Компанията Geotab, която се е специализирала в управлението на системи за глобално позициониране и следене на транспорни средства, изчисли с каква скорост акумулаторните батерии на електромобилите губят мощността си.
Изследвани са 6300 коли на ток от различни марки, използвани в цял свят. Резултатите показват, че средно батерията губи около 2,3% от капацитета си на година. Според изследователите, това означава, че при такива малки загуби батерията може дори да надживее автомобила, на който е поставена.
Експертите от Geolab нагледно показват, до каква степен зависи износването на акумулатори при използване на различни системи на охлаждане. Например, при Tesla Model S, където се залага на водно охлаждане, батерията губи точно 2,3% от капацитета си на година. В същото време, при Nissan Leaf охлаждането е въздушно и показателят за загуба е 4,2% годишно.
Както отбелязват авторите на изследването, намаляването на ефективността на батерията може да не бъде равномерно. В началото процесът е бавен, но след това рязко се засилва. Влияние оказва и софтуера, използван от автомобила, като това се отнася на вече за моделите на Tesla.
Установено е и друго - честото използване почти не влияе на срока на служба на батерията, но в същото време климатът оказва сериозно въздействие. При топло време тя "умира" много по-бързо, отколкото при хладно. Негативно влияние оказва и честото използване на режима за бързо зареждане.
Снимка: Motor