fallback

Защо един електромобил се продава колкото всички останали накуп?

Tesla Model 3 е най-яркото доказателство за търговския нюх на Илон Мъск

Ако се вярва на изданието InsideEVs.com, рез 2019 г. само на територията на САЩ компанията Tesla е продала близо 160 000 бройки от своя Model 3. По този начин, това е най-търсеният електромобил в Щатите, като продажбите му са по-големи от тези на всички останали електромобил накуп.

При това не става дума само за представители на други марки, но и за останалите модели на Tesla на пазара. Например, от електрическия кросоувър Model X са продадени малко над 19 000 бройки, а от седана Model S - около 14 000. С подобни резултати могат да се похвалят Chevrolet Bolt EV - 16 416 и Nissan Leaf - 12 365. Нито един друг модел на ток не успя да премине границата от 10 000 продажби. 

Tesla Model 3

Забележителното е, че до края на 2019 г. Tesla успява максимално да се възползва от всички законови инструменти за продажбата на своите автомобили в САЩ. Това са субсидиите и отстъпки, които властите в САЩ давата при покупката на електромобили. Те важат за всеки производител до продажата на 200 000 бройки, а после започват да намаляват. Така, от 1 януари 2020 г. Tesla няма да може да се възползва от тях.

И това обаче не дава обяснение за доминацията на Model 3 на постепенно увеличаващия се пазар на електромобили. Основното в случая е, че за разлика от повечето производителите, в Tesla залагат на нуждите на потребителя, като на важното е цената - при Model 3 във версия Standard Range Plus тя започва от около 40 000 долара.

Експертите на пазара отбелязват, че диапазонът от около 30 000 долара е най-привлекателната ценова категория на пазара на електромобили.По-високата стойност е големият проблем за продажбите на коли на ток, като доказателство за това са Audi e-Tron и Jaguar i-Pace. Те стартират от около 70 000 долара и съответно търсенето им е минимално.

Вторият много важен модел е пробегът без допълнително зареждане на батериите. Tesla Model 3 покрива без проблеми 400 км, което е повече от достатъчно, за да удовлетворите нуждите на голяма част от шофьорите. И е приблизително на нивото на основните конкуренти Chevrolet Bolt EV и Hyundai Kona Electric. 

В същото време Tesla се стреми да реши проблема с инфраструктурата за автомобили, като разширява своята огромна мрежа от станции за бързо зареждане Supercharger. В САЩ те са разположени на най-популярните пътни маршрути. Прибавете към това и голяма мрежа от дилъри на марката в страната, която позволява да си купите модел на Tesla навсякъде и по всяко време (колите се продават и в интернет).

Общо-взето, Model 3 е поредното доказателство за гения на Илон Мъск - както в планиране на производството и съответно на неговото изпълнения, така и в създаване на ефективна система за продажби. А отварянето на завод в Китай, както и на бъдеща фабрика в Германия ще позволят на Tesla да излезе и извън САЩ и да се превърне в играч от световен мащаб.

Снимки: InsideEVs

fallback
  • #13
    Topi ( преди 5 години )
    Как никой не му подля вода???
  • #12
    Di ( преди 5 години )
    Същите неща са ги говорели в началото на първите коли в 19 век. Тогава конете са били по-бързи и по-сигурни от първите автомобили. Постепенно автомобилите са еволюирали и са заменили изцяло конете. А сега електрическите коли се раждат по-добри от колите с ДВГ. Представете си какво еволюция ги очаква.....
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    всички са голЕми електричари... *** никой от вас вероятно не кара електричка, камо ли тЕсла... що така бе фенчета? Много ги разбирате - пробег, зареждане, а, у.. ама в реалния живот ... цъкане в нета..
  • #10
    До 8 ( преди 5 години )
    Антиелектрика ти и в този сайт ли се подвизаваш? Да не работиш на бензиноколонка, та те е страх да не угасне бензина?
  • #9
    До #3 ( преди 5 години )
    За Playstation 5 ли говориш :)
  • #8
    До 5 ( преди 5 години )
    Хубавото е че ти пари за нова кола нямаш а тези които имат си купуват електрички.
  • #7
    TSLA ( преди 5 години )
    Каталогът на глупостите с/у Реалността:Motor Trend, публикация от 23.04: Model S Raven (с новия мотор от Модел 3): 365 мили (587км) от Fremont до L.A., изминати със скорост 105-112 км/ч при пуснат климатик. Остатъчен пробег при пристигане: 41 мили (66 км).Резултат: Пробег при магистрална скорост 300км, ама X2 :D
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Напълно сбъркана е тази концепция със батериите. Затова електрическите автомобили никога няма да станат масови и никога няма да заменят ефективните бензинови и дизелови двигатели. Трябваше да се развиват водородните технологии. Само и единствено водорода може да достави необходимите параметри за станат ел. автомобилите масови. Зареждане до 100% за макс 5 мин. пробег над 500км. и дълъг живот на системата, 1 милион км. или минимум 20 години експлоатация. И това трябва да е на цената на кола с двг
  • #5
    Брандо ( преди 5 години )
    Можем само да изразяваме своето уважение към Мъск, въпреки че лично аз не бих си купил Тесла. В момента най-практични са хибридните автомобили , но обработването на съзнанието на масите дава своите резултати.
  • #4
    До 5 ( преди 5 години )
    Защото трябват най-много пари за производство и нямаха достатъчно батерии а и по магистрала нормална и законна скорост е до 130-140км/ч или за по-икономично до 120 а не постоянни 150-200
fallback
Последни