IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Три признака, че е време да продадете колата си

Съвременните автомобили рядко служат 10 години на един собственик

Три признака, че е време да продадете колата си

Най-често автомобилите се сменят веднага щом на пазара се появи нов модел, но това правило важи най-вече за развитите страни. Според експертите съвременните коли рядко служат 10 години на един собственик.

Не така стоят обаче нещата в някои краища на света, включително в Източна Европа. За много собственици от този регион раздялата с колата е продиктувана от други причини. Те харчат огромни суми пари за чести ремонти, опитвайки се да възстановят работещите агрегати, но това има само временен ефект и след известен пробег проблеми се появяват отново. Има няколко основни признака, които показват, че любимият автомобил трябва да бъде подготвен за спешна продажба.

Ремонт на двигателя

Ремонт на двигател

Ясен знак, че собственикът на автомобила е изправен пред основен ремонт на двигателя, е увеличената консумация на масло. Ако на всеки 1000 км пробег трябва да се доливат от 0,5 до 1 литър масло, ясно е, че се задава основен ремонт. Поява на син пушек от ауспуха, черен лъскав нагар върху свещите, "плаващи" обороти, увеличен разход на гориво и намалена мощност на двигателя също са тревожни симптоми.

Ремонт на автоматичната трансмисия

Ремонт на автоматична трансмисия

Ремонтът на автоматична скоростна кутия също е много скъпа процедура. Поради това, ако започнете да забелязвате следи от масло под скоростната кутия, външен шум при работата й, а предавките започват да се превключват по-лошо, тогава е време да помислите за продажбата на автомобила.

Появата на ръжда по каросерията

Ръжда

От появата на корозия върху каросерията на автомобила е адски трудно да се отървете. В повечето случаи ръждата се появява повторно дори след внимателна обработка и пребоядисване. Особено често корозията възниква на места с лоша вентилация, където се натрупват мръсотия и влага.

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Един ( преди 5 месеца )
    Интересно какво се визира под "скъп ремонт" ? Защото това е вързано с дохода на собственика.На моята кола смяна на свещи е около 200лв само труд защото са сложени отзад срещу шофьора,на други коли също има трудно и скъпо обслужване не ремонт но като съвпаднат две три неща за кратко време и си е проблем! Струва ли си да си продадеш старата но здрава кола заради смяна на съединител с демпгер при положение че новата ти стара кола ще има същите ядове?
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Мунчо ( преди 5 месеца )
    купете си нова руска кола, не слушайте капиталистите! Аз си взех Лада Калина и много съм доволен. Има даже чердже на пейката за шофьора като екстра! Разхода е 1/100 - и масло то е 1л на 100 и бензина е 1 резервоар на 100!
  • #27
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    най-важният признак - колата ви е на повече от 10 години. Тогава сигурността намалява, възможността да ни "изненада" точно като сме на почивка става сериозна и изненадата може да ни коства пари, време и нерви.. за това - ресет и нова или поне 2-4 годишна.
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    разход на масло е и доста различен от скоростите - респективно оборотите на които се кара.. при 160-180км/ч на магистрала харчи много повече от колкото при 90-100км/ч по обикновени пътища..
  • #25
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Валентин ( преди 5 месеца )
    Драскач на тая статия е объркал читателите определено е писана за западяци. Поне като я четя такова усещане имам. Е ние българите може да сме в Европа но не и в западна Европа. Машина е и може да се поправи само ръждата е проблем.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Колеги, повече от 10 години карам едно "Пунто" 1,3 дизел, маслото се сменя на всеки 20-тина хиляди км и до сега никога не съм доливал , както го налеят до смяна все си е в зоната м/у двете чертички
  • #23
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Corolla fan ( преди 5 месеца )
    По въпроса с королата дето харчи масло най вероятно е 1,6. Тя е със немски сегменти колбеншмидт, само веднъж тойота са се прецакали да използват немски сегменти. Що някой с 1,3 моторите корола не се оплаче? Изобщо ако си вземеш корола 1,6,първата ти работа е да смениш сегментите с японски и караш още 1 000 000 км.
  • #22
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Фен на БМВ ( преди 5 месеца )
    Няма защо да лъжа. От смяна до смяна на масло(8-9к) по щеката не мърда. Винаги е на средата, сега дали го гори и едновременно вкарва същото количество антифриз, не знам. Имам я от 11 години, мърка като коте. За мен не е нормално да има разход 1-5 литра на 10000 км. Изсмука го с машина която е разграфена и там видя приблизително колко е. Наливам 5.5 литра и си е по-средата на щеката. При смяна на масления филтър взема малко повече.
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 5 месеца )
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Признаците на голямо износване далеч не са само двигател и ск. кутия. Масло може да се харчи поради износване заради обороти на студено, запушен дпф да пробие турбината и т.н. което може да стане дори при малък пробег, двигател се прави. Проблеми с останалите системи - вентилация, парно, чистачки, затруднено включване на скорости, пожълтели фарове и много др. по принцип се случват при пробеги над 300к км и подсказват изчерпване на полезния живот на колата..