IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!

Проблемът е в мощните акумулатори, които замърсяват повече, твърди шеф на компанията

Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!

Електромобилите с мощни батерии са по-вредни за екологията от колите с дизелови двигатели. Това заяви Критиан Шулце, директор по маркетинг и изследвания на европейското подразделение на Mazda пред Automotive News.

Според топ-мениджъра, акумулаторната батерия с капацитет 95 кВт/ч, поставяна на топ-версиите на Tesla Model S и Model X, изхвърля в амтосферата повече въглероден диоксид (CO2) от автомобил с дизелов двигагел. В сметките, разбира се, влиза производството и бракуването на батерията.

Mazda MX-30

Именно заради загрижеността си за околната среда в Mazda нямат намерение да поставят подобен акумулатор на своя първи електромобил MX-30, а ще го оборудват с батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Според изследването на японската компания, вредните емисии (СО2) на такъв акумулатор са равни с тези на дизеловия хечбек Mazda 3.

"Нашите конкуренти предпочитат по-мощни батерии и ние сме наясно с това, но няма да направим компромис. Затова ще заложим именно на акумулатор по-малка мощност, който няма да вреди толкова на екологията", коментира Шултце.

Mazda MX-30

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #10
    17 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    абе айде са - малките батерии са чисти а големите - не... май е кисело грозденцето...
  • #9
    24 rate up comment 11 rate down comment
    Вариатор ( преди 4 години )
    Дубро ютро :))))(электро ***
  • #8
    24 rate up comment 10 rate down comment
    JEEP ( преди 4 години )
    Ще се сетят, да не говорим тока, дето я зарежда тая батерия, как се създава, сигурно от пръдня..
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Времето е в числителя, не в знаменателя. При една и съща подавана мощност към консуматора, да речем 10 кВт, ако батерията е в състояние да поддържа тази мощност по-дълго време, то тя има по-голям капацитет за съхранение на енергия. Ако може да я поддържа 2 часа, тя ще има 20 кВтч (2 часа по 10 кВт), ако може да я поддържа 5 часа, това са 50 кВтч енергия. Умножава се, не се дели!
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Авторе, мерната единица е кВтч, не кВт/ч.
  • #5
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И пак никакви подробности Модел Х замърсявал повече от дизел ама в сравнение с Q7 3литров дизел ли и за колко километра се има предвид и друго се пропуска има емисии които не са въглероден диоксид и може да не са парникови но са по-смъртоносни на мястото където се изпускат да не споменаваме че щом батерията е 2 пъти по-малка то ще има 2 пъти по-малко живот
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Иео ( преди 4 години )
    От WV, ще ви се зарадват на статията
  • #3
    16 rate up comment 30 rate down comment
    shvaben ( преди 4 години )
    Малко се е поизхвърлил търгашчето от Мазда. Тия данни дето ги е дал са доста спорни и неверни. За тях гроздето е кисело, защото са много назад с разработките на ел. автомобили и както на всеки традиционен прозводител на ДВГ не им се ще електрификацията, защото това значи спад на печалбите от скъпата поддръжка на автомобил с ДВГ.
  • #2
    11 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    популизъм е думата...
  • #1
    46 rate up comment 9 rate down comment
    Митко савака ( преди 4 години )
    най-после някой да напише нещо вярно един бензинов автомобил който работи на пропан бутан или Метан Е може и водород е 100 пъти по-екологичен от един електромобил