IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

зарядни станции

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

0 от 500
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    mancho ( преди 4 години )
    Така като гледам картата на Ionity (https://ionity.eu/en/where-and-how.html), по-скоро става въпрос за 200 "бензино"станции (обекта) с до 8 ел.колонки, отколкото само за 200 ел.колонки (наричани устройства по-горе). Пак сме се загубили в превода.
  • #28
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Николай Колев ( преди 4 години )
    А защо се лъже, че с 62кВ/ч може един 2,5 тонен автомобил да измине 385км? Това е написано за *** лаици.
  • #27
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизел хибрид е все едно да вземаш отрова и противоотрова. Нафтовата печка бълва сажди, а в същото време електромоторът ти дава чиста енергия...
  • #26
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    защото тук мутрите държат енергетиката както и всички отрасли в икономиката най изгодно е билет за първия излитащ самолет
  • #25
    21 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    В Европа може да не е изгодно, но в България е изгодно! Дори в България е супер изгодно, защото е държава с много слънчеви дни и при монтиране на фотоволтаици електроенергията може да бъде без пари. Дето има една приказка: вода гази - жаден ходи. Потенциала на слънчевата енергия е огромен. Щом в една Германия цели градове се захранват само с енергия от слънце и вятър, защо в България да не става при условие, че слънчевите дни са много повече от мрачна и дъждовна Германия.
  • #24
    16 rate up comment 6 rate down comment
    до: 24 ( преди 4 години )
    Дизела, ДОКАЗАНО многократно не е добър вариант за хибрид! Хората са измислили ДОКАЗАНО ефективни и икономични бензинови хибриди, но тракториста - вари го, печи го взе към нафтата го влече. Дизела е ефективен при непрекъсната умерена работа, а не при прекъсвания и паления, каквито са непрекъснати при хибридите, дори и на магистрала да се карат само. Винаги имаш намаляне на скорост, отпущане на газта и т.н. Да не говорим, че имаш ли дизелов двигател дори и хибрид да е в много градове не си желан.
  • #23
    12 rate up comment 4 rate down comment
    електрифициран ( преди 4 години )
    0.00 лева за KWh от Кауфланд, Лидл или Еко бензиностанция в София. От слънцето когато го има около 0.09 лева за KWh, нощна 0.115лева за KWh. Да ме хванат тия за щепсела да им плащам
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    чукча не писател чукча коментатор
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до: 24 ( преди 4 години )
    За кой точно дизел плъгин хибрид става на въпрос? Марка, модел?
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Ясен Желязков ( преди 4 години )
    В училище нямаше ли някой да обясни, визирам 22, че има и пунктуация и тя е доста важна за разбирането на написаното. Ха, пробвай пак да го напишеш, ама по-грамотно, че са заплетох нещо... Не съм събеседник от кафенето.