Прочутата италианска марка Lancia има почти 115-годишна история, но сега е представена в Европа само от един модел - Ypsilon, и на само един пазар - родния си. Затова днес името се свързва най-вече с тази компактна градска количка. В миналото обаче Lancia бе синоним на лукс, технически постижения, спортен дух, победи по пистите и превъзходство по обществените пътища. Спомнете си само за Delta Integrale. Все пак автомобилите на Lancia бяха сред първите, въвели монокока като конструкция, а също независимото окачване, V-образните четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели... Затова и моделите от славното минало на марката днес са много търсени от колекционерите и цената им често гони тази на марки като Ferrari.
50-те бяха златни години за Lancia, която тогава продаваше обожаваната от всички Aurelia. Особено ценна е откритата версия на модела, дело на студиото на Pinin Farina, което по-късно се превърна в Pininfarina. Става дума за Aurelia PF200 C Spider от 1953 г., създадена в три екземпляра, единият от които бе продаден на търг през 2017 г. за солидните 1,126 820 евро. В основата на този спайдър стои Aurelia B52 с двулитров V6 с мощност 90 конски сили.


0