Прочутата италианска марка Lancia има почти 115-годишна история, но сега е представена в Европа само от един модел - Ypsilon, и на само един пазар - родния си. Затова днес името се свързва най-вече с тази компактна градска количка. В миналото обаче Lancia бе синоним на лукс, технически постижения, спортен дух, победи по пистите и превъзходство по обществените пътища. Спомнете си само за Delta Integrale. Все пак автомобилите на Lancia бяха сред първите, въвели монокока като конструкция, а също независимото окачване, V-образните четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели... Затова и моделите от славното минало на марката днес са много търсени от колекционерите и цената им често гони тази на марки като Ferrari.
Преди Integrale да стане звездата на шампионатите, в ралитата участваше Lancia Delta S4. Моделът се състезаваше в "Група В" през 1985 и 1986 г. - до разпускането й и забраната на FIA за участието на такива автомобили. 1,8-литровият 4-цилиндров двигател с турбина и компресор развиваше мощност от 650 коня. Двигателят на "пътната" версия на Delta S4 Stradale, от която бяха направени 200 бройки за хомологизиране на хечбека, развиваше 240 к.с. Един от тези автомобили със смешния пробег от 2200 км беше продаден през април тази година за 1040 000 евро.


0