IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

зарядни станции

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

0 от 500
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    нормално е да стане неизгоден електрическият автомобил... ел. енергията ще поскъпва, а и построяването на огромни мрежи не е евтино - инвестициите трябва да се изплащат. Само мечтатели си мислят че след 10на години като електричките ще са по-навлязли, цената за карането им ще е същата...
  • #46
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Събрали се Форд, vw, Mercedes и bmw и направили ел. Коли неизгодни. Що ли? По практично и икономично животно от гоуфо нема!
  • #45
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Каунь ( преди 1 месец )
    Нормално да го докарат на загуба! Иначе ще настане революция кат почнат съкращенията в Германия. Па и на кой нормален му се кара електрокар?
  • #44
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Който се надява, че вечер ще пълни на нощна тарифа евтино е в голяма заблуда също. В момента в който стане масово, когато всеки се ключи да помпи 7+ kw ще има много по-висока цена, може да се досетите сами защо.
  • #43
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Моят "премиум" ток направо лекува вашите батерии, айде народее!
  • #42
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Правят голям подарък на Тесла дори преференциалните цени са по-високи те са 39 цента на КВТ и се плаща 18 евро на месец с 1 годишен договор поне за Ауди но вероятно и за другите е същото като се сметне че тока им идва по-евтин от този на дребно сигурно са си сложили средно 100% надценка на тока и то за преференциалните цени а без договор няколко стотин процента
  • #41
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цената скача защото вероятно новите ел. коли ще се купуват с префенциални условия за тази мрежа за зареждане. Ако нямаш такива бонуси към колата ще плащаш повече.
  • #40
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Тодор ( преди 1 месец )
    Хора, не разбрахте ли, че и с вода да направят колите, тя ще е нещо специално, нещо с добавки, от специални водостанции и... пак 50 Евро на 400 км!
  • #39
    37 rate up comment 9 rate down comment
    хората оглупяха ( преди 1 месец )
    И това не са единични случай, а масово е така. Хората хем се оплакват от мръсен въздух и безпаричие, хем от колите си не слизат. Не го разбирам честно казано. Аз например при хубаво време карам колело. В градски условия (централна част) гарантирано съм по-бърз от кола, правя лек фитнес с карането на колело и не мисля за паркиране и допълнителни разходи. Изобщо не ме бърка какво щели да кажат хората. А и си мисля, че повечето хора, ако действаха така щяхме да живеем в по-чиста среда.
  • #38
    15 rate up comment 4 rate down comment
    хората оглупяха ( преди 1 месец )
    Та тази моя позната с кола стига за същото време, а понякога и по-дълго, защото трябва да мине 2 кръстовища, а на едното в час пик сутрин точно, когато тя тръгва обикновено става леко задръстване. Зимата пък трябва да размразява и стърже прозорци и времето и става сигурно двойно. Отделно двигателя се скапва при тези къси разстояния и харчи много. Веднъж ми споделя, че колата и харчела много. Питам колко много, ами 15/100 харчела. Щях да падна! Кара Поло 1,4 100 к.с. Е как няма да е толкова.