IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

За колко време "умират" батериите на електромобилите

Средно загубата на мощност е около 2,3% на година, пресметнаха експерти

За колко време

Компанията Geotab, която се е специализирала в управлението на системи за глобално позициониране и следене на транспорни средства, изчисли с каква скорост акумулаторните батерии на електромобилите губят мощността си.

Изследвани са 6300 коли на ток от различни марки, използвани в цял свят. Резултатите показват, че средно батерията губи около 2,3% от капацитета си на година. Според изследователите, това означава, че при такива малки загуби батерията може дори да надживее автомобила, на който е поставена.

Експертите от Geolab нагледно показват, до каква степен зависи износването на акумулатори при използване на различни системи на охлаждане. Например, при Tesla Model S, където се залага на водно охлаждане, батерията губи точно 2,3% от капацитета си на година. В същото време, при Nissan Leaf охлаждането е въздушно и показателят за загуба е 4,2% годишно.

Както отбелязват авторите на изследването, намаляването на ефективността на батерията може да не бъде равномерно. В началото процесът е бавен, но след това рязко се засилва. Влияние оказва и софтуера, използван от автомобила, като това се отнася на вече за моделите на Tesla.

Установено е и друго - честото използване почти не влияе на срока на служба на батерията, но в същото време климатът оказва сериозно въздействие. При топло време тя "умира" много по-бързо, отколкото при хладно. Негативно влияние оказва и честото използване на режима за бързо зареждане.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Име ( преди 1 месец )
    може да е толкова ако си в Калифорния и постоянно е топло, но ако има температури -10 и колата ти е отвънка.... след 4-5 години може да гледаш къде да изхвърлиш батерията! чакам да продадат 1 милион електромобила на година в централна и източна европа и след 5 години да се види колко си е струвало... тогава ще помисля за такава кола
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гонзо ( преди 2 месеца )
    Време е да литнат и електро САМОЛЕТИ Ха ха ха ха!!
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Разбирач ( преди 3 месеца )
    Ако я ръчкаш, компа дава прогнозен пробег при това каране, да. Не си мисли, че бензин на ръчка няма да дава 25-30 на сто и да прави торнадо в резервоара. VW e-UP! и BMW i3 с точно сто км остатъчен пробег ги пуснаха на писта на пълна газ през цялото време. И двете минаха по 30 км. Не си мисли, че при бензинка със сипани 10 литра ще по-различно. Мангановите батерии на баварците да връх на сладоледа и карат по 20 г. според тест-симулациите.
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 3 месеца )
    И още нещо, ако спираш няколко пъти за по 1-2-3 часа тук там да свършиш някаква работа, пробегът пада с по 10-15% на час покой... Това са данни от първа ръка, от днес... Днес за цял ден, малко каране с много спирки и пробег 20 км... Трябва голям, КОНЦЕПТУАЛЕН ПРОБИВ с батериите. С литиево-йонните няма да стане работата...
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 3 месеца )
    Пробегът на електроавтомобилите е манипулация. Малко по-агресивно каране(ускорението увлича, голям кеф е) или 150-160 км/ч. на магистралата и пробегът пада наполовина. Карам плъгин хибрид с 13.5 кВт батерия. По каталог - 52 км. пробег. На практика-30-35км лятото, а сега е 25-30 км... Добре че е ДВГ...
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До Само нафта ( преди 3 месеца )
    Проблемът е по-скоро в зареждането (като време) и в капацитета на батерията, отколкото в разхода на енергия. Това, което си описал би се случило и с автомобил с ДВГ, който теоретично трябва да харчи, например 8 градско, но като му дадеш малко газ, за 20 км из софия, може да изхарчи двойно.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Само нафта ( преди 3 месеца )
    Карал съм електричка над 10 пъти и то различно модели. Имат много позитиви спор няма , но батерията изобщо не е толкова здрава колкото пишат . Реално истинския проблем е колко бързо се изразходва заряда в тая батерия . Качих се на кола със 100км останал заряд дадеш малко газ( тва няма как да звучи по смешно) , правиш 20км из София и накрая колата ти казва че има заряд за още 50 , не съм математик ама нещо не ми излизат числата както трябва
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Дедо ( преди 3 месеца )
    Е, аз нямах предвид точно нашата кочинка. Но, първо, проблемът е глобален и трябва да се решава бързо, второ - индустрията наби толкова пари за инвестиции, че ще направят всичко възможно да ни ги вземат обратно. Иначе идеята е, че наистина няма да притежаваме колите вече, ще плащаме услуга, като такситата. Ползваш-плащаш. Аз лично съм ок с това-няма да вадиш ХХ пари за нова кола и вс. разходи покрай нея. Както казах, тепърва ще измислят как да си плащаме! :D
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До Дедо ( преди 3 месеца )
    Аз съм съгласен с теб, но за БГ това е неприложимо по много причини. Тези паркинги за които говориш около градовете, за нас веднага ще се превърнат в "магазини". На кой чистачки, на кой гуми, на някой цялата кола... Иначе идеята е много хубава, но неприложима за нас :( уви. Брат ми има Тесла Модел С и за половин година и навъртя 20 000 км. И то предимно извън градско, но не в БГ. Чак до Испания стигна с нея. Навън и зареждачки има и всичко, тук има едно голямо нищо :(
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    и един мармот завиваше шоколад в станиол... сънищата са безплатни.