Прочутата италианска марка Lancia има почти 115-годишна история, но сега е представена в Европа само от един модел - Ypsilon, и на само един пазар - родния си. Затова днес името се свързва най-вече с тази компактна градска количка. В миналото обаче Lancia бе синоним на лукс, технически постижения, спортен дух, победи по пистите и превъзходство по обществените пътища. Спомнете си само за Delta Integrale. Все пак автомобилите на Lancia бяха сред първите, въвели монокока като конструкция, а също независимото окачване, V-образните четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели... Затова и моделите от славното минало на марката днес са много търсени от колекционерите и цената им често гони тази на марки като Ferrari.
В средата на списъка с най-скъпите и редки модели Lancia е още една бърза двувратка, но вече предназначена за пистите. Това е прототипът Lancia LC2, известен и като Lancia-Ferrari. С битурбо двигателя V8 Ferrari, развиващ 800 коня, той беше по-мощен от основния си конкурент - Porsche 956. Поради проблеми с надеждността обаче, Lancia LC2 не можа да донесе на отборите, участващи с него в Световния шампионат, повече от три победи за всички времена. Този състезателен автомобил от "Група C", по-рано собственост на Veneto Equipe, беше продаден на търг през 2014 г. за 851 200 евро.


0