IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

зарядни станции

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 12 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Дизел плъгин хибрид - това е концепцията за следващите 10 г. 50-70 км. градско само на ток, заредени вкъщи, практически без пари, а на магистралата - добрият стар икономичен, мощен дизел!
  • #18
    19 rate up comment 6 rate down comment
    peposhi ( преди 4 години )
    Айде стига глупости... ставало неизгодно... Ако всяка сутрин тръгваш от къщи с пълен резервоар нафта/бензин, които то струват 20-се стинки на литър, колко често би спрял на колонка с цена 2.20лв на литър... само, ако си на зор...Това се случва с електричките - сутрин тръгваш с пълна батерия, вечер се прибираш и зареждаш отново... Другата седмица сменям 30кВтч-вия Лийф с 64кВтч-вата Киа Соул - 380-400км реални км от пълна батерия... Едва ли някога ще се наложи да спирам на аЙонити...
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    най са ми интересни профилите на тия които си броят левчетата колко скъпо им излиза да заредят за 100км. а карат автомобили за 100к евроще инвестирам в панели за да спестявам все едно да напиша ожених се защото ми е по изгодно вместо плащам на домашна прислужница на личен секретар и любовницарадвайте се на живота докато не сте си купили волводжереми кларксон
  • #16
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Как влиза мъжката на Теслата дръжката.....
  • #15
    19 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    В този студ електричките имат много смешен пробег, само за града стават.
  • #14
    23 rate up comment 3 rate down comment
    RD ( преди 4 години )
    За 50 евро ще измина поне 600 км на дизел, ако колата е до 100 коня може и 7-800. Това е над два пъти по-евтино. Разбирам, че всички дишаме същия въздух, но моята заплата трябва да я изкарвам сам...
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    tesla ( преди 4 години )
    Tesla Supercharging network: Austria - ?0.31 per kWh, Belgium - ?0.32 per kWh, Denmark - kr. 3.22 per kWh, Finland - ?0.27 per kWh, France - ?0.27 per kWh, Germany - ?0.46 per minute above 60 kW and ?0.23 per minute at or below 60 kW, Ireland - ?0.32 per kWh, Italy - ?0.33 per kWh, Netherlands - ?0.28 per kWh, Norway - kr. 1.86 per kWh, Poland - 1.38 PLN per kWh, Spain - ?0.32 per kWh, Sweden - SEK 2.56 per kWh, Switzerland - CHF 0.34 per kWh, Great Britain -
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    tesla ~ ?0.32 ( преди 4 години )
    Tesla Supercharging network: Austria - ?0.31 per kWh, Belgium - ?0.32 per kWh, Denmark - kr. 3.22 per kWh, Finland - ?0.27 per kWh, France - ?0.27 per kWh, Germany - ?0.46 per minute above 60 kW and ?0.23 per minute at or below 60 kW, Ireland - ?0.32 per kWh, Italy - ?0.33 per kWh, Netherlands - ?0.28 per kWh, Norway - kr. 1.86 per kWh, Poland - 1.38 PLN per kWh, Spain - ?0.32 per kWh, Sweden - SEK 2.56 per kWh, Switzerland - CHF 0.34 per kWh, Great Britain -
  • #11
    11 rate up comment 12 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Аз дерзая, Тинтири, нощно време допълвам на обикновено шуко, което си е без пари - 2-3 кинта на 100 км. Имам 22кВт трифазен за по-бързо. Кой и как точно ще вдигне драстично битовия ток (стока от първа необходимост), без да падне от власт? Ток мога да добивам по няколко начина, я ми изкопай кладенец и рафинерия в двора. Гледам и ти дерзаеш - с препинателни знаци и литър за 2.50. Не ми се мисли да секнат доставките при конфликт на Изток. Това са фактите, другото са празни приказки.
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Брейй, много скъп тока бил в Европата, бре! Аз мислех, че тук е скъп и затова 2015 си инсталирах 14 киловата панели, които по моя сметка декември се изплатиха и вече имам електроенергия без пари, а пък нямам такава кола.