IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как германци си представят двигателя на бъдещето

Фирмата Mahle представи иновативна система за вътрешно горене

Как германци си представят двигателя на бъдещето

Mahle, германската фирма, стояща зад много иновации в двигателите с вътрешно горене през последните 100 години, разработи система, наречена Mahle Jet Ignition (MJI). Тя вече се използва в двигателите на по-големите отбори във Формула 1 и ще бъде част от ново модулно хибридно задвижване, което ще направи производството на бензинови хибриди по-лесно.

MJI работи по следния начин. В нормален бензинов двигател горивото се впръсква в колектора заедно с въздуха или директно в горивната камера. Системата MJI е два вида – активна и пасивна. Първата форма включва двата вида впръскване. Дюзата в колектора работи по обичайния начин, но върховете на директната дюза и на свещта са поместени в малка предварителна камера точно преди главната камера.

При всмукване, дюзата в колектора изпраща 95% от горивото във всмукателния колектор, което след това влиза в главната горивна камера и се сгъстява от буталото. Когато това се случи, останалите 5% се впръскват в предварителната камера и се запалват от свещта. При възпламеняване потоци от отчасти възпламенено гориво се впръскват през малки дупки в основата на предварителната камера и запалват основната смес като изцяло, вместо от една точка до свещта. Изгарянето е по-бързо и по-равномерно с по-бързо вдигане на налягането и бързо генериране на мощност. Целият процес е хомогенен и може да работи с ултра бедна смес, когато не е нужна пълна мощност.

Mahle

Пасивната версия, използвана във Формула 1, използва директната дюза и само запалителната свещ е в предварителната камера. Идеята не е нова и е използвана в първата генерация Honda Civic от 70-те години, но изпълнението не е толкова сложно като при MJI. Когато сместа бъде погълната в горивната камера и сгъстена, малко количество от основната смес се прокарва през дупките в предварителната камера, където се запалва от свещта. Горящата смес се връща с високо налягане обратно в главната камера, където изгаря.

По-високата степен на компресия от нормалното може да бъде използвана преди детонацията да застраши изгарянето и да подобри икономичността. Рециркулация на отработените газове и студен въздух при „бедно“ изгаряне намаляват температурата на изгаряне и намаляват азотните окиси с 99% при ултра бедна смес. Нивата на хидровъглероди са равни на тези на нормалните двигатели с колекторно впръскване, а нивата на фини частици са някъде по средата.

Двете версии на MJI могат да бъдат използвани във всички видове бензинови двигатели и могат да работят в пълния оперативен диапазон на двигателя. В момента Mahle е в напреднали преговори с много производители.

Mahle обяви и че разработва модулно хибридно задвижване, което ще използва MJI в бензиновия двигател. То може да бъде конфигурирано за два- и трицилиндрови турбодвигатели и едно-, дву-, три- и четиристепенни предавателни кутии.

Снимки: Mahle

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до ники #17 : Ти дори не можеш да се изразяваш правилно.. Не знаеш за какво са ти дадени съюзите , запетайките и другите препинателни знаци. Къде си тръгнал да споделяш мнение ?
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    ники ( преди 4 години )
    както казва един приятел на немския инженер някой му е отворил главата изакал се е вътре и я е затвори и му е казал че може да прави автомобили приятен ден хейтъри и незабравяйте какво карат арабите в пустинята определено не е нищо немско
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАГи, хейтъра си само ти! Кажи нещо по статията, а не да обиждаш коментиралите! Дай "компетентно" мнение по въпроса защо бъдещето на немците е миналото на японците от преди 50 г.?
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Kon6pirator ( преди 4 години )
    Много ми хареса статията, двигателя на бъдещето...Ама те японците го били направили преди 50 години серийно...Ама то и в лексус го вграждат 2008...Най-много ми харесаха хидровъглеродите.Какви са тези водни въглероди? Когато превеждате преведете всичко, а не половината дума!
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Рори ( преди 4 години )
    След още 20-30 години като се сменят още 2-3 технологии при батериите електричките ще заменят ДВГ, не се притеснявайте.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гледам от високо ( преди 4 години )
    Айййдееее ... българските инжинери по автомеханични сране у нета се нацвъкаха .... Туй верно българите сме номер 1 хейтъри
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахаха, немското бъдеще е това бе не е шега работа! Аз ги мислех, че 10-20 г. са изостанали завалиите, а те цели 50 г. са назад. Интересно ми е къде се е скрил оня мушмурок *** и що не напише един коментар, за да се посмеем малко? Сигурен съм, че нещо много умно ще измисли по въпроса за немските технологии.А между другото,немците въпреки опитите си да копират променливото газоразпределение VTEC и VVT все още не успяват и то десетилетия наред да го опинимизарат и да работи,като часовник
  • #9
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Бъдещето на германците е от 1970 г. взето директно от Хонда, но са го направили по-сложно, за да е по-скъпо, по-лесно да се чупи и повече пари да се вземат в сервизите. Някой, нещо да не е разбрал?
  • #8
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Футурист ( преди 4 години )
    Как германци си представят двигателя на БЪДЕЩЕТО??? Като двигателя на първата Хонда Сивик от 1970-та, естествено!
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако производителите влагаха толкова много пари и усилия в разработката на по добри батерии колкото влагат в развитието на коли с ДВГ досега отдавна да сме пратили ДВГ в музея. Германците явно с пристрастени към ДВГ и особено към дизела.