на едното в час пик сутрин точно, когато тя тръгва обикновено става леко задръстване. Зимата пък трябва да размразява и стърже прозорци и времето и става сигурно двойно. Отделно двигателя се скапва при тези къси разстояния и харчи много. Веднъж ми споделя, че колата и харчела много. Питам колко много, ами 15/100 харчела. Щях да падна! Кара Поло 1,4 100 к.с. Е как няма да е толкова.
  • #32
    22 rate up comment 5 rate down comment
    хората оглупяха ( преди 4 години )
    #36 Това е голям проблем на България! Комплексари под път и над път. Ще кажеш, че в кола са раждани и до тоалетна с кола ще отидат. Ако трябва пеша да се ходи повече от 5 мин. ползват кола. Питал съм познати защо го правят и те не знаят, а други викат какво щели да кажат хората, ако ги видят да ходят пеш. Все едно са свършили парите щели да помислят. Масово явление е това.Една моя позната е учителка и ходи до училището с кола на 7-8 мин пеш.Какво щели да си мислят учениците,ако е без кола казва
  • #31
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 19 RD ( преди 4 години )
    Вярно е, че сам си изкарваш заплатата. Един от проблемите е, че и ти, както и 99.99% от шофьорите използват колите си за разстояния по-големи от 200 метра. Автомобилите трябва да се използват, само когато се налага, а не защото ни е кеф. Въпрос на приоритети - чист въздух или кеф/удобство. Пример: ако с градски транспорт пътуваш 30 минути, а с кола 20, ползвай общ. транспорт. Ако съотношението е доста по-голямо, е оправдано да се ползва колата.
  • #30
    14 rate up comment 3 rate down comment
    hemilio ( преди 4 години )
    Ще си зареждам в гаража, айде да ги видя на тези цени кой ще зарежда при тях, европееца е практичен, това ще се саморегулира споко.