IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три признака, че е време да продадете колата си

Съвременните автомобили рядко служат 10 години на един собственик

Три признака, че е време да продадете колата си

Най-често автомобилите се сменят веднага щом на пазара се появи нов модел, но това правило важи най-вече за развитите страни. Според експертите съвременните коли рядко служат 10 години на един собственик.

Не така стоят обаче нещата в някои краища на света, включително в Източна Европа. За много собственици от този регион раздялата с колата е продиктувана от други причини. Те харчат огромни суми пари за чести ремонти, опитвайки се да възстановят работещите агрегати, но това има само временен ефект и след известен пробег проблеми се появяват отново. Има няколко основни признака, които показват, че любимият автомобил трябва да бъде подготвен за спешна продажба.

Ремонт на двигателя

Ремонт на двигател

Ясен знак, че собственикът на автомобила е изправен пред основен ремонт на двигателя, е увеличената консумация на масло. Ако на всеки 1000 км пробег трябва да се доливат от 0,5 до 1 литър масло, ясно е, че се задава основен ремонт. Поява на син пушек от ауспуха, черен лъскав нагар върху свещите, "плаващи" обороти, увеличен разход на гориво и намалена мощност на двигателя също са тревожни симптоми.

Ремонт на автоматичната трансмисия

Ремонт на автоматична трансмисия

Ремонтът на автоматична скоростна кутия също е много скъпа процедура. Поради това, ако започнете да забелязвате следи от масло под скоростната кутия, външен шум при работата й, а предавките започват да се превключват по-лошо, тогава е време да помислите за продажбата на автомобила.

Появата на ръжда по каросерията

Ръжда

От появата на корозия върху каросерията на автомобила е адски трудно да се отървете. В повечето случаи ръждата се появява повторно дори след внимателна обработка и пребоядисване. Особено често корозията възниква на места с лоша вентилация, където се натрупват мръсотия и влага.

0 от 500
  • #13
    36 rate up comment 4 rate down comment
    Васил ( преди 4 години )
    Много хубави съвети давате,да се продаде колата при изброените обстоятелства и следващия да му мисли.Евала!!!То такава кола е директно за *** или изрично трябва да се продава като повредена.
  • #12
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всички съвременни бензинови двигатели са почти еднакви и са пълен ***. От завода им дават да харчат 600 грама масло на 1000 км.Това е така заради формата на буталото и пръстените които се използват.Освен това, блокът е от алуминий и се деформира.
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    един съвет сменяйте масло на литри заредено гориво ако имате разход 8 на 100 при около 800 литра в сервиза и наливайте качествени масла съобразени със сезона и карайте със сериозни скорости за да може маслената помпата да работи в оптимален режим както и редовна декарбонизация на двигателя периодична профилактика на дюзи и смяна на горивни филтри които при някои автомобили стоят и пред самата помпа
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Вагаджия. ( преди 4 години )
    TFSI двигателите горят масло, умишлено с цел намаляне на износването и повишаване на компресия, аз лично автоматик не искам, а ръждата вече е основния проблем, Двигател се ремонтира, но изгнилото тръгне ли, само налива излишно
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Инженер ( преди 4 години )
    Без да навлизам в подробости , но разходът на масло не е надежден диагностичен параметър за износен двигател. Много съвременни двигатели конструктивно са проектирани за по-висок разход, разбирай по-добро смазване на цилиндро-буталната група за сметка на маслото. По евтино е да направиш двигател от алуминий , не тежък и скъп, макар издръжлив чугунен , а да си доливаш масло.
  • #8
    14 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 В кой тест си видял на някоя Тойота да мъкнат 5 литрова туба с масло в багажника, за да имат да доливат? Припомними, че не се сещам нещо! При ВАГ го има. Ако не вярваш чети АудиБилд и ще разбереш кои са най-големите маслояди. Самите немци си го признават, а Бай *** не.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Лъжата ти лъсна, като каза, че с машина е вадено и 50 гр.било надолу. Точно с машина остава най много масло в картера и заради това в никой уважаван сервиз, както и сервиз на която и да е марка не ползва помпи за вадене на масло. Остават около 200 и повече милилитра масло, както и *** на дъното на картера. Така, че или лъжеш или колата ти БъркаМаслоВода(БМВ) вкарва вода(охладителна) течност в маслото.
  • #6
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Фен на БМВ ( преди 4 години )
    Каква е тая спецификация да доливаш 5 литра на 10000 км, значи пълни невежи сте. Ай преди време четях за 1 литър на 10000 км било нормално. Еми моята кола от смяна до смяна дали губи 50-100гр. Веднъж го изтегли майстора с машина и вика 50гр. надолу е, ама то и с машината не вади всичко. Та какви 5 литра, това нещо тир ли е, какво е? Колата събира 5 литра, той щял да долее 5 литра по спецификации...
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Стоян ( преди 4 години )
    1,6 екотек на вектра. Гплям масларник. 1л. На 2000 км. Така е от 10 години, ама си върви
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Значи според разхода на масло, както е казал автора, всяка немска бангия от завода излиза готова за продаване. Особено недоразуменията на ВАГ масълцето си го хапват, като за световно. Щом редакторите на АБ докато тестваха Гоуфа си държаха 5л.туба с масло в багажника, за да доливат смятайте. И това го пишат от придворното им списание си представете. Значи реалните неща са още по-зле...