IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как германци си представят двигателя на бъдещето

Фирмата Mahle представи иновативна система за вътрешно горене

Как германци си представят двигателя на бъдещето

Mahle, германската фирма, стояща зад много иновации в двигателите с вътрешно горене през последните 100 години, разработи система, наречена Mahle Jet Ignition (MJI). Тя вече се използва в двигателите на по-големите отбори във Формула 1 и ще бъде част от ново модулно хибридно задвижване, което ще направи производството на бензинови хибриди по-лесно.

MJI работи по следния начин. В нормален бензинов двигател горивото се впръсква в колектора заедно с въздуха или директно в горивната камера. Системата MJI е два вида – активна и пасивна. Първата форма включва двата вида впръскване. Дюзата в колектора работи по обичайния начин, но върховете на директната дюза и на свещта са поместени в малка предварителна камера точно преди главната камера.

При всмукване, дюзата в колектора изпраща 95% от горивото във всмукателния колектор, което след това влиза в главната горивна камера и се сгъстява от буталото. Когато това се случи, останалите 5% се впръскват в предварителната камера и се запалват от свещта. При възпламеняване потоци от отчасти възпламенено гориво се впръскват през малки дупки в основата на предварителната камера и запалват основната смес като изцяло, вместо от една точка до свещта. Изгарянето е по-бързо и по-равномерно с по-бързо вдигане на налягането и бързо генериране на мощност. Целият процес е хомогенен и може да работи с ултра бедна смес, когато не е нужна пълна мощност.

Mahle

Пасивната версия, използвана във Формула 1, използва директната дюза и само запалителната свещ е в предварителната камера. Идеята не е нова и е използвана в първата генерация Honda Civic от 70-те години, но изпълнението не е толкова сложно като при MJI. Когато сместа бъде погълната в горивната камера и сгъстена, малко количество от основната смес се прокарва през дупките в предварителната камера, където се запалва от свещта. Горящата смес се връща с високо налягане обратно в главната камера, където изгаря.

По-високата степен на компресия от нормалното може да бъде използвана преди детонацията да застраши изгарянето и да подобри икономичността. Рециркулация на отработените газове и студен въздух при „бедно“ изгаряне намаляват температурата на изгаряне и намаляват азотните окиси с 99% при ултра бедна смес. Нивата на хидровъглероди са равни на тези на нормалните двигатели с колекторно впръскване, а нивата на фини частици са някъде по средата.

Двете версии на MJI могат да бъдат използвани във всички видове бензинови двигатели и могат да работят в пълния оперативен диапазон на двигателя. В момента Mahle е в напреднали преговори с много производители.

Mahle обяви и че разработва модулно хибридно задвижване, което ще използва MJI в бензиновия двигател. То може да бъде конфигурирано за два- и трицилиндрови турбодвигатели и едно-, дву-, три- и четиристепенни предавателни кутии.

Снимки: Mahle

0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Плюса на ДВГ-то е, че плащаш на петролното лоби, а то е много богато и може да си позволи завидни инвестиции в "разработката" нан какви ли не новини, уреди и механизми за мерене на каквото се сетиш.Истината е, че ДВГ с нищо не превъзхожда електромотора.За жалост у нас, реално по никакъв начин не се стимулира купуването на чисти електрички. Всичко е пунта Мара....
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 4 години )
    Идеята не е нова и е използвана в първата генерация Honda Civic от 70-те години, но изпълнението не е толкова сложно като при MJI...Някакви въпроси?
  • #4
    23 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма как вече някой да ме накара да продължавам да плащам за инжекторчета, дюзички, турбота, филтри, масълца. Приключих с това, следващата кола ще е електрическа.
  • #3
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ДВГ-то е неефективен, като последното десетилетие е особено убит от еко толерастите, а и както се вижда от статията всичко ново е добре забравено старо.
  • #2
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нов прочит на факелното запалване. Всичко ново е добре забравено старо. Лошо няма...
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Колъо ( преди 4 години )
    *** не ви искаме двг вече!