IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три признака, че е време да продадете колата си

Съвременните автомобили рядко служат 10 години на един собственик

Три признака, че е време да продадете колата си

Най-често автомобилите се сменят веднага щом на пазара се появи нов модел, но това правило важи най-вече за развитите страни. Според експертите съвременните коли рядко служат 10 години на един собственик.

Не така стоят обаче нещата в някои краища на света, включително в Източна Европа. За много собственици от този регион раздялата с колата е продиктувана от други причини. Те харчат огромни суми пари за чести ремонти, опитвайки се да възстановят работещите агрегати, но това има само временен ефект и след известен пробег проблеми се появяват отново. Има няколко основни признака, които показват, че любимият автомобил трябва да бъде подготвен за спешна продажба.

Ремонт на двигателя

Ремонт на двигател

Ясен знак, че собственикът на автомобила е изправен пред основен ремонт на двигателя, е увеличената консумация на масло. Ако на всеки 1000 км пробег трябва да се доливат от 0,5 до 1 литър масло, ясно е, че се задава основен ремонт. Поява на син пушек от ауспуха, черен лъскав нагар върху свещите, "плаващи" обороти, увеличен разход на гориво и намалена мощност на двигателя също са тревожни симптоми.

Ремонт на автоматичната трансмисия

Ремонт на автоматична трансмисия

Ремонтът на автоматична скоростна кутия също е много скъпа процедура. Поради това, ако започнете да забелязвате следи от масло под скоростната кутия, външен шум при работата й, а предавките започват да се превключват по-лошо, тогава е време да помислите за продажбата на автомобила.

Появата на ръжда по каросерията

Ръжда

От появата на корозия върху каросерията на автомобила е адски трудно да се отървете. В повечето случаи ръждата се появява повторно дори след внимателна обработка и пребоядисване. Особено често корозията възниква на места с лоша вентилация, където се натрупват мръсотия и влага.

0 от 500
  • #3
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 4 години )
    Интересни съвети. Ето, моята кола е на 310 000 км. и сега ще й се прави основен ремонт на двигателя. Надявам се след това да изкара още 300 000 км. Е, разбрах по трудния начин, че не е трябвало да я карам с масло от 8 лв.От друга страна колега с БМВ ми каза, че по спецификация, неговата кола трябва да й се доливат до 5 литра масло на 10 000 км. Дето се вика - излиза от завода и е за основен ремонт според автора/преводач на статията.
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    golf 2 ( преди 4 години )
    или по скоро си си купил 1.9тди и си купил 1 важе хем да те дърпат хем след време да си го сложиш
  • #1
    43 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "Три съвета за измама" е реалното заглавие. Достойният човек първо отремонтира колата и тогава я продава. Но всички правят точно обратното - дойде ли време за ремонти, пробутват на следващия да си троши главата и портфейла. Но всичко се връща.