Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Създадена през 1857 като производител на помпи и корабни двигатели. През 1925 е откупена от General Motors и оттогава действа във все по-тясна близост с Opel. Днес всички автомобили на Vauxhall са на практика опели с десен волан. Компанията има сериозен пазарен дял във Великобритания, както и доста производствени бази на Острова, и може да бъде застрашена само от външни фактори. Като Brexit например.