Прочутата италианска марка Lancia има почти 115-годишна история, но сега е представена в Европа само от един модел - Ypsilon, и на само един пазар - родния си. Затова днес името се свързва най-вече с тази компактна градска количка. В миналото обаче Lancia бе синоним на лукс, технически постижения, спортен дух, победи по пистите и превъзходство по обществените пътища. Спомнете си само за Delta Integrale. Все пак автомобилите на Lancia бяха сред първите, въвели монокока като конструкция, а също независимото окачване, V-образните четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели... Затова и моделите от славното минало на марката днес са много търсени от колекционерите и цената им често гони тази на марки като Ferrari.
Второ място в списъка също заема Aurelia. Това е поредният шедьовър на Pinin Farina и може би най-желаният представител на торинската марка за феновете и колекционерите на Lancia - Aurelia B24S Spider America. Сред особеностите на откритата двувратка, произведена в тираж от 240 броя от 1954 до 1955 г. са панорамно предно стъкло, предна хромирана броня от две части, свалящи се странични прозорци и мек покрив. Воланът на само 181 от тези спайдъри беше вляво. Тези коли носят обозначението B24S (другите 59 са с десен волан). Моделът в перфектно състояние от снимката беше продаден през 2016 г. за рекордната сума от 1,811 000 евро. Стойността му скочи заради редките опции от Nardi и хардтопа от Carrozzeria Fontana.


0