IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Сравнението на американски експерти е с корпоративен автопарк, съставен от модели на Tesla

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Автомобилните компании, малки и големи, все повече преминават към производство на електрически превозни средства. По света обаче, особено в САЩ, има огромен брой бензинови коли, от които собствениците им, поне засега, не смятат да се отказват. Tesloop, малка американска компания за превоз на пътници, твърди, че използването на електромобил е не само по-малко вредно за околната среда, но е и много по-евтино в дългосрочен план.

Автомобилният парк на Tesloop се състои само от 7 коли Tesla Model X, Model 3 и Model S. Всеки изминава до 27 350 км на месец, което е 8 пъти повече от средния пробег на средния корпоративен автопарк в САЩ, като някои от тях трябва да се зареждат по два пъти на ден. Досега автомобилите за преодолели внушителните 4 млн. км, което е своеобразен рекорд за страната. В същото време пробегът на някои от тях доближава 800 000 км.

Tesla проучване

В Tesloop решиха да разберат колко изгодно е използването на електрически автомобили. И така, за пет години за поддръжката им са похарчени 152 216 долара. Повечето пари за отишли за подмяна на части. Направени са шест гаранционни подмени на батерията. При един Model X пробегът спадна от 418 на 320 км, след като автомобилът измина 530 000 км.

Освен това са сменени два моста (2557,12 долара), седалки (5375,90 долара), дръжки на вратите (1500 долара) и флаш памет (1800 долара). Към днешна дата общата експлоатационна цена на автомобилите на Tesloop на миля (1,6 км) е около 0,06 долара, което съответства на средните стойности на автомобилите с бензинов двигател. Според собствениците на компанията обаче, въвеждането на по-евтин  Model 3 значително ще намали разходите.

Tesla проучване

Като се има предвид издръжливостта и лесния ремонт на електрическите автомобили, това отваря широки перспективи за тяхната експлоатация след изминаването на 800 000 км, когато разходите за поддръжка варират от 0,18 до 0,25 долара на миля. За сравнение, при обикновен седан на Mercedes показателят е 0,32-0,35 долара на миля.

0 от 500
  • #47
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 47 ( преди 4 години )
    Така ли? За 4 години и сменяш? Ами защо производителите ти дават гаранция 200 хил. км и 8 години гаранция!
  • #46
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 50 ( преди 4 години )
    Ами той и на ДВГ кола, разхода се вдига 3 пъти! Сравни разхода при 80 и при 200! Нищо ново не пишеш!
  • #45
    6 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"
  • #44
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До: 51 ( преди 4 години )
    Мнодо държеше да се покажеш колко си пр0зд! Показа го и трябва да си доволен. Едва ли го разбираш, че си такъв, но какво да се прави. Ако поназнайваш английски си пусни в търсачката "What is the pH of co2?" и може да установиш колко си зле всъщност!
  • #43
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 45 ( преди 4 години )
    Тая дивотия с ph откъде я изкопахте? От някой затоплист ли? СО2 като се разтвори във вода с получава КИСЕЛИНА! Киселините винаги увеличават ph-, който е измерител за КИСЕЛИННОСТ! ***. оти. ята е повсеместна, няма да има оправия, ще ни гризнат Г(к)ретените 3000 млрд следващите 30 г. и КРАЙ с обединена Европа... :(
  • #42
    12 rate up comment 4 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Един по-долу пише, че ел.коли имали уникално ускорение. Ама за какво им е това ускорение, щом като подкараш електричката със 150-160 км/ч. пробегът пада наполовина? А с 200 км/ч пробегът се намалява 3 ПЪТИ!!!
  • #41
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    eлектричките не са бъдещето.. те са преход към него. Елементарни сметки показват, че ако и половината от сегашните автомобили се заменят с електрически, ще настане еко-катастрофа за отрицателно време... мечтите са си мечти, но и да мислим а?!
  • #40
    10 rate up comment 4 rate down comment
    До нафтаджията под м ( преди 4 години )
    Тези простотии от пръстите на краката ли си ги изсмука? Няма абсолютно нищо вярно в писаниците ти Тинтири! Абсолютно нищо! И защо престана да пишеш с името си тинтирит? Май за пореден път те разкриха, че си изключително ***, необразован и непрекъснато повтаряш едни и същи лъжи, като развален грамофон. Образовай се поне малко ВАГи, че наистина много ти личи кой си, независимо какво име си си сложил!
  • #39
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Колко е изгодно наис ( преди 4 години )
    Батериите имат макс. 4 години живот, след което капацитета им пада под 50%. Така в цената на горивото, което феновете на електрички обичат да смятат, трябва да се добави и цената на батерията разхвърляна на 4 годишен период. Колите с дизел излизат много по-изгодни за 4 годишен период на издръжка!П.П.В момента т.нар. електрички и хибриди в България се чупят яко, количеството повреди /по-скоро фабрични недомислия/ са много по-големи от тези по автомобилите с ДВГ.
  • #38
    10 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    По-евтино, обаче с тези 6 подменени батерии дали е по-екологично е друг въпрос.