IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Сравнението на американски експерти е с корпоративен автопарк, съставен от модели на Tesla

Изгодно ли е да имаш електромобил?

Автомобилните компании, малки и големи, все повече преминават към производство на електрически превозни средства. По света обаче, особено в САЩ, има огромен брой бензинови коли, от които собствениците им, поне засега, не смятат да се отказват. Tesloop, малка американска компания за превоз на пътници, твърди, че използването на електромобил е не само по-малко вредно за околната среда, но е и много по-евтино в дългосрочен план.

Автомобилният парк на Tesloop се състои само от 7 коли Tesla Model X, Model 3 и Model S. Всеки изминава до 27 350 км на месец, което е 8 пъти повече от средния пробег на средния корпоративен автопарк в САЩ, като някои от тях трябва да се зареждат по два пъти на ден. Досега автомобилите за преодолели внушителните 4 млн. км, което е своеобразен рекорд за страната. В същото време пробегът на някои от тях доближава 800 000 км.

Tesla проучване

В Tesloop решиха да разберат колко изгодно е използването на електрически автомобили. И така, за пет години за поддръжката им са похарчени 152 216 долара. Повечето пари за отишли за подмяна на части. Направени са шест гаранционни подмени на батерията. При един Model X пробегът спадна от 418 на 320 км, след като автомобилът измина 530 000 км.

Освен това са сменени два моста (2557,12 долара), седалки (5375,90 долара), дръжки на вратите (1500 долара) и флаш памет (1800 долара). Към днешна дата общата експлоатационна цена на автомобилите на Tesloop на миля (1,6 км) е около 0,06 долара, което съответства на средните стойности на автомобилите с бензинов двигател. Според собствениците на компанията обаче, въвеждането на по-евтин  Model 3 значително ще намали разходите.

Tesla проучване

Като се има предвид издръжливостта и лесния ремонт на електрическите автомобили, това отваря широки перспективи за тяхната експлоатация след изминаването на 800 000 км, когато разходите за поддръжка варират от 0,18 до 0,25 долара на миля. За сравнение, при обикновен седан на Mercedes показателят е 0,32-0,35 долара на миля.

0 от 500
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До: 37 ( преди 4 години )
    Прави впечатление, че много хора не са запознати с СО2. Този газ се дели на рн+ и рн-. Положителният е безвреден и дори полезен, защото участва във фотосинтезата и образуването на кислород от зелените разстения. Отрицателният обаче е вреден и е основен виновник за глобалното затопляне. Зелените разстения не ползват СО2 с рн- .Именно той се отделя при работата на ДВГ. Така, че няма как да е полезен, когато е с отрицателно рн.
  • #36
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тинтирита-минтирита не е пр0сто ***, а направо вдлъбнат. Това всъщност е форумната ***. Под това име пише само, когато става въпрос за електрички. Обаче не за всички електрички. Когато стане въпрос за немски електрички мълчи, като г*з. Там го няма никакъв и дума не обелва. Обаче за другите и особено, ако е Тесла е първа кипра да си покаже незнанието и простотията. Чел разни глупости писани предимно от немци против електричките и ги повтаря, като папагал всеки път. Много глупаво момче.
  • #35
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тинтири, ти определено не си в ред и също така явно на училище не си ходил, защото не знаеш елементарни неща. Не знаеш, че винаги при горене се отделя СО2. Слабата ти техническа им всякаква култура проличаха за пореден път, като се надяваш, че при употребата на симутетичните горива няма да има вредни емисии. А от какво ще се произвеждат тези синтетични горива? Каква суровина ще се ползва? А добиват и преработката на суровината дали ще са рентабилни и няма ли да са енергоемки. А цената накрая?
  • #34
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Иван ( преди 4 години )
    ДВГ то си е ДВГ и нищо не може да го замени V 8 и газ до ламарината. А колите с батерии са за малките деца .И теслата е за пирони .
  • #33
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Китай, САЩ, ЕС, Япония а дори арабите и Русия признават макар да се надяват че ще стане бавно кои са те че да си мислят че електромобилите са бъдещето ей го на тинтирито да питат той ще им обясни как стоят нещата той ще отвори очите на целия свят
  • #32
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 30 ( преди 4 години )
    няма кола която е значително по-евтина от модел 3 с подобно ускорение особено дизелова
  • #31
    6 rate up comment 1 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Тинтири, а какво става, ако се окаже, че СО2 изобщо не е вреден? Ако се окаже, че това с СО2 е една голяма уйдурма???
  • #30
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    ако има разум - синтетичното гориво е бъдещето! Единственото, което гарантира, че не се освобождава и грам СО2. Ако продължава политическия *** ще дойде момент за водорода - батериите са *** и са само преходен момент заради определен брой (голям брой) ***
  • #29
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Според тинтирито електричките не са бъдещето. А кои коли са бъдещето? Въпросът ми е сериозен и не се заяждам. Любопитно е все пак да се разбере.
  • #28
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Хахахах 1 птичка! И нали знаеш колко милиончета получават за тая работа? 6 до 10 пъти повече енергия се използва за рециклирането на батерия отколкото за изкопаването на суровини и направата и. Ти ще плащаш да се рециклира, а не като при оловните акумулатори, които ти ги купуват щото се рециклира първоначлната суровина на 99.9% Не само ще си купуваш нова батерия, ми ще си платиш да хвърлиш старата! ***!