fallback

Защо един електромобил се продава колкото всички останали накуп?

Tesla Model 3 е най-яркото доказателство за търговския нюх на Илон Мъск

Ако се вярва на изданието InsideEVs.com, рез 2019 г. само на територията на САЩ компанията Tesla е продала близо 160 000 бройки от своя Model 3. По този начин, това е най-търсеният електромобил в Щатите, като продажбите му са по-големи от тези на всички останали електромобил накуп.

При това не става дума само за представители на други марки, но и за останалите модели на Tesla на пазара. Например, от електрическия кросоувър Model X са продадени малко над 19 000 бройки, а от седана Model S - около 14 000. С подобни резултати могат да се похвалят Chevrolet Bolt EV - 16 416 и Nissan Leaf - 12 365. Нито един друг модел на ток не успя да премине границата от 10 000 продажби. 

Забележителното е, че до края на 2019 г. Tesla успява максимално да се възползва от всички законови инструменти за продажбата на своите автомобили в САЩ. Това са субсидиите и отстъпки, които властите в САЩ давата при покупката на електромобили. Те важат за всеки производител до продажата на 200 000 бройки, а после започват да намаляват. Така, от 1 януари 2020 г. Tesla няма да може да се възползва от тях.

И това обаче не дава обяснение за доминацията на Model 3 на постепенно увеличаващия се пазар на електромобили. Основното в случая е, че за разлика от повечето производителите, в Tesla залагат на нуждите на потребителя, като на важното е цената - при Model 3 във версия Standard Range Plus тя започва от около 40 000 долара.

Експертите на пазара отбелязват, че диапазонът от около 30 000 долара е най-привлекателната ценова категория на пазара на електромобили.По-високата стойност е големият проблем за продажбите на коли на ток, като доказателство за това са Audi e-Tron и Jaguar i-Pace. Те стартират от около 70 000 долара и съответно търсенето им е минимално.

Вторият много важен модел е пробегът без допълнително зареждане на батериите. Tesla Model 3 покрива без проблеми 400 км, което е повече от достатъчно, за да удовлетворите нуждите на голяма част от шофьорите. И е приблизително на нивото на основните конкуренти Chevrolet Bolt EV и Hyundai Kona Electric. 

В същото време Tesla се стреми да реши проблема с инфраструктурата за автомобили, като разширява своята огромна мрежа от станции за бързо зареждане Supercharger. В САЩ те са разположени на най-популярните пътни маршрути. Прибавете към това и голяма мрежа от дилъри на марката в страната, която позволява да си купите модел на Tesla навсякъде и по всяко време (колите се продават и в интернет).

Общо-взето, Model 3 е поредното доказателство за гения на Илон Мъск - както в планиране на производството и съответно на неговото изпълнения, така и в създаване на ефективна система за продажби. А отварянето на завод в Китай, както и на бъдеща фабрика в Германия ще позволят на Tesla да излезе и извън САЩ и да се превърне в играч от световен мащаб.

Снимки: InsideEVs

fallback
  • #3
    к. к. ( преди 4 години )
    Като е гениален, защо не започна с този модел???*** апологети... Електричката Модел 3 има пробег при 150 км/ч - под 300 км, а при 200 км/ч - под 150 км. За магистрала НЕ СТАВА! А другите са още по-зле. За градско става, но трябва да съм луд да си купя за градско кола за 40 х. евро...
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Основните предимства на модел 3 пред изброените лийф и болт са ускорението, скорост на зареждане, най-голямата мрежа за зареждане с подобна скорост и ефективността
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    пирамиди фараони и балъци за милиони това е схемата
fallback
Последни